Výsledky testování VEKTOR – Modul 4
Testování VEKTOR je zaměřeno na testování tzv. přidané hodnoty. Princip testování spočívá v testu žáků na začátku 1. ročníku, resp. na začátku kvinty, a následně testování stejných žáků v době, kdy jsou na začátku maturitního ročníku. Gymnázium Nymburk se tohoto testování pravidelně zúčastňuje. V letošním roce testování v celé ČR absolvovalo celkem téměř 13 tisíc žáků z 221 středních škol. A jaké byly výsledky naší školy – tedy našich žáků a našich učitelů?
Výsledky jsou klasifikovány zvlášť pro žáky čtyřletého a osmiletého studijního oboru.
Čtyřleté studium
výsledky třídy 4A |
český jazyk | matematika | anglický jazyk | německý jazyk |
celkový výsledek | standardní | standardní | standardní | standardní |
průměrný percentil | 52 | 68 | 60 | 59 |
využití studijního potenciálu | optimální z hlediska OSP | optimální z hlediska OSP | pod možnostmi OSP | optimální z hlediska OSP |
přidaná hodnota | 1,80% | 33,00% | -4,20% | 28,10% |
pozn.: OSP - obecné studijní předpoklady, které byly zjišťovány samostatným testem
Žáci měli také možnost prostřednictvím dotazníku škole sdělit zkušenosti se svou přípravou do školy, ohodnotit výuku testovaných předmětů a také informovat o svých dalších studijních plánech. Žáci 4A vidí v souhrnu školu takto:
Nejvíce poznatků si podle svého názoru žáci 4. ročníků v průměru odnáší z hodin matematiky, nejméně naopak z anglického jazyka. Vlastní studijní aktivitu hodnotí jako nejlepší v předmětu 'Matematika', nejméně aktivní jsou pak v předmětu 'Český jazyk'. Nejpestřeji probíhá dle žáků výuka německého jazyka. Nejvíce žáky z testovaných předmětů baví 'ZSV' a 'Matematika', nejméně pak 'Informatika'. Jako nejčastější využití PC uvádějí žáci 'Vyhledávání informací'. Žáci se zamýšleli i nad užitečností jednotlivých předmětů. Nejvíce si uvědomují význam předmětů 'Anglický jazyk' a 'Německý jazyk' a za nejméně důležitý považují předmět 'Chemie'. Studovat na vysoké škole plánuje 96 % žáků, nejvíce projevují zájem o studium oborů 'Společenskovědní' (52 %) a 'Ekonomický' (12%), nejméně pak o obor 'Matematicko-fyzikální' (0 %), a 'Zemědělský' (0 %).
Pro nejvíce žáků je cílem dokončit studium 'Magisterské' (52 %), 44 % zatím není rozhodnuto.
Osmileté studium
výsledky tříd 8OA a 8OB |
český jazyk | matematika | anglický jazyk | německý jazyk |
celkový výsledek | standardní | nadstandardní | standardní | standardní |
průměrný percentil | 65 | 70 | 69 | 73 |
využití studijního potenciálu | optimální z hlediska OSP | optimální z hlediska OSP | optimální z hlediska OSP | optimální z hlediska OSP |
přidaná hodnota | 23,90% | 32,10% | -0,90% | 22,60% |
pozn.: OSP - obecné studijní předpoklady, které byly zjišťovány samostatným testem
Odpovědi na dotazník maturantů z oktáv jsou následující:
Nejvíce poznatků si podle svého názoru žáci oktáv v průměru odnáší z hodin matematiky, nejméně naopak z anglického jazyka. Vlastní studijní aktivitu hodnotí jako nejlepší v předmětu 'Matematika', nejméně aktivní jsou pak v předmětu 'Český jazyk'. Nejpestřeji probíhá dle žáků výuka německého jazyka. Nejvíce žáky z testovaných předmětů baví 'Anglický jazyk' a 'ZSV', nejméně pak 'Informatika'. Jako nejčastější využití PC uvádějí žáci 'Vyhledávání informací'. Žáci se zamýšleli i nad užitečností jednotlivých předmětů. Nejvíce si uvědomují význam předmětů 'Anglický jazyk' a 'Matematika' a za nejméně důležitý považují předmět 'Fyzika'.
Studovat na vysoké škole plánuje 100 % žáků, nejvíce projevují zájem o studium oborů 'Ekonomický' (20,5 %) a 'Společenskovědní' (15,9%), nejméně pak o obor 'Zemědělský' (0 %), a 'Jazykový' (2,3 %).
Pro nejvíce žáků je cílem dokončit studium 'Magisterské' (61,4 %), 11,4 % zatím není rozhodnuto.