Adaptační kurz Primy A

Ve dnech 8. – 12. 9. 2014 jela naše třída prima A na adaptační kurz do Rokytnice nad Jizerou, v doprovodu naší paní profesorky třídní Jeníkové a profesorek Haníkové a Gareevy, které nás vyučují výtvarnou a hudební výchovu. Dále nás doprovázely lektorky z 5QB Šárka Vosáhlová a Veronika Chlíbková, které pro nás vymýšlely večerní program. Hned po příjezdu na chaty začalo vybalování v našich pokojích. Děvčata měla 1 velký pokoj, zatímco chlapci se rozdělili do dvou pokojů - Tunel a Bažina. Denní program byl každý den podobný, dopoledne probíhala výuka estetické výchovy výtvarné a hudební a odpoledne jsme chodili na různé výlety.

V pondělí jsme vyrazili na Dvoračky, cestou jsme se zastavili na Huťském vodopádu a pak šli asi 3 km do kopce. Z chaty Dvoračky byl krásný výhled na hory, lesy a údolí. Na zpáteční cestě nás chytl menší deštík, takže jsme dorazili mokří a unavení a po dobré večeři a večerním programu jsme šli spát.

Druhý den - v úterý jsme byli v muzeu v Pasekách nad Jizerou. Po obědě jsme sešli do Rokytnice na autobusovou stanici a jeli autobusem do Pasek, odkud jsme šli do muzea. V muzeu jsme viděli tkalcovský stav na látku a koberce, mechanický betlém, starou mapu Pasek n. Jizerou, stroj na navlékání korálků a hodně dalších věcí. Nazpátek jsme šli pěšky do Rokytnice, přičemž jsme se začali trhat, protože někdo byl výrazně pomalejší než ostatní. Na chatu ale přišli nakonec všichni.

Středa: říká se, že třetí den je vždy nejlepší a i dnes tomu bylo tak, až na to, že vše bylo moc uspěchané. Oběd jsme stihli, ale pak už jsme spěchali na autobus, který nás odvezl do harrachovských skláren. Exkurze byla velice zajímavá, stejně jako ukázka broušení skla. Na závěr jsme si mohli něco koupit a vyrazili jsme do muzea skla. V muzeu byla zajímavá např. sklenice se třemi uzly či císařská váza. Mně se nejvíce líbil dort ze skla, který byl zhotoven ke 300. výročí skláren. Na zpáteční cestě jsme vyjeli lanovkou na Čertovu horu a zanedlouho jsme byli ve spacácích a těšili se na další den.

Ve čtvrtek jsme vyrazili do muzea ve Františkově. Byla tam spousta různých soch ze dřeva, historie hasičů a taky spousta zemědělských strojů a nástrojů, jako třeba mlátička či máselnice. Zaujalo mne různé staré sportovní vybavení, jako např. lyže nebo sáňky. Ve druhém patře byla nejzajímavější ukázka staré domácnosti, něco ze sportu či různé druhy pomlázek. Cestou zpět pršelo, ale alespoň že nepršelo celý týden. Večer byla talentmánie a diskotéka, takže spát se šlo až ve 23:00, ale nám to vůbec nevadilo. Když jsme se v pátek ráno probudili, zjistili jsme, že už je konec a nastalo balení a velký závěrečný úklid. Adaptační kurs svůj účel splnil a jsme tak připraveni spolu v jedné třídě vydržet až do maturity.

Prima A, 14. 9. 2014

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1919.

Krátce působil jako učitel na Mladoboleslavsku. Kolem r. 1922 byl posluchačem Vojenské akademie v Hranicích.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Přednášky Mánes

28. duben 1903

V Praze se konala první z cyklu přednášek, jež se zabývaly principy tvorby a současnými uměleckými názory.

Nejčtenější

28.02.2024

FOTOGALERIE Z BESEDY (Z FB MĚSTSKÉ KNIHOVNY)

Na letošní třetí alumni besedu jsme přizvali absolventa gymnázia z roku 1994. Je jím Mgr. Pavel Snítilý, archeolog a zástupce ředitele Městského muzea v Čelákovicích. V nymburské knihovně ve čtvrtek 29. února 2024 nám od 17.30 hodin popíše mj. moderní archeologické metody v besedě nazvané: Archeologie pod vaším domem?

celý článek
15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.