Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Středočeském kraji
Rozšířená výuka francouzštiny jako brána k výuce dějepisu ve francouzštině
Doba realizace: leden 2010 – červen 2012
Rozpočet projektu: 2.480.266,- Kč
Základní cíle projektu:
Cílem projektu bylo zpracovat komplexní metodiku pro rozšířenou výuku francouzštiny na nižším gymnáziu, a vytvořit tak nezbytné podmínky jak pro následnou výuku dějepisu ve francouzštině na vyšším gymnáziu, tak pro dlouhodobou rozšířenou výuku francouzštiny na nižším gymnáziu.
Klíčové aktivity:
V rámci projektu byly realizovány klíčové aktivity směřující k vytvoření metodiky a k přípravě školy na cizojazyčnou výuku dějepisu po stránce didaktické, metodické i materiální:
- rozšířená výuka francouzského jazyka na nižším gymnáziu
- tvorba metodických materiálů pro rozšířenou výuku francouzštiny
- tvorba databáze interaktivních výukových materiálů s mediální knihovnou
- vícedenní jazykové pobyty
- frankofonní klub
- videokonference s College Carnot v Dijonu
Na realizaci aktivit se podíleli jazykoví lektoři, metodici jednotlivých aktivit a tvůrce databáze interaktivních výukových materiálů. Cílovou skupinou byli žáci studující francouzský jazyk a vyučující francouzštiny Gymnázia Nymburk.
Popis projektu
Projekt OP VK navazoval na dlouhodobý projekt „Evropské jazykové sekce“ (Sections européennes), do kterého se škola jako prozatím jediná ve Středočeském kraji zapojila na začátku školního roku 2008/2009 a jehož podstatou je posílení výuky francouzštiny na nižším gymnáziu a následná výuka nejazykového předmětu ve francouzštině na vyšším gymnáziu.
Díky realizaci projektu vznikla nová metodická podpora pro výuku francouzštiny, byla zřízena kvalitní francouzská knihovna a vytvořena databáze interaktivních výukových materiálů. Realizace projektu přinesla významný kvalitativní posun v jazykových dovednostech žáků i materiální zkvalitnění výuky francouzštiny (15 žákovských notebooků, projekční technika, videokamera,…). Žáci prošli zajímavými aktivitami, které spolu s hodinami francouzštiny vedenými lektorem vedly k rychlejšímu a kvalitnějšímu rozvoji jejich komunikačních dovedností a k přípravě na následné studium dějepisu ve francouzštině. Důležitým momentem projektu bylo i zintenzivnění spolupráce školy s College Carnot v Dijonu a posílení vztahů s Francouzským velvyslanectvím v Praze.