Geokurz třídy 6XA v Rokytnici

Dne 22. září jsme se plni smíšených pocitů vydali na geologický kurz. Přestože jsme se těšili na chvilky strávené se svoji třídou v odlišném prostředí, pro většinu z nás znamenala geologie jen hrstku nudných kamenů.  Vedoucí kurzu byla naše třídní, zkušená geoložka, paní profesorka Hanlová, které celou dobu pomáhal pan profesor Soukup. Po celý týden strávený na naší „gymplácké“ chatě v Rokytnici nám vařil pan Kutnohorský s manželkou, který nám pekl výborné dortíky, řezy a koláče.

Ještě před příjezdem na chatu jsme navštívili Bozkovské dolomitové jeskyně. Už tam jsme pomalu začínali měnit názor, že je geologie nudná. Čekaly nás tam krásné krápníky, krasová jezírka s tyrkysovou vodou a netopýři, z nichž byla převážně holčičí část naší výpravy lehce na nervy.  S vynaložením své fantazie jsme mohli obdivovat krápníky připomínající orly, Jeníčka a Mařenku a čerty. Potom jsme se už vydali zpět na cestu. Nedojeli jsme ale moc daleko a byl čas na další zastávku. Tentokrát nás profesoři zavedli k malému zelenému jezírku obklopeného černou skálou. Dozvěděli jsme se, že jde o břidlicový lom, a šli jsme zpátky do autobusu. Ten už nás konečně zavezl do Rokytnice, kde jsme se po už tradičním škrábání do kopce ubytovali. Ten den jsme ještě stihli odprezentovat referáty na nerosty a horniny, které si měl každý doma sám připravit.

V úterý měl proběhnout velký výlet na hřebeny, k pramenu Labe. Jelikož ale lilo jak z konve a všichni reptali, po půl kilometru to paní profesorka vzdala, a odešla s většinou naší třídy zpět na chatu. Pár otrlejších z nás se rozhodlo pro menší procházku s panem Soukupem. Došli jsme na Dvoračky, kde jsme si dali borůvkové lívance a šli zpět do chaty na oběd. Odpoledne jsme teoreticky prošli to, co jsme měli na výletě zvládnout prakticky. Díky téměř celému volnému dni, jsme s potěšením začali uznávat, že je to tady docela prima.>

Další den nás čekal výlet do Harrachova. Kvůli nezdaru z minulého dne nám paní profesorka zamluvila autobus, takže to i tentokrát proběhlo docela bez námahy. V Harrachově jsme zavítali do už nepoužívaného Harrachovského dolu, do přilehlého geologického muzea a k Mumlavským vodopádům. Poté následoval rozchod na oběd v Rokytnici a šlo se zase na chatu, kde jsme si pomocí pracovního listu zopakovali nabyté vědomosti.

Čtvrtek byl den plný zábavy, rivality ale také nervozity. Večer nás totiž čekal obávaný test a to složený ze dvou částí – poznávání minerálů a hornin a teoretické části zaměřené na geologii. Doufali jsme, že budeme mít celý den čas věnovat se studiu, proto jsme byli otrávení, když jsme se dozvěděli, že budeme muset lítat ještě někde po horách. Paní profesorka si pro nás totiž připravila orientační běh.  Ale jakmile jsme dostali pokyn ke startu, naše přirozená soutěživost zvítězila a my se naplno ponořili do hry. Odpoledne měl pod palcem pan profesor Soukup. Seznámil nás s celosvětovou hrou geocachingem, která spočívá v hledání malých krabiček, ukrytých po celém světě. Dostali jsme krabičky s GPS navigací, pár indicií a vyrazili jsme. Také jsme byli z počátku lehce skeptičtí, ale nakonec se opakoval scénář z dopoledne. Myslím, že mohu říct, že nás geocaching velmi zaujal, zvláště po objevení skutečnosti, že o něm rapuje naše oblíbené trio Kontrafakt. Když jsme celí uřícení přiběhli na chatu, čekal už nás test.  Nakonec to nebylo tak hrozné, většina z nás to zvládla na jedničky a dvojky.

A poslední den jsme už jenom uklidili chatu, zhodnotili geokurz a jeli domů.

Přestože geologie je převážně o kamenech, náš geokurz jenom o nich rozhodně nebyl. Zažili jsme spoustu zábavy, zopakovali si vědomosti a pár jich nabyli, a získali jsme spoustu nových zážitků, na které budeme ještě dlouho vzpomínat.

Anna Šenfeldová, studentka 6XA

Aktuální informace

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Mgr. Pavel Snítilý

Mgr. Pavel Snítilý, archeolog, zástupce ředitele a dokumentátor Městského muzea v Čelákovicích, který mj. stál v roce 2016 u výjimečného nálezu unikátního bohatě zdobeného meče velmožů starého přes jedno milénium, maturoval na nymburském gymnáziu v roce 1994.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Atentát v Soluni

29. duben 1903

Bulharští atentátníci zničili bombovou náloží soluňskou filiálku Otomanské banky.

Nejčtenější

26.03.2024

Nymburští debatéři Luisa Anna Hofmanová (7MA), Sofie Fukalová (7MA), Tadeáš Brablc (8OB) a trenér Matěj Piller se poslední víkend před Velikonocemi vydali do České Třebové, kde se zúčastnili posledního turnaje Debatní ligy v této sezóně. Akce se uskutečnila v prostorech Střední školy technické a dopravní Gustava Habrmana.

celý článek
13.04.2024

Ve středu 10. dubna jsme ve složení Honza Kopeček (6XB), Anna Hířová, Štěpán Soulek a Mikuláš Vodenka (5QB) brzy ráno vyrazili do Prahy na VŠCHT na krajské kolo chemické olympiády kategorie C.

25.03.2024

Na dvě hodiny se učebna č. 73 proměnila v soudní síň, kde studenti právního semináře předvedli své dovednosti v simulovaném soudu z trestního práva. Projekt, na kterém naše gymnázium spolupracuje s Právnickou fakultou UK, dal studentům možnost prozkoumat právní systém z první ruky a zároveň rozvíjet kritické myšlení a rétorické schopnosti.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.