Školení Holocaust a my, aneb jak jsem se infiltrovala mezi učitele

Školení Holocaust a my, aneb jak jsem se infiltrovala mezi učitele

Ve dnech 16.-19. března proběhl v Praze a v Terezíně seminář Holocaust a my. Stopy ve veřejném prostoru. Seminář zorganizoval Institut Terezínské iniciativy a jako tradičně to byly čtyři intenzivní dny plné tipů a inspirace, jak nelehké téma holocaustu představit ve výuce. Nejmladší účastnicí byla studentka naší školy, Antonie Fraňková.

Téma holocaustu mě zajímá už dlouho a v budoucnu bych ráda učila dějepis. Školení od Institutu Terezínské iniciativy tyto mé dva zájmy perfektně kombinovalo, a tak jsem byla nadšená, když jsem se dozvěděla, že se tohoto školení pro pedagogy můžu zúčastnit.

V rámci čtyřdenního semináře jsme navštívili Terezín, seznámili jsme se s materiály Centropa a s aplikací MemoGIS, podívali jsme se do Jáchymky, bývalé židovské školy, ve které dnes Institut Terezínské iniciativy sídlí a hlavně jsme poznali další aktivity a metody, jak ve výuce problematiku holocaustu žákům přiblížit. Odnesla jsem si i nové poznatky k tématu holocaustu. Překvapilo mě, že dánští Židé vůbec nebyli zařazováni do transportů na východ a že v době, kdy v Terezíně panoval nedostatek vody na hygienu vězňů, si nacističtí dozorci zřídili v Malé pevnosti bazén. Zaujalo mě vyprávění pana Tomáše Krause o vzpomínkách svého tatínka, který koncentrační tábory přežil a brzy po válce o nich vydal knihu.

Bylo úžasné vidět tolik učitelů zapálených pro svůj obor, ochotných se neustále posouvat. Úplně novou zkušeností pro mě byla tvorba plánu hodiny ve skupině. Bylo zajímavé pozorovat, s kolika nápady jsme přišli a kolik různých aktivit je možné na jeden materiál aplikovat. Zaujala mě i metoda dramatizace textu nebo emoční kresby, se kterými jsem se dříve nesetkala. Bylo skvělé poslouchat vyprávění jednotlivých učitelů o projektech, které se svými žáky dělají a mluvit s nimi o tom, s jakými radostmi a starostmi se ve škole setkávají.

Celé školení pro mě bylo opravdu inspirativní. Odnáším si z něj kromě historických faktů i několik nových pedagogických nápadů a těším se, až je v bližší či vzdálenější budoucnosti využiju.

Antonie Fraňková

 

Děkujeme Institutu Terezínské iniciativy za perfektní organizaci semináře a poskytnuté fotografie.

 

Aktuální informace

24.04.2024

Beseda s absolventkou školy proběhne v Městské knihovně Nymburk 6. 6. 2024 od 17.30 hodin.

21.04.2024

se konají v pondělí 29/4:

-17:30-18:00 hod
schůzky v učebnách
-18:00-19:30 hod
29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1952.

Narodil se 11. 2. 1934 v Nymburce.  Absolvoval Pedagogickou fakultu v oboru výtvarná výchova a matematika. 

Anketa

 
Motto školního roku 2023-24
Arnošt Lustig 6 %
Tony Wagner 24 %
William Blake 9 %
Oscar Wilde 49 %
Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Rusifikace Finska

17. prosince 1903

Bývalý ruský ministr financí Sergej J. Vitte uveřejnil v kodaňských novinách článek proti rusifikaci Finska.

Nejčtenější

13.04.2024

Ve středu 10. dubna jsme ve složení Honza Kopeček (6XB), Anna Hířová, Štěpán Soulek a Mikuláš Vodenka (5QB) brzy ráno vyrazili do Prahy na VŠCHT na krajské kolo chemické olympiády kategorie C.

celý článek
10.04.2024

V pondělí 8.4. se konal tradiční florbalový turnaj pro žáky vyššího gymnázia. Celkem dvanáct týmu bylo rozděleno do tří skupin po čtyřech. Tam se utkal každý s každým, do čtvrtfinále postupovalo 8 nejlepších týmů. K vidění bylo velké množství vyrovnaných zápasů, některé týmy příjemně překvapily, jiné naopak nečekaně zklamaly.

celý článek
14.04.2024

I v letošním školním roce nejsou naši francouzštináři ochuzeni o spolupráci s partnerskou školou v burgundském Louhans. Na podzim jsme na návštěvu vyrazili my a v týdnu od 7. do 12. dubna jsme si role vyměnili a naše škola hostila skupinu 16 francouzských studentů.

celý článek
 
Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.