logo 

Číslo operačního programu: CZ.1.07

Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Číslo prioritní osy: 7.1

Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání

Číslo oblasti podpory: 7.1.3

Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení

 

Název projektu: Moderní učitel 21. století

Zkrácený název projektu: MU21

Rozpočet projektu celkem:                  32 642 291,00 Kč

Rozpočet projektu na GBHNB: 428 800,00 Kč

Doba realizace: říjen 2014 – září 2015

 

Stručný obsah projektu

Projekt je zaměřen na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků ZŠ a SŠ při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky, je určen pro pedagogické pracovníky základních a středních škol a jejich ředitele.

V rámci projektu budou ředitelé a jimi určení zaměstnanci proškoleni k veřejným zakázkám, pedagogové škol budou proškoleni na efektivní využití stávající techniky školy v oblastech vzdělávání a na možnosti využití moderní dotykové techniky v procesu vzdělávání.

Zrealizují se i aplikace moderní ICT do konkrétních předmětů (fyzika, cizí jazyk, apod.) na partnerských školách.

Pro realizované školení je připravena mohutná a rozsáhlá e-learningová podpora.

Aktivity garantuje a jejich hlavní část zajišťuje Centrum dalšího vzdělávání - Cedupoint, při Katedře telekomunikační techniky FEL ČVUT v Praze. Cedupoint má dlouholeté zkušenosti z projektů rozvoje lidských zdrojů (RLZ).

 Cíle projektu

Cílem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků základních a středních škol při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky. Jedním z pilířů je zabezpečení moderní dotykové techniky pro partnerské školy a jejich aktivní využívání.

Postup je založen na vzdělávání v moderních směrech, jako je cloudové řešení služeb, sdílení dat na bázi nezávislé na hardwaru a operačním systému (např. Google Drive), vzdálený přístup k datům, apod. Důležitou součástí konzultací je i analýza kybernetických hrozeb, aplikace a strategie na jejich eliminování a vysvětlení obranných nástrojů a mechanismů a dále na proškolení ředitelů (odpovědních pracovníků) škol k problematice výběrových řízení, nutného k nákupu ICT. V další (stěžejní) aktivitě budou školeni pedagogičtí pracovníci partnerských škol směrující k efektivnímu využití moderní techniky ICT v samotném pedagogickém procesu.

Školení budou podporována e-learningovými aplikacemi. Jedním z cílů školení je i naučit pedagogy škol tvorbě a užívání vzdálených elektronických forem výuky.

Celkovým výstupem projektu je 655 podpořených osob. Jejich struktura je následující:

  • 640 podpořených osob kategorie 07. 41. 10 Počet podpořených osob - klienti služeb.
  • 15 podpořených osob kategorie 07. 41. 20 Počet podpořených osob - poskytovatelé služeb.

Výstupem ve formě úspěšné podpořených osob (celkem: 465) je:

  • 165 úspěšně podpořených osob - muži,
  • 300 úspěšně podpořených osob - ženy.

Výstupem projektu je také zcela nově vytvořený funkční inteligentní portál sloužící jako úložiště vytvořených elektronických výukových materiálů a opor. Do portálu budou začleněny všechny v projektu vytvořené výukové materiály. Součástí výstupu bude i metodický návod pro využívání portálu.

 Popis cílové skupiny

Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci základních a středních škol a vedoucí pracovníci základních a středních škol. Celková velkost cílové skupiny je cca 1500 osob (pedagogičtí zaměstnanci a cca 120 osob (ředitelé a ostatní vedoucí pracovníci s ohledem na zapojení do výběrových řízení). Z této skupiny má za cíl projekt oslovit 40 ředitelů (nebo ředitelem určených vedoucích pracovníků) a 652 pedagogů (učitelé zejména technických předmětů (hlavně fyziky) a učitelé cizích jazyků).

Celkový počet partnerů s finančním příspěvkem je 40, z toho:

  • počet ZŠ je 32
  • počet SŠ je 8

Z celkového počtu zapojených škol je počet malých škol (do 200 žáků) 17 (53 % základních škol).

