Geokurz 6XA - oblačno, místy kámen

Ač za občasného mrholení, celá třída 6XA absolvovala geologický kurz ve zdraví a bez úhony. Kurz nám trval od 11. do 15. října.

Jako každý vícedenní kurz, i ten náš začínal pro všechny přímo před školou. Ručičky hodin ukazovaly na osmou, a náš autobus se dal do pohybu. Naším prvním cílem byly Bozkovské dolomitové jeskyně, kam jsme si cestu krátili počítáním hřbitovů. Zde nás obohatila prohlídka zdejších nových a starých jeskyní, dále také perníkové chaloupky, sloních uší a třeba bůčku, jak se jmenují některé útvary vytvořené horninami. Následoval přesun na rokytnické parkoviště, odkud už jen zbývalo vyšlápnout se zavazadly přímo k chatě. Zde na nás čekal uvítací oběd v podobě párků. Na odpoledním programu se pak nacházel již jen geocaching a večeře.

Druhý den ráno nás vzbudil budíček na přijatelných 7:30 a hurá na snídani. Brzo poté, jsme už stoupali do kopce směrem na Dvoračky, který je mnohem prudší, než se zdá. Zastávka zde byla naplánovaná ale až na zpáteční cestu, jelikož naším cílem byl pramen Labe, kam jsme se i přes chvilkové pochyby dostali. Zpátky jsme si na již zmíněných Dvoračkách dopřáli ať už jen teplý čaj, palačinku a nebo něco jiného. Toto odpoledne už většina z nás věnovala samostudiu minerálů a hornin, kvůli kterým zde jsme.

Středa patřila Harrachovu. V místním hornickém muzeu naše skupina absolvovala prohlídku bývalého dolu, který byl uzavřen roku 1992. Cesta zpátky do Rokytnice vedla skrz podzimně zbarvené údolí Mumlavy. Toto odpoledne bylo naše samostudium již o poznání intenzivnější, kvůli zítřejším testům. Nicméně ani to nás neodradilo od neustálého hraní stolního tenisu, zvuk odrážejícího míčku byl slyšet dlouho do večera. Nesmíme také zapomenout na druhou večeři, která nám byla k dispozici vždy o půl deváté.

Jak již zaznělo, čtvrtek byl den testů. Dopoledne poznávačka, odpoledne shrnovací test. I přesto, že počasí už ten den bylo o poznání horší, našli se jedinci, kteří se šli otužovat do místního potůčku o teplotě zhruba 5 stupňů.

V pátek už nám nezbylo nic jiného, než zabalit, uklidit a rozloučit se s chatou. Náš kurz definitivně skončil zastavením autobusu před školou krátce před půl jednou.

Závěrem bychom chtěli poděkovat našim vedoucím, paní Weissové a panu Hrstkovi, že s námi zvládli celý kurz. Dále bychom také rádi poděkovali našemu panu kuchaři za dobré jídlo. Myslím že i přes nepříliš dobré počasí, jsme si celých 5 dní užili a na závěr dopadly i testy na výbornou.

Bartoloměj Boška, feat. Eliška Novotná

P.S.: Těch hřbitovů cestou tam bylo 7.

Fotogalerie geokurzu

Aktuální informace

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

František Rachlík

Absolvoval v roce 1924.

Narodil se 16. 9. 1904 v Nymburce, zemřel v Praze 13. 2. 1980. Po skončení vojenské služby studoval na pražské Filozofické fakultě Univerzity Karlovy filozofii, dějiny umění a estetiku.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Přistěhovalci do USA

3. březen 1903

V USA byl schválen přistěhovalecký zákon,

Nejčtenější

21.03.2024

Jaké je to být debatním rozhodčím? To si vyzkoušeli členové našeho debatního klubu na krajském kole Debatiády v Děčíně. Pro některé z nich to byla první příležitost rozhodovat soutěžní debaty naostro.

celý článek
26.03.2024

Nymburští debatéři Luisa Anna Hofmanová (7MA), Sofie Fukalová (7MA), Tadeáš Brablc (8OB) a trenér Matěj Piller se poslední víkend před Velikonocemi vydali do České Třebové, kde se zúčastnili posledního turnaje Debatní ligy v této sezóně. Akce se uskutečnila v prostorech Střední školy technické a dopravní Gustava Habrmana.

13.04.2024

Ve středu 10. dubna jsme ve složení Honza Kopeček (6XB), Anna Hířová, Štěpán Soulek a Mikuláš Vodenka (5QB) brzy ráno vyrazili do Prahy na VŠCHT na krajské kolo chemické olympiády kategorie C.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.