Listování
Dne 13. října 2021 se třídy nižšího i vyššího gymnázia zúčastnily programu Listování, který probíhal v auditoriu Základní školy Komenského. Prostřednictvím scénického čtení seznámil Lukáš Hejlík a Petra Bučková studenty s knihami Dračí polévka a Holčička a cigareta. Herci byli odměněni nejen potleskem, ale i dobrotami od studentek z DofE bufetu.
KNIHA V DIVADLE & DIVADLO V KNIZE
Včera, dne 13. 10. 2021, byl naší škole dramaticky představen projekt Listování. Jde o umělecké ztvárnění určité knížky ve zlomcích divadelních ukázek, které fungují pod vedením Lukáše Hejlíka a jeho herecké kolegyně.
My zhlédly ukázky knihy Holčička a cigareta od francouzského spisovatele, který psal jakýmsi způsobem z budoucnosti. I přesto, že byl školní sál menší, celý se v průběhu naplnil atmosférou, kterou i pouze dva herci dokázali vykouzlit. Celá kniha se stihla odehrát téměř za hodinu, tudíž jste tak mohli získat povědomí jak o fungování celého projektu, tak o knize samotné celkem rychle.
Pokud Vás článek zaujal, můžete projekt Listování vyhledat a na některé z jejich téměř 120 různých představení zavítat.
Natálie Černá, 3A
HODNOCENÍ SCÉNICKÉHO ČTENÍ
Ve středu 13.10. jsem se svou třídou navštívila Listování v auditoriu ZŠ Komenského v Nymburce. Listování je projekt, ve kterém herci Lukáš Hejlík a Petra Bučková představují knihu pomocí scénického čtení. Moje třída navštívila představení o knize Holčička a cigareta od uznávaného francouzského spisovatele Benoita Duteurtreho.
Pro mě osobně bylo zajímavé už jenom to, že herce, které mohu vidět v televizi, vidím naživo. Na celém představení se mi nejvíc líbilo, jakým způsobem se herci přímo na jevišti bez jakýchkoliv kostýmů převtělují z role do role. Je pro mě až neuvěřitelné, že když herci čtou o pětileté holčičce, vidím na jevišti stát malou pětiletou holčičku. Nebo naopak, když se scéna změní a čte se o obrovském muži, vidím v podání stejné herečky, která hrála holčičku, toho zmíněného muže. Herci byli pouze dva, přesto dokázali zahrát příběh, který měl více než deset postav a my, jako diváci, jsme se v příběhu a postavách neztráceli. Celé představení bylo doplněné dobře vybranou hudbou, která podtrhovala a dokreslovala příběh.
Lukáš Hejlík o svém projektu říká, že se snaží dostat scénickým čtením diváka k tomu, co bylo první – ke knize. Se svými spolužáky jsem se shodla, že nás zajímá jaká je kniha v celku, protože při představení byly vybrány jen některé nejdůležitější části a rádi bychom si knihu přečetli celou. Takže se hercům vlastně povedlo to, co projektem původně zamýšleli.
Michaela Vocásková, 2A