Bronzová expedice KB do Českého ráje

V sobotu 15.6.2024 se naše DofE skupina z kvarty B vydala na dvoudenní expedici do Českého ráje. Všechno to začalo v 8:45 v Nymburce na hlavním nádraží, kde byl sraz. Po delší jízdě motorákem jsme se i přes hlasitý doprovod mladoboleslavských obyvatelek dostali až do Turnova, kde naše expedice započala.

Celou sobotu vedla cesta po červené turistické značce, takže nebylo moc příležitostí zabloudit, ale i to se nám povedlo a to hned za rozhlednou Hlavatice, kde byla naše první větší zastávka a zároveň výhled až na Ještěd. Po trase odtud nás doprovázela milá paní, která zároveň poreferovala o kvalitě tábořiště, kde jsme přespávali. Dokonce jsme byli nazváni jako aktivní mládež, což nám dodalo síly a za malý moment už jsme měli zakoupené vstupenky na hrad Valdštejn. Po prohlídce jeho příjemného prostředí a krátké přestávce nás čekaly obohacující výhledy na Český ráj. Následoval oběd, ve kterém byly zahrnuty řízky a toasty, jakožto „domácí zásoby účastníků expedice.” Další zastávkou byl zámek Hrubá skála, který překvapil svým udržovaným interiérem.
Kousek za zámkem jsme se náhodně setkali s další bronzovou DofE skupinou z Prahy a prohodili s nimi pár slov o trase a celkovém plnění úrovně.
Těsně před tábořištěm Vidlák nás potěšil vodní pramen, kde jsme doplnili zásoby na večerní vaření a asi po kilometru se sobotní túra nachýlila ke svému konci. Rozkládáme stany, vaříme gulášovou polévku na plynových vařičích a zapalujeme oheň na upečení chlebů. Chvíle si zkracujeme společenskými hrami, mezi nimiž je hlavně BANG. Večer ti nejlepší z nás završí plaváním v místním rybníku.
Druhý den byl budíček nastaven kolem sedmé hodiny, sklidili jsme stany a k snídaním byly ovesné kaše. V osm už opouštíme Vidlák a vydáváme se do největšího stoupáku celé expedice. Energie bylo překvapivě více než v sobotu, a proto jsme u vchodové brány zříceniny Trosky stáli ještě dříve, než paní pokladní. Po schodech jsme vystoupali na věž Baba, ze které byl nádherný výhled až na Ještěd, Bezděz a Říp, poté proběhl i výlez na Pannu. Výhoda toho celého je, že jsme si těžké přeplněné batohy mohli nechat kousek pod vrcholem v místním hotelu, kde nám je pohlídali profesoři Raja s Martínkovou, kteří expedici dohlíželi.
Dole nás čekalo příjemné zjištění, že pokud budeme pokračovat takovým tempem jako teď, stihneme dokonce dřívější vlak, než jsme původně očekávali. Tentokrát jdeme po modré značce a po krátkém nedorozumění s mapou jsme dorazili do Mladějova v Čechách. Na místním nádraží jsme si uvařili instantní nudle, udělali si závěrečnou fotku s vlajkou a odjeli vlakem zpět do Nymburka.

Šimon Urban, 4KB

Aktuální informace

26.06.2024

Během školních prázdnin je jako úřední den stanoveno pondělí od 9.00 do 11.00 hodin.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

prof. RNDr. Libor Pátý, CSc.

prof. RNDr. Libor Pátý, CSc. (23. 7. 1929-11. 1. 2021), zakladatel oboru vakuové fyziky v Československu, vysokoškolský pedagog, spoluzakladatel Občanského fóra, náměstek ministra školství, od roku 2003 čestný absolvent nymburského gymnázia (v posledním ročníku byl 21. 2. 1948 vyloučen ze studia z politických důvodů)

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Smrt Theodora Mommsena

1. listopad 1903

Zemřel Theodor Mommsen (*30. 11. 1817), německý historik.

Nejčtenější

08.06.2024

„Jednou sám vidět je lepší než stokrát slyšet.“  ˇPraví jedno japonské přísloví a my na konci vlastního kurzu, můžeme potvrdit, že to pravda jest!

Kurz ekologické výchovy pro studenty biologického semináře započal v pondělí 3. června 2024 a během týdne jsme měli možnost poznávat zajímavá místa na Nymbursku.

celý článek
04.06.2024

V návaznosti na projektové dny spojené s Bohumilem Hrabalem probíhala ve škole také soutěž filmových plakátů. Plakáty k filmu Skřivánci na niti tvořili studenti výtvarné výchovy tříd vyššího gymnázia a můžete je shlédnout ve foyer školy.

07.06.2024

V pátek 7.6. se konal již 19. ročník štafetového běhu O pohár ředitele školy. Běžecký závod pořádáme vždy v květnovém či červnovém termínu v okolí hotelu Ostrov. Žáci nižšího gymnázia absolvují 4x 550m okruh, vždy v kombinaci dvou dívek a chlapců. Starší studenti vyššího gymnázia absolvují dvojitou porci, tedy 4x 1100m. Do letošního závodu zasáhlo celkem 9 týmů nižšího gymnázia a 5 týmu gymnázia vyššího.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.