Školní kolo Středoškolské odborné činnosti 2022

Školní kolo Středoškolské odborné činnosti 2022

V úterý 8. 3. 2022 se koná od 13:20 Školní kolo 44. ročníku SOČ, a to online prostřednictvím Google Meetů. Když se tato akce plánovala na konci letošního ledna, vzhledem k epidemiologické situaci nebylo jasné, zda bude moci proběhnout prezenčně. V článku se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal.

Oficiální zahájení, jehož se zúčastní všichni soutěžící, proběhne ve 13:00 na Meetu KOMISE 1. Vedení školy bylo tak vstřícné, že umožnilo, aby v úterý vyučování pro celé vyšší a čtyřleté gymnázium skončilo už po 4. vyučovací hodině. Studenti získají dostatek času dopravit se domů a sledovat klání svých spolužáků odtamtud.

Přinášíme program a časový harmonogram jednotlivých komisí, aby si studenti mohli dopředu vybrat témata, která je zajímají. Budete pozváni na Meety předsedy jednotlivých komisí nejpozději v průběhu pondělí 7. března. Připojení je možné jen přes školní účet.
Pro žáky maturitních ročníků to je vlastně jakási generálka na obhajobu maturitní práce. Pro jejich mladší spolužáky zase možnost prezentovat výsledky stáže na odborném pracovišti. Každý soutěžící má 10 minut na to, aby představil svou práci, 5 minut na pro dotazy odborné komise a dotazy z publika a 5 minut je technických - než prezentující nasdílí na obrazovku svou prezentaci nebo sdílení ukončí a vymění se s dalším v pořadí. Od obhajob u maturity se to liší tím, že student nezná předem otázky, na něž bude odpovídat.

Využijte tedy jedinečnou příležitost poznat, co vaši spolužáci vytvořili, nechte se inspirovat a v příštím roce si to může zkusit kdokoli z vás!
Těšíme se na setkání s vámi!

Tým školních garantů SOČ:
PaedDr. Helena Hantonová
Mgr. Radka Mlázovská
Mgr. Miroslav Soukup

Aktuální informace

13.09.2022

úterý 4/10 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1960.

Narodil se 30. 12. 1943 v Nymburce. Nebyl doporučen k dalšímu studiu, a proto pracoval jako dělník v Elektroisole v Kolíně.

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Rusifikace Finska

17. prosince 1903

Bývalý ruský ministr financí Sergej J. Vitte uveřejnil v kodaňských novinách článek proti rusifikaci Finska.

Nejčtenější

12.09.2022

V pátek 2.září se naše třída 1A vydala na adaptační kurz spolu s panem profesorem Machurkou a paní profesorkou Hornovou. Jely s námi také dvě dívky z oktávy, Kateřina a Vanda, které se v průběhu celého kurzu staraly o náš večerní program.

 

celý článek
01.09.2022

Projektu Otevřená věda 2022, pořádaného Akademií věd České republiky, se účastní opět několik studentků a studentek našeho gymmnázia. Často se studenti aktivit souvisejích s projektem účastní i během prázdnin. Luděk Melich ze 3.A dokázal svoji stáž rozpracovat velmi intenzivně v prvním pololetí roku 2022 a podařilo se mu zúčastnit se v červenci s jeho projektem mezinárodní konference ve skotském Edinburghu.

V následujícím článku popsal, jaké téma si v Otevřené vědě zvolil a jaké dojmy z konference si přivezl.

celý článek
01.09.2022

 

 

John Schaar  

Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.

 

 

 

 

Motto školního roku je v souladu s dlouhodobou vizí školy. Chceme být školou, z níž odcházejí odpovědní mladí lidé připravení po všech stránkách na to, že budoucnost vlastní i budoucnost společnosti je v jejich rukou. Mladí lidé, kteří si jsou vědomi, že bez aktivního přístupu, stálého vzdělávání, odvahy a pevných morálních zásad nebudou schopni budoucnost tvořit a stanou se jen pasivními prvky budoucího světa.

 

Nám učitelům motto opět připomíná, co je naší úlohou v přípravě žáků, které formujeme v jejich nejdůležitějším věku od 11 do 19 let. Připomíná nám naši odpovědnost. Současně nás nepřímo vybízí k využívání všech prostředků a všech možností, abychom v naší vzdělávací práci uspěli. 

 

Žákům motto sděluje, že svou budoucnost mají skutečně ve svých rukou. Čím dříve si to uvědomí, tím dříve budou schopni její podobu ovlivňovat. Vybízí je k aktivitě, k činorodosti, k promýšlení svých činů… Sděluje jim, že bez nasazení a bez vlastního přičinění budoucnost vytvářet nelze.

 

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.