Jazykový kurz Eastbourne

Začátkem října se skupinka 12 studentů našeho gymnázia vypravila na krátkodobý jazykově-poznávací studijní pobyt do Anglie. Strávili týden v anglických rodinách s dopolední výukou angličtiny, ale měli také možnost poznat okolí Eastbourne. Prostřednictvím "zprávy z cest", kterou zpracoval František Zajíc (7MB), můžete nahlédnout do "podpalubí" výpravy...

Anglie 1. den

Minulý týden (4. - 10. 10. 2015) jsem byl spolu s dalšími vybranými studenty na jazykově-poznávacím zájezdu v Anglii. Bylo to skvělé!

Den 1., Sobota 3. 10.
Ještě nemám zabaleno. Odjíždí se přece až zítra v půl jedné. Mám celou noc a celé dopoledne. Jedu do Prahy a trávím čas se svými kamarády a se svou přítelkyní. Krásně strávená sobota. Už je čas jít. Trochu déle se loučím. Na nádraží dobíhám akorát tak abych viděl, jak mi ujíždí poslední vlak. Panikařím. Chytám se za vlasy a řvu zoufalstvím. Nakonec přespávám u přítelkyně a zjišťuji, že budu mít na balení hodinu čistého času. Ideální. Nastavuji si dva budíky.

Den 2., Neděle 4. 10.
Probouzí mne budík. Přitulím se a spím dál. Stačí, když vstanu na ten druhý budík. Druhý budík se dlouho neozývá. Kouknu na hodiny. První budík jsem zaspal. Mám 15 minut, abych došel na metro vzdálené 10 minut chůze. Tak-tak dobíhám metro. Lístek si koupit nestíhám. Na druhé zastávce přistupuje revizor. Přestupuji do jiného vagonu. Na nádraží přijíždím včas.

Nastupuju do vagonu a vlak odjíždí. Sedám si a zmožen únavou usínám. Probouzím se. Vlak odjíždí z Nymburka. Rychle běžím ke dveřím a skoro už za jízdy vystupuji z vlaku. Ještě, že jsem jel rychlíkem. Přestupuji. Nastavuji si dva budíky, abych nezaspal. Probouzím se a zamačkávám budík. Vystupuji. Vlak odjíždí. Zvoní mi telefon. Přítelkyně volá, abych nezaspal a včas vystoupil. I tak děkuju.

Přicházím domů. Jdu do pokoje. Přemýšlím, co si potřebuji sbalit. Usoudil jsem, že je to jen týden, že bych v případě potřeby přežil s tím, co mám na sobě a začínám do kufru (o kterém vůbec nemám ponětí, jestli odpovídá předepsaným rozměrům) házet náhodné věci. Přidávám jídlo. Pohodička, mám ještě 15 minut. Jdu do sprchy. Nějak neteče teplá. Trochu si hraji s kohoutkem. Výborně, ideální teplota. Počkat,  já vlastně pospíchám! Rychle se utírám. Chtěl jsem vyrážet před minutou. Volám na maminku do obýváku ahoj a vybíhám ze dveří. Vlak stíhám úplně v pohodě. Ještě minuta do odjezdu.

Vystupuji v Nymburce. Jdu si nakoupit pitivo, poněvadž jsem zjistil, že jsem si nesbalil ani kapku vody. Jdu ke gymnáziu. Nikdo nikde. Sedám si na schody a začítám se do žluté knihy (studijní text biologické olympiády). Dozvídám se spoustu zajímavých informací o evoluci. Přijíždí pan profesor Raja. Zanedlouho i ti ostatní. Pan profesor nás varuje, ať si přebalíme, ke kufrům se prý dřív než u hostitelských rodin nedostaneme. Odmítám si přebalovat a deleguji tento problém na své budoucí já. Beztak si dělá legraci. Určitě nás ke kufrům pustí. Přijíždí obrovský oranžový autobus. Vystupuje naše průvodkyně Monča. Pěkná, říká Pája Souček. Vskutku.

Nasedáme do autobusu. Nás je 12, cestou nabereme ještě jednu skupinku ze ZŠ Lužná u Rakovníka. Malé děti, 7. - 9. třída. Alespoň bude co jíst, až dojdou zásoby, říká Bořek Kolář. Tou dobou jsme ještě nevěděli, jak blízko je k pravdě. Děti nastupují. Hladina hluku v autobuse se zpětinásobila. Monča rozdává kvízy. Prý se budou vyhodnocovat na konci zájezdu. Hlavní je, neztratit je. Rozhoduji se spát. Probouzím se na prý poslední české benzínce. Čurací pauza. Cestou zpět z toalety do busu objevuji na zemi ležící stoh časopisů Playboy, očividně na vyhození. Inu, jsem dospělý. Beru si jeden výtisk. Znovu se rozjíždíme. Chlubím se svým úlovkem. Jsem kárán, že jsem jich nevzal víc. Po přečtení několika článků usínám.

Probouzím se na německé benzince. Čurací pauza. Před toaletami je ohromný dav lidí. Čekám a pro zkrácení času se dívám po dívkách. Najednou zjišťuji, že dav je tvořen výhradně dívkami. Vskutku, pánské toalety jsou prázdné. Zaplatím 70 centů a dostanu kupon na 50. Dáváme s Bořkem dohromady své kupony a kupujeme mentosky. V rámci utužení mezinárodních vztahů nabízíme jedné Němce. Poděkuje česky. Prý jedou do Anglie na jazykový kurz. Bezva, alespoň tam nebudeme sami. Jdu do autobusu, usínám.

Probouzím se na německé benzince. Nechce se mi. Spím dál.

Pokračování…

Zobrazeno: 6485x

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Luděk Holub

Absolvoval v roce 1947.

Narodil se r. 1928 v Jihlavě. Po Mnichovu byl nucen z Jihlavy odejít, s rodiči přišel do Poděbrad a v letech 1939-1947 studoval na nymburském gymnáziu,

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Rusifikace Finska

17. prosince 1903

Bývalý ruský ministr financí Sergej J. Vitte uveřejnil v kodaňských novinách článek proti rusifikaci Finska.

Nejčtenější

28.02.2024

FOTOGALERIE Z BESEDY (Z FB MĚSTSKÉ KNIHOVNY)

Na letošní třetí alumni besedu jsme přizvali absolventa gymnázia z roku 1994. Je jím Mgr. Pavel Snítilý, archeolog a zástupce ředitele Městského muzea v Čelákovicích. V nymburské knihovně ve čtvrtek 29. února 2024 nám od 17.30 hodin popíše mj. moderní archeologické metody v besedě nazvané: Archeologie pod vaším domem?

celý článek
15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.