Klub moderní historie na Studentském fóru na Zatlance

Klub moderní historie na Studentském fóru na Zatlance

Členové klubu moderní historie byli pozváni do Prahy na Studentské projektové fórum na Gymnáziu Na Zatlance, aby představili výsledky svého pátrání po stopách rodiny Pickových v Nymburce.

Tato jednodennní nesoutěžní přehlídka se poprvé konala v roce 2010. Umožňuje studentům prezentovat práci před širším publikem, zlepšit jejich prezentační dovednosti. Zpětnou vazbu poskytuje odborná porota (tu tvoří vysokoškolští pedagogové a lidé pracující v médiích)Projekty jsou zařazeny do dvou sekcí – humanitní a přírodovědně-technické. V neposlední řadě má fórum poskytnout inspiraci všem zúčastněným studentům a učitelům. Na závěr jsou v každé sekci vyhlášeny tři nejlepší a nejzajímavější projekty.

Děkujeme organizátorovi této akce, PhDr. Radku Aubrechtovi za to, že jsme se posledního ročníku mohli zúčastnit.

A jaké zážitky, pocity a postřehy si odnášeli naši studenti? 

 V úvodu nám byli představeni porotci, kteří hodnotili jednotlivá vystoupení v humanitní sekci a měli vybrat tři nejlepší projekty.

 Měli jsme velké štěstí, že jsme byli jako poslední, tudíž jsme mohli vypozorovat, jak ostatní prezentují a jak reaguje porota. Kromě několika malých výtek od hodnotících, byla prezentace našeho bádání výborná. Před námi bylo mnoho výborných projektů, první nám byl představen již dokument o Přemyslu Pitterovi, který vytvořili tamní studenti. Druhým v řadě byl projekt pojmenovaný Hravá literatura, což bylo pojednání o dílech, která napsal student z Gymnázia Postupická. Poslední obhajoba v dopoledním bloku se týkala koncepce a tvorby školního časopisu jménem Tropagon studentek z Gymnázia Oty Pavla v Praze. Po přestávce jsme pokračovali s nápadem studentů z Gymnázia Evolution obnovit znovu projekt Dávám židli do kruhu, který by měl dělat osvětu o duševním zdraví. Následně jsme byli seznámeni s improvizačním divadlem, které nám prezentovala spoluzakladatelka improvizační skupiny Dort v kapse z Gymnázia Postupická v Praze. Poslední obhajobou, která nás dělila od naší prezentace, bylo Pojetí zla v Dostojevského Zločinu a trestu od studenta Gymnázia Na Zatlance velmi zajímavé, ale zároveň velmi dobře zpracované téma.

 Velmi se nám líbila přátelská atmosféra, která celý den provázela. Všechny projekty byly zajímavé, některé přímo skvělé. Myslím, že nás všechny, kteří tam byli, velice inspirovaly. Každá z prací měla svého osobitého ducha, každá se zdála úplně jiná.

 Na závěr fóra porota vyhlásila tři projekty, které jí přišly nejlepší a nejužitečnější. K našemu překvapení mezi ně patřil i ten náš!

Ema Lojková, 5QA

 Byl úžasný zážitek. Bylo skvělé vidět stejně namotivované lidi našeho věku něco vytvořit a zrealizovat. Překvapilo mě, jak různorodé projekty byly - od školního časopisu přes tvorbu vlastní literatury po improvizační divadlo. Potěšilo mě, jak přátelská atmosféra na konferenci panovala a jak jsme zároveň dostávali od poroty skvělou zpětnou vazbu včetně chvály i doporučení pro příště. Překvapil mě dokument o Přemyslu Pitterovi - věděla jsem, že je možné natočit dokument. Ale až tento projekt mi doopravdy ukázal, že to opravdu jde, že když se do toho člověk zakousne, dokáže to. A tak je to u všeho. Odnáším si obrovskou motivaci pátrat dál, něco zjistit, dokázat, vytvořit, zrealizovat a objevit se třeba na příštím studentském fóru. Byl to totiž opravdu zážitek s velkým Z.

 

Co si odnáším?

Že studenti jsou moc talentovaní a že dokážou zpracovat skvělé práce a témata.

Co mě inspirovalo?

Odvaha lidí (samotných) prezentovat těžké téma před porotou, která často může mít nepříjemné dotazy.

Co mě potěšilo?

Že jsme jako klub vyhráli cenu poroty a ocenili naši práci a projev.

  Co si odnáším?

Odnáším si novou zkušenost s přednesem před komisí a dobrý pocit z úspěšně odprezentované práce.

Co mě inspirovalo?

Inspirovalo mě už jen to prostředí a atmosféra, ve které se celý den nesl. Byli tam samí milí mladí lidé, kteří dělali něco navíc a většinou tu danou věc ještě dělali pro druhé.

Co mě potěšilo?

Velmi mile mě překvapilo, když za námi po skončení prezentace přišli jiní studenti s pochvalou a doplňujícími otázkami k našemu projektu.

«2025»
MonTueWedThuFriSatSun
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011

Aktuální informace

14.01.2025

Pro školní rok 2025-2026 hledáme nové učitele těchto aprobací:

  • matematika,
  • fyzika,
  • chemie,
  • informatika

v libovolné kombinaci, případně i jednooborově.

26.10.2024

Rada školy dne 25. 10. schválila výroční zprávu o činnosti školy za rok 2023 - 2024.

Významní absolventi

prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.

Prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. (*1952), znalec dějin pedagogiky a alternativních pedagogických směrů, zabývající se i hodnocením kvality pedagogických procesů, poradce několika ministrů školství, vysokoškolský učitel a akademický pracovník pardubické univerzity na Gymnáziu Nymburk maturoval v roce 1972 ve třídě 4.C.

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Lidové divadlo

4. leden 1903

V Praze-Holešovicích zahájilo činnost lidové divadlo Uranie úspěšnou premiérou hry Ladislava Stroupežnického Vojtěch Žák, výtečník.

Nejčtenější

26.03.2025

Ve středu 26.3.2025 zorganizovalo naše gymnázium krajské kolo Konverzační soutěže ve francouzském jazyce, tzv. olympiádu ve FRJ.

celý článek
04.04.2025

Čtvrtá alumni beseda ve školním roce 2024/2025 se v městské knihovně Nymburk uskuteční v úterý 8. dubna 2025 od 17.30 hodin. Naším hostem bude RNDr. Václav Kašička, CSc., z Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR. Tématem setkání bude Kapilární elektroforéza.

celý článek
07.04.2025

Přinášíme Vám pohled na právě prožitý týden ve Velké Británii očima studentek 4KA.

Ve dnech 29.3. - 4.4. jsme se třída 4KB a osm studentů z 4KA vydali na jazykový a poznávací kurz na jih Anglie. Vyrazili jsme v sobotu v odpoledních hodinách zářivým oranžovým autobusem. Další den brzy ráno už jsme úspěšně prošli pasovou kontrolou a náš autobus najel do vlaku, kterým jsme podjeli kanál La Manche.

celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.