 Přínos pro cílovou skupinu

Přínosem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků základních a středních škol při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky. Partneři nejenom že dostanou moderní dotykovou techniku, ale bude jim poskytnuta i zásadní podpora ve využití moderních služeb (sociální sítě, sdílení dat v cloud-systémech, společné spravování dat, online spolupráce na dokumentech, závislost/nezávislost na operačním systému a hardwarové platformě). Kromě používání moderního zařízení ICT a aktivního i pasivního využívaní technologií e-learningu budou osoby CS schopny i samostatné tvorby elearningových aplikací/studijních opor se zaměřením na žáky základních a středních škol.

 Klíčové aktivity:

  • Vzdělávání ředitelů škol
  • Mentoring a podpora pedagogických pracovníků
  • Metodik ICT
  • Trendy ICT
  • Moderní pedagog 21. století
  • Odborná pedagogika 21. století

Na realizaci se podílí:

40 základních a středních škol včetně Gymnázia Bohumila Hrabala v Nymburce + ČVUT Praha

Díky tomuto projektu škola získá 20 tabletů pro pedagogy, kteří je začlení do své výuky. Časem pak vzniknou sady vzdělávacích materiálů pro ucelené tématické oblasti.

 

Výtvarníci na exkurzi ve “veletržáku”

Do Veletržního paláce v Praze, kde nás čekala prohlídka s odborným výkladem o moderních výtvarných směrech, se naše třída 2.A po roce opět vrátila. Doprovodem nám byla paní profesorka Sedlatá.

Celý článek

Aktuální informace

25.06.2019

každé pondělí 9:00 - 11:00 hod. Průkazky na dopravu potvrzujeme až na začátku školního roku v září.

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1925.

Narodil se 25. 12. 1908 Nymburce. V letech 1925 – 1930 studoval inženýrské stavitelství na pražské technice, pak Akademii výtvarného umění.

Anketa

 
Evropou hýbe snaha středoškoláků přimět politiky ke změně přístupu k ochraně životního prostředí.
Podporuji a rozumím 66 %
Není to věc dětí 3 %
Je to jen gesto a stávka s demonstracemi nic nepřinesou 27 %
Nic o tom nevím 3 %
Celkový počet hlasů: 321
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Krajinské výstavy

Červen 1903

Na počátku léta byly v Čechách zahájeny tři významné krajinské výstavy, jež měly představit příslušné kraje, jejich zvláštnosti v oblasti hospodářské, kulturní i společenské.

Nejčtenější

21.06.2019

Tradiční, vodácké putování studentů třetího ročníku a septimy B, proběhlo v tropickém týdnu 17. – 21. 6.2019.

Přes 85km na řece, během pěti krásných dnů, plných úsměvů, pohody a letních aktivit… Zkráceně lze tímto způsobem charakterizovat kurz, který měl za cíl, seznámit studenty s vodáckým sportem.

celý článek
26.06.2019

Zlato pro sekundy. Stříbro 4KA!

Poslední úterní dopoledne tohoto školního roku patřilo školním závodům malých dračích lodí. Letos šlo o soutěž postupovou, neboť vítězná škola získala právo účasti na mistrovství české republiky, které se koná 8. 10. v Labe-aréně Račice. Naše gymnázium reprezentovalo šest posádek 1PA, 1PB, 2SAB, 3TAB, 4KA, 4KB. Všechny posádky absolvovaly několik tréninků a na závody přijely velmi dobře připraveny.

celý článek
25.06.2019

Tropické, úterní dopoledne prožili studenti NG v areálu „Veslák“.  Na několika sportovištích i travnaté ploše, probíhaly turnaje a hry.  Souběžně na stejném místě, probíhaly i závody dračích lodí, kde jsme podpořili fanděním naše týmy.

celý článek
 
J. W. Goethe: Nestačí vědět. Nestačí chtít. Je třeba konat.