Výsledky školního kola SOČ 2019

Výsledky školního kola SOČ 2019

DOPLNĚNA FOTOGALERIE (Foto: J. Šantavý, 5QA)
Z celkem 29 prací, které byly v letošním školním roce před hodnotícími komisemi školní přehlídky Středoškolské odborné činnosti obhajovány, vybrali hodnotitelé k postupu do krajského kola 25 nejlepších. Máme radost z nárůstu kvality a také meziročně se zvyšujícího množství maturitních prací dostatečně vědecky pojatých, aby mohly být do této prestižní vědecké soutěže přihlášeny. Děkujeme také jejich pisatelům za překonání ostychu, který pro některé z nich veřejná obhajoba před učiteli a spolužáky nepochybně znamenala. Nejde v žádném případě o samozřejmost a psát SOČ vyžaduje také více úsilí, než u běžné seminární či maturitní práce.

Všechny práce ze školního kola postoupit nemohou, protože každá škola může do KK přihlásit nejvýše dvě práce v každém z oborů SOČ. I v této souvislosti se nám daří "rozšiřovat svoje školní portfolio". I když byly v některých oborech předloženy jen dvě práce, ani tam nebyl postup obou automatický a vyžádal si nejen zodpovědnou přípravu prezentace výzkumů jejich autorem, ale i střízlivý a věcný komentář studenta, který byl navíc omezen i časem. Na postup či nepostup výše v soutěži měly vliv také odpovědi autora práce na různé otázky členů hodnotících komisí a někdy i posluchačů přítomných při obhajobě.

Školní garantka SOČ paní prof. Bubeníková letos obzvlášť vyzdvihla kooperativní přístup pisatelů mezi sebou (různá výpomoc spolužáka třeba s IT zvládnutím formální stránky práce, grafy či prezentací) - i když mohou vlastně být v soutěži i svými konkurenty. Stejně tak ocenila podporu (nejen hmotnou) rodičů sočkařů, kteří bývají mnohdy prvními čtenáři napsaných kapitol a korektory nejen pravopisných a stylistických, ale někdy i odborných pochybení. Toho si i jako škola velmi vážíme a v letech minulých jsme to pozorovali v menší míře, než letos.

Postupující sočkaři se nyní intenzivně připravují na zadání svých prací do systému, nahrání PDF verzí elektronicky pro porotu KK, a také vytištění a svázání jednoho výtisku práce, který se bude hromadně odesílat, a i s tím je spojen další čas, úsilí a jde samozřejmě o termínované úkoly. Krajská přehlídka SOČ se bude letos poprvé konat na Gymnáziu Jiřího Ortena v Kutné Hoře v úterý 30. dubna 2019.

A které práce tedy postupují a budou soutěžit v KK?

Výsledková listina ŠK SOČ 2019

Zdroj: Webové stránky SOČ

Významní absolventi

prof. MgA. Josef Krofta

prof. MgA. Josef Krofta (30. 3. 1943-18. 3. 2015), divadelní režisér, loutkoherec a vysokoškolský pedagog, držitel prestižní Ceny Thálie za celoživotní mistrovství, absolvoval v roce 1960.

Anketa

 
Evropou hýbe snaha středoškoláků přimět politiky ke změně přístupu k ochraně životního prostředí.
Podporuji a rozumím 67 %
Není to věc dětí 4 %
Je to jen gesto a stávka s demonstracemi nic nepřinesou 26 %
Nic o tom nevím 4 %
Celkový počet hlasů: 278
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Vilém II. navštívil papeže Lva XIII.

2. květen 1903

Německý císař Vilém II. navštívil s velkým doprovodem papeže Lva XIII.

Nejčtenější

11.06.2019

Už potřetí za sebou ožívá v těchto dnech nymburském náměstí plážovým volejbalem. V prostoru před restaurací Biograf se opět objevilo hřiště na beachvolejbal, na kterém se budou od čtvrtkem 6. 6. do úterý 11. 6. pohybovat malí, velcí, zkušení, začínající, ale především nadšení volejbalisté.

celý článek
01.06.2019

Žáci kvarty B absolvovali ekologický kurz v Krásensku.

První den nás čekaly seznamovací hry s lektory a program se zvířaty. Mohli jsme si podržet gekončíka či chameleona...

 

celý článek
07.06.2019

Tropické teploty, terénní exkurze, desítky nachozených kilometrů, výzkumy a poznávání fauny i flóry..  Ale i zábava a utužování kamarádství. I tak by se dal ve stručnosti popsat týden ekologické výchovy studentů BiS třetího ročníku VG.

Pod vedením profesorů Tomáše Barančíka a Michala Hrstky, se na 35 studentů snažilo aplikovat teoretické vědomosti v praxi. Během prvního červnového týdne se každý den vydávali na nové lokality.

celý článek
 
J. W. Goethe: Nestačí vědět. Nestačí chtít. Je třeba konat.