logo 

 

Rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině

Číslo projektu:          CZ.1.07/1.1.32/02.0055

Doba realizace:         1.4.2013 - 31.12.2014

Rozpočet projektu:    1 826 482,66 Kč

Základními cíli projektu bylo:

  • prostřednictvím nových metod, nástrojů a inovativních učebních materiálů rozvinout u žáků čtenářskou gramotnost ve francouzštině
  • zvýšit motivaci žáků ke studiu cizího jazyka
  • smysluplně využívat ICT techniku při práci s cizojazyčným textem
  • vytvořit metodiku pro práci s textem a její zpřístupnění pomocí internetového studijního portálu 

Cílů bylo dosaženo prestřednictvím klíčových aktivit:

  • Tvorba metodiky pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině
  • Tvorba studijního portálu s digitální knihovnou, e-learningovým modulem a elektronickým žákovským a učitelským portfóliem
  • Metodická příprava učitelů v práci s interaktivní tabulí a tablety
  • Realizace workshopů tzv. Literární kavárny

Zhodnocení projektu:

Realizace projektu přinesla významný kvalitativní posun v jazykových dovednostech žáků a didakticko-metodických kompetencí učitelů francouzštiny. Podařilo se vytvořit ucelenou metodiku pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině. Metodika podporuje výuku dějepisu, environmentální tématiky a frankofonních reálií ve francouzštině. Vzniklé materiály byly ověřeny přímo ve výuce francouzského jazyka na nižším i vyšším gymnáziu nebo na workshopech tzv. literárních kaváren. Metodika zohledňuje jazykové úrovně SERR A1 - B2 a je volně přístupná z webových stránek školy na záložce Studijního portálu, který je spolu s metodikou druhým z produktů projektu a nabízí využití metodiky v podobě e-learningu, mapování cesty rozvoje jazykových dovedností žáků prostřednictvím elektronického portfólia, práci s knihami v digitální knihovně i praktické úložiště materiálů v učitelském portfóliu.

Z prostředků projektu byla dovybavena školní žákovská knihovna o francouzské tituly dětské literatury či zjednodušené beletrie a pořízena sada žákovských tabletů pro efektivní práci s cizojazyčnými texty v hodině. Cenným přínosem projektu bylo i proškolení vyučujících francouzštiny v oblasti kritického myšlení a práci s interaktivní tabulí a tablety, které posunuly učitele ve vnímání užitečnosti textu při výuce cizího jazyka a práci s textem s podporou ICT technologií.

Francouzská knihovna v novém

Francouzská knihovna v novém

Ne, nikam se nepřestěhovala a čtenáři ji stále najdou v učebně 38. Změna spočívá v novém elektronickém katalogu knih, který vznikl jako produkt projektu "Rozvoj čtenářské gramotnosti ve FRJ".

Celý článek

Literární kavárna po čtvrté

Literární kavárna po čtvrté

Literární kavárny se staly již tradiční součastí výuky FRJ, při které se zhruba jednou za čtrnáct dní nebo tři týdny sešly vybrané třídy a stravily hodinu s francouzskou literaturou. Poslední literární kavárna z pondělí 20. října byla výjimečná v tom, že následovala již týden po té předchozí, takže nové informace z knížek ještě snad zůstaly v paměti, alespoň většiny účastníků. 

Celý článek

Třetí literární kavárna je za námi

Třetí literární kavárna je za námi

V pondělí 13. 10. proběhla třetí literární kavárna pro studenty francouzštiny. Lektorka Daniele Geffroy připravila aktivity pro studenty 2SA, 3TA, 4KA, 7MA a 4A. O tom, jak to v takové literární kavárně vypadá, si můžete udělat představu z přiložených fotografií.

Celý článek

Druhá literární kavárna

Druhá literární kavárna

V pondělí 22. 9. proběhla další literární kavárna pro studenty francouzštiny. Lektorka Daniele Geffroy opět připravila několik knih a s nimi souvisejících aktivit, které našim studentům obohacují klasickou výuku FRJ a zároveň vedou ke čtenářství, kde cizí jazyk není překážkou pro práci s knihou.

