Středoškolská technika StreTech 2019

Středoškolská technika StreTech 2019

5. června 2019 se dva naši studenti vypravili se svými projekty na 13. ročník konference Středoškolská technika StreTech 2019. Oba na této nesoutěžní přehlídce v prostorách pořádající Fakulty strojní ČVUT v Praze Dejvicích zúročili své práce SOČ, když s nimi mohli seznámit zájemce, kteří konferenci navštívili.

StreTechu se z města Nymburka obvykle účastní SOŠ a SOU. Letos jsme poprvé vyslali malou výpravu i z našeho gymnázia. Tvořili ji dva studenti (přesněji jeden student a jedna letošní absolventka) v doprovodu jednoho tatínka a prof. Soukupa. Na konferenci se také krátce zastavil pan ředitel Kuhn, aby nás podpořil (jak ostatně dokládá i naše fotka).

Martina Šafránková z 8OA, která v květnu úspěšně odmaturovala, se StreTechu účastnila se svou prací Mediální obraz Kofoly v České republice, kterou obhajovala v loňském roce na KK Středoškolské odborné činnosti, kde se umístila na 3. místě. Prací či projektů z oboru reklama a marketing nebylo na StreTechu mnoho, Martinina práce proto působila výjimečně.

Filip Touš ze 6XA představil na StreTechu svůj výzkum Využití reverzního inženýrství k tvorbě softwaru pro získávání výhod v online hrách a analýza jeho detekce. Typická prezentace studentského technického výtvoru na konferenci byla nejčastěji model či technická konstrukce v 3D, k níž její autor podával komentář a předváděl její funkčnost. Proto se na první pohled i Filip, vybavený pouze svým notebookem, poněkud vymykal běžnému očekávání diváků. Když ale všem ochotně vysvětlil, čím musel před programováním cheatu na hru Team Fortress 2 projít, jak se mu podařilo cheat úspěšně vytvořit a jak zamaskovat, jak dokonce odhalil jednu chybu programátorů této hry a ukázal vše i prakticky, někteří procházející se u něj zdrželi poměrně dlouho. A nebyli to rozhodně jen zapálení hráči této akční hry. Filip svůj výzkum přihlásil letos rovněž do soutěže SOČ a podařilo se mu v oboru informatika nejen vyhrát krajské kolo, ale dokonce získat bronzovou medaili na celostátní přehlídce!

Na konferenci StreTech poslali všichni zúčastnění popis svého projektu/práce už dopředu, a díky tomu jsme si mohli už v den konference odnést kompaktní disk s plnými texty projektů všech vystavených prezentací. CD vydala pořádající instituce, je opatřeno mezinárodním identifikátorem ISBN a jako takové je tento elektronický sborník celosvětově dohledatelný např. v knihovnách či na internetu. Zde je jeho bibliografická citace:

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ. Středoškolská technika 2019 – StreTech 2019: Setkání a prezentace prací středoškolských studentů na ČVUT v Praze 5. června 2019 [online, CD]. Praha: ČVUT, 2019 [cit. 2019-07-01]. ISBN 978-80-01-06590-7. Dostupné z: http://www1.fs.cvut.cz/stretech/2019/sbornik_2019/

Potvrdilo se, že StreTech může být výbornou příležitostí nejen se vypravit ještě v době středoškolského studia do areálu Českého vysokého učení technického, kam mnozí z absolventů po maturitě zamíří, nýbrž uplatnit tam své kvalitní maturitní práce a práce SOČ znovu, navíc s možností publikování jejich kompletního znění v oficiálním sborníku. Že je taková zkušenost k nezaplacení (mimoto je i zcela zdarma a dokonce i s gratis obědem ve vysokoškolské menze), nikoho nepřekvapí. I u přijímacího řízení na univerzity nikomu z účastníků nemůže uškodit, pokud svou přihlášku podepře citací ze sborníku prací na této či podobných konferencích. Některým to samozřejmě může i nějaké body přidat. A může se dokonce stát, že svou prací vzbudí zájem i u někoho z procházejících akademických pracovníků některé z fakult naší největší technické vysoké školy.

Pokud vás informace o StreTechu 2019 zaujala, můžete se prostřednictvím dvou krátkých videí na YouTube na letošní konferenci vypravit:
Ochutnávka StreTech 2019 (1:13)
Reportáž StreTech 2019 (3:47)

Doufáme, že se na StreTech 2020 odhodlá v příštím roce zavítat více studentů, z nichž někteří budou zajisté své práce SOČ pojímat především technicky.

Zdroj: Website konference Středoškolská technika StreTech 2019

Aktuální informace

25.06.2019

každé pondělí 9:00 - 11:00 hod. Průkazky na dopravu potvrzujeme až na začátku školního roku v září.

Významní absolventi

Vojtěch Kerhart

Absolvoval v roce 1910.

Narodil se 4. 7. 1892 v Poděbradech. Architekt, přítel a spolupracovník Bedřicha Feuersteina.

Anketa

 
Vyberte motto školního roku 2019-2020
Motto 1 13 %
Motto 2 21 %
Motto 3 58 %
Moto 4 7 %
Celkový počet hlasů: 150
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Cenzura v Prusku

únor 1903

Pruský ministr vnitra podal v Poslanecké sněmovně vysvětlení, proč byla zakázána hra Das Tal des Lebens (Údolí života) od Maxe Dreyera:

Nejčtenější

01.08.2019

Prázdniny, ač se nám to líbí nebo ne, se přehouply do své druhé poloviny. Jako každý rok dáváme na výběr 4 možnosti pro motto školního roku. Nedá se pochybovat o tom, že i nadcházející rok bude rokem velice bohatým a činorodým. Žáky a učitele čeká spousta práce, učení a zážitků. Pro některé bude tento rok prvním na Gymnáziu Bohumila Hrabala, pro někoho rokem posledním. Každý z nás přijde do školy s různými představami, předsevzetími, cíli a přáními. Věříme, že přesto je pro nás všechny jedno společné - snaha o co nejlepší výsledky.

Dejte hlas myšlence, která by nás měla celým školním rokem provázet a ke které se budeme v jeho průběhu obracet. Bude nás motivovat a vést k cíli. V anketě, která je zveřejněna v první srpnový den, jsou citáty uvedeny jen číslem motta. Autorem všech myšlenek, které se i z dnešního pohledu jeví jako velice aktuální, je řecký filozof Sokrates (469 - 399 p. n. l.).

Zde je jejich kompletní přehled.

Motto 1

Silné mysli diskutují o myšlenkách, průměrné o událostech a slabé mysli o lidech.

Motto 2

Tajemstvím změny je soustředit veškerou svou energii ne na boj se starým, ale na budování nového.

Motto 3

Kdo chce pohnout světem, musí se nejdříve pohnout sám.

Motto 4

Nebudeme žít lépe, pokud nebudeme hledat, jak se stát lepšími.

 

celý článek
29.07.2019

Přejeme všem návštěvníkům našich stránek krásné léto a na konci srpna se těšíme na shledanou!

celý článek
 
J. W. Goethe: Nestačí vědět. Nestačí chtít. Je třeba konat.