Od školního roku 2014/2015 máme na naší škole jako nepovinný volitelný předmět Kurz tvůrčího psaní. Náplní je samozřejmě teoretické povídání o psaní, slohu, žánrech a dalších věcech souvisejících s literární tvorbou. Především by ale kurz měl být o vytváření vlastních textů, jejich rozboru a zdokonalování. Ve školním roce 2014/2015 se kurz věnoval především psaní prózy, konkrétně povídky. Ve školním roce 2015/2016 se věnujeme publicistickému stylu. Kurz vede Mgr. Martin Machurka. Tento rok s námi začal spolupracovat rovněž pan Jan Jelínek, absolvent našeho gymnázia, novinář, spisovatel a režisér. Jeho profil můžete najít v sekci Významní absolventi (http://www.gym-nymburk.cz/vyznamni-absolventi/jan-jelinek.html).

Školní časopis VěŽáci

Ve školním roce 2015/2016 jsme se v kurzu tvůrčího psaní věnovali textům pro noviny a časopisy. Jako hmatatelný výsledek jsme společně vytvořili kompletní číslo školního časopisu. V PDF formátu je k dispozici ke stažení u tohoto článku. Pokud by někdo měl pocit, že by nemělo zůstat jen u jednoho čísla, oslovte mě a uvidíme. Přeji vám příjemné a zajímavé čtení.

Martin Machurka

Ke stažení
ikonaNulté čislo časopisu VěŽáci

Sbírka povídek účastníků kurzu ve školním roce 2014/2015

Ve školním roce 2014/2015 jsme se věnovali především psaní krátké prózy - povídky. Výstupem celoročního snažení je tato sbírka povídek, do níž přispěl každý ze studentů jedním textem podle vlastního výběru.

Ke stažení
ikonaDeset (sbírka povídek účastníků kurzu tvůrčího psaní 2014 - 2015)

Aktuální informace

13.09.2022

úterý 4/10 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo

Významní absolventi

Hana Burianová

Hana Burianová (*1986), rozená Miškovská, někdejší tisková mluvčí prezidenta Miloše Zemana, maturovala na Gymnáziu Nymburk v roce 2005.

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Reformy v Makedonii

23. únor 1903

Turecký sultán schválil rakousko-uherský plán reforem v Makedonii.

Nejčtenější

12.09.2022

V pátek 2.září se naše třída 1A vydala na adaptační kurz spolu s panem profesorem Machurkou a paní profesorkou Hornovou. Jely s námi také dvě dívky z oktávy, Kateřina a Vanda, které se v průběhu celého kurzu staraly o náš večerní program.

 

celý článek
01.09.2022

Projektu Otevřená věda 2022, pořádaného Akademií věd České republiky, se účastní opět několik studentků a studentek našeho gymmnázia. Často se studenti aktivit souvisejích s projektem účastní i během prázdnin. Luděk Melich ze 3.A dokázal svoji stáž rozpracovat velmi intenzivně v prvním pololetí roku 2022 a podařilo se mu zúčastnit se v červenci s jeho projektem mezinárodní konference ve skotském Edinburghu.

V následujícím článku popsal, jaké téma si v Otevřené vědě zvolil a jaké dojmy z konference si přivezl.

celý článek
01.09.2022

 

 

John Schaar  

Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.

 

 

 

 

Motto školního roku je v souladu s dlouhodobou vizí školy. Chceme být školou, z níž odcházejí odpovědní mladí lidé připravení po všech stránkách na to, že budoucnost vlastní i budoucnost společnosti je v jejich rukou. Mladí lidé, kteří si jsou vědomi, že bez aktivního přístupu, stálého vzdělávání, odvahy a pevných morálních zásad nebudou schopni budoucnost tvořit a stanou se jen pasivními prvky budoucího světa.

 

Nám učitelům motto opět připomíná, co je naší úlohou v přípravě žáků, které formujeme v jejich nejdůležitějším věku od 11 do 19 let. Připomíná nám naši odpovědnost. Současně nás nepřímo vybízí k využívání všech prostředků a všech možností, abychom v naší vzdělávací práci uspěli. 

 

Žákům motto sděluje, že svou budoucnost mají skutečně ve svých rukou. Čím dříve si to uvědomí, tím dříve budou schopni její podobu ovlivňovat. Vybízí je k aktivitě, k činorodosti, k promýšlení svých činů… Sděluje jim, že bez nasazení a bez vlastního přičinění budoucnost vytvářet nelze.

 

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.