Projekt Fibonacci
Evropští představitelé spolu s mezinárodní vědeckou komunitou se shodli na důležitosti badatelsky orientovaného vyučování přírodních věd a matematiky (inquiry-based science and mathematics education, IBSME), a to na všech stupních škol. Badatelsky orientovaný typ výuky podporuje úspěšně vědeckou gramotnost a povědomí o povaze vědy. Zvláště důležité je v tomto kontextu badatelsky orientované vyučování matematiky, neboť matematika je komunikačním jazykem mezi všemi přírodními vědami.
Evropský projekt Fibonacci, zařazený do Sedmého rámcového programu, vznikl jako volné pokračování evropských projektů Pollen a SINUS, které úspěšně implementovali IBSME do mnoha škol v Evropě. V rámci projektu Fibonacci je zřízeno 12 Referenčních center a 24 Twin center, která mají za úkol řídit další postup tohoto implementačního procesu. Jedno z Twin center sídlí také v České republice, na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Středisko se zabývá badatelsky orientovanou výukou matematiky a rolí matematiky v badatelsky orientované výuce přírodních věd.
Naše gymnázium je zapojeno do projektu od září 2011, hlavním garantem je paní H. Mahnelová. Ve spolupráci se školiteli z Twin centra budou vytvořeny badatelsky orientované pracovní listy a pilotovány v našich třídách.
Pracovní listy budou volně dostupné na stránkách českobudějovického Twin centra. Nejlepší z nich pak budou přeloženy do anglického jazyka, aby mohly sloužit i zájemcům z jiných evropských zemí. Obdobně budou z angličtiny do češtiny přeloženy zajímavé pracovní listy ze všech koutů Evropy.