Třída jako krajina

Třída jako krajina

Kdyby přišel vyučující do třídy a zadal žákům nezvyklý úkol: “Vezměte si pastelky a nakreslete komunikaci mezi spolužáky ve třídě jako krajinu,“ asi by nás překvapilo, jak podobné obrazy by vznikaly, i to, jak málo by se pravděpodobně lišily od map komunikace zachycených metodou sociomapování, díky které se neviditelné obrazy kvantity i kvality komunikace během pár minut zviditelní.

Ve spolupráci se společností QED měli na konci školního roku žáci sekundy B, kvarty B, 1A a sexty A možnost nejen se s metodou sociomapování seznámit, ale si ji i vyzkoušet. Díky softwaru vizualizace vztahů studenti viděli, že jsou součástí týmové krajiny a že se může lišit obraz současné komunikace od komunikace, kterou by si přáli, i to, že krajina komunikace se může měnit. A protože návštěva ze společnosti QED byla prvním krokem dlouhodobé spolupráce školy v oblasti sociomapování, můžeme se už teď těšit, jak se naše krajiny budou vyvíjet.

A co vlastně sociomapování je?

Sociomapování je diagnostická a intervenční metoda vztahů v týmu a kolektivu. Metoda vznikla pro experimentální účely ve spolupráci s evropskou vesmírnou agenturou ESA pro zvládání dlouhodobé izolace. Nyní sociomapování využívá například i česká armáda v Afghánistánu pro sestavení týmů a jednotek a aplikace pomáhá také ve sportovních a management týmech.

Chcete-li se o metodě dozvědět víc, doporučuji podívat se na rozhovor Marka Ebena s autorem metody doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvanem Bahbouhem, Ph.D., v pořadu Na plovárně:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1093836883-na-plovarne/213522160100018-na-plovarne-s-radvanem-bahbouhem/

A nebo na kratší rozhovor po přednášce TED:

https://www.youtube.com/watch?v=tHPnwFWW8NQ

Aktuální informace

25.06.2019

každé pondělí 9:00 - 11:00 hod. Průkazky na dopravu potvrzujeme až na začátku školního roku v září.

Významní absolventi

Josef Pýcha

Absolvoval v roce 1933.

Narodil se 23. 5. 1914 ve Strakách. Na reálce v Nymburce jej učil kreslení J. Vokálek a B. S. Urban.

Anketa

 
Vyberte motto školního roku 2019-2020
Motto 1 12 %
Motto 2 21 %
Motto 3 58 %
Moto 4 8 %
Celkový počet hlasů: 112
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Ritchie: náklady na jihoafrickou válku a čínskou expedici

23. duben 1903

Britský ministr Charles Th. Ritchie zveřejnil spolu s rozpočtem na rok 1903/1904 (143 954 000 liber šterlingů) náklady na jihoafrickou válku a čínskou expedici:

Nejčtenější

01.08.2019

Prázdniny, ač se nám to líbí nebo ne, se přehouply do své druhé poloviny. Jako každý rok dáváme na výběr 4 možnosti pro motto školního roku. Nedá se pochybovat o tom, že i nadcházející rok bude rokem velice bohatým a činorodým. Žáky a učitele čeká spousta práce, učení a zážitků. Pro některé bude tento rok prvním na Gymnáziu Bohumila Hrabala, pro někoho rokem posledním. Každý z nás přijde do školy s různými představami, předsevzetími, cíli a přáními. Věříme, že přesto je pro nás všechny jedno společné - snaha o co nejlepší výsledky.

Dejte hlas myšlence, která by nás měla celým školním rokem provázet a ke které se budeme v jeho průběhu obracet. Bude nás motivovat a vést k cíli. V anketě, která je zveřejněna v první srpnový den, jsou citáty uvedeny jen číslem motta. Autorem všech myšlenek, které se i z dnešního pohledu jeví jako velice aktuální, je řecký filozof Sokrates (469 - 399 p. n. l.).

Zde je jejich kompletní přehled.

Motto 1

Silné mysli diskutují o myšlenkách, průměrné o událostech a slabé mysli o lidech.

Motto 2

Tajemstvím změny je soustředit veškerou svou energii ne na boj se starým, ale na budování nového.

Motto 3

Kdo chce pohnout světem, musí se nejdříve pohnout sám.

Motto 4

Nebudeme žít lépe, pokud nebudeme hledat, jak se stát lepšími.

 

celý článek
29.07.2019

Přejeme všem návštěvníkům našich stránek krásné léto a na konci srpna se těšíme na shledanou!

celý článek
 
J. W. Goethe: Nestačí vědět. Nestačí chtít. Je třeba konat.