Celý článek

Aktivity francouzštinářů v novém školním roce - druhý díl - Literární kavárna

Aktivity francouzštinářů v novém školním roce - druhý díl - Literární kavárna

Ani studenti francouzštiny s aktivitou nezahálejí. A tak již v pondělí 8. 9. zahájily první skupiny z nižšího i vyššího gymnázia další sérii Literárních kaváren s lektorkou paní Danièle Geffroy. Stejně jako v loňské roce budou mít i letos v prvním pololetí možnost objevovat frankofonní literaturu, zlepšovat své čtenářské dovednosti nebo výslovnost. Zážitky z první kavárny přibližuje článek Lukáše Jančíka z 3TA, Terezy Šolcové z 4KA a Anežky Jislové a Alžběty Zavadilové  z 2SA.

Celý článek

Reportáž z Dijonu

Reportáž z Dijonu

Vše začalo, když do naší školy přijel pan Lukáš Macek, ředitel pobočky Sciences Po, jedné z nejúspěšnějších škol ve Francii. Během této návštěvy se zmínil o projektu, který by chtěl zrealizovat – simulace Evropského parlamentu. Nikdo tomu nevěnoval zvláštní pozornost do doby, kdy nám paní profesorka Prokešová připomněla, že se tento projekt blíží. Začalo se hlásit mnoho zájemců, takže bylo nutné vymyslet nějaké výběrové řízení – motivační dopis ve francouzštině. Prošlo 10 studentek, které se nemohly dočkat výletu do Francie. Ještě před odjezdem si musely projít základní informace o Evropském parlamentu a vyplnit pracovní list, který odeslaly panu Mackovi...

Celý článek
1 2 3 4 5 další >

Aktuální informace

11.07.2020

Prázdninové úřední hodiny jsou každé pondělí od 8 do 11 a od 12 do 14 hodin. 

17.06.2020

K 1. 7. 2020 bylo odevzdáno 60 zápisových lístků přijatých uchazečů. Třída je naplněna, dalším žádostem o vydání nového rozhodnutí nebude možné vyhovět a správní řízení bude rozhodnutím ředitele zastaveno.

Celý článek
16.06.2020

K 30. 6. 2020 bylo odevzdáno 30 zápisových lístků přijatých uchazečů. Třída je naplněna, dalším žádostem o vydání nového rozhodnutí nebude možné vyhovět a správní řízení bude rozhodnutím ředitele zastaveno.

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1952.

Narodil se 11. 2. 1934 v Nymburce.  Absolvoval Pedagogickou fakultu v oboru výtvarná výchova a matematika. 

Anketa

 
Vybíráme motto pro školní rok 2020-2021
Sokrates 20 %
Dalajláma 16 %
Konfucius 14 %
Les Brown 31 %
Stephen Hawking 11 %
Matka Tereza 8 %
Celkový počet hlasů: 192
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Finská ústava

15. duben 1903

Na příkaz ruského cara Mikuláše II. byla na tři roky pozastavena platnost finské ústavy. 

Nejčtenější

14.07.2020

Pomozte nám vybrat motto pro nový školní rok!

Jako již mnoho let dáváme i letos o prázdninách na výběr několik možností pro výběr motta, které nás bude provázet celým dalším školním rokem.

Budeme rádi, pokud se do hlasování zapojíte v naší anketě. V ní jsou uvedeni pouze autoři myšlenek. Konec hlasování bude v neděli 30. července! 

   
1. Sokrates
  Existuje jen jedno dobro, a tím je vědění. Existuje jen jedno zlo, a tím je nevědomost.
   
2. Dalajláma
  Otevřete se změnám, ale neztrácejte své vlastní hodnoty.
   
3. Konfucius
  Jediná omezení, která v našich životech existují, si klademe my sami.
   
4. Les Brown
  Nemusíte být skvělí, abyste začali, ale musíte začít, abyste byli skvělí!
   
5. Stephen Hawking
  Dívejte se vzhůru na hvězdy, ne dolů na nohy.
   
6. Matka Tereza
  To, co děláme, je méně než kapka v moři. Ale bez této kapky by tady něco chybělo.

 

celý článek
 
Sókratés: Kdo chce pohnout světem, musí se nejdříve pohnout sám.