Ekokurz v krásném Krásensku

01.06.2023

V pondělí 29.5. ráno jsme s batohy na zádech vyrazili vlakem do Krásenska na týdenní ekologický kurz. Před obědem jsme dorazili na Rychtu, kde nás přivítali naši lektoři a provedli nás po zdejších prostorech. Pak už jsme všichni hladoví usedli k obědu, po kterém následovalo ubytování.

Odpoledne jsme se věnovali prvnímu bodu našeho programu. Měli jsme za úkol ve skupinkách vytvořit plakáty o pracovních pozicích Správy CHKO Moravského krasu, jež jsme si po vypršení limitu navzájem představili. Potom nás čekala svačina, po níž pokračoval „konkurz“ na pracovní místa Správy CHKO MK venku, který spočíval v tom, že jsme měli najít a odpovědět na otázky opět rozdělení do jiných skupin a podle výsledku jsme si mohli vybrat funkci ve správě. Po zpětné vazbě nám byl zadán poslední úkol tohoto dne. Připravit si podle jimi zadaných místních pověstí divadelní scénky, které jsme po večeři předvedli zbytku třídy a dost se u toho pobavili.

Další den ráno jsme měli jeskyňářskou rozcvičku, která byla nácvikem na pohyb v jeskyních. Po rozdělení úkolů na dnešní den, jsme si vypůjčili kola a vyrazili na celodenní cca 20km výzkumný výlet. Cestou jsme si procházeli různé krasové jeskyně jako Lidomorna, Cikánská atd. , dále slepá údolí, propadání, závrty aj. Po únavném vystoupání nejprudšího kopce naší cesty následoval krátký odpočinek, zhodnocení vypracovaných úkolů a prohlídka vápenek. Pak už „jen“ zbývala cesta zpátky na Rychtu a zasloužená teplá večeře, po níž jsme nabrali další síly na volejbalový turnaj na venkovním hřišti. Den byl zakončen shrnutím a plánem na následující den.

Středeční výlet začal ve Vilémovicích, kde také skončil. V průběhu cesty jsme se věnovali zkoumání rostlin a živočichů, vlastně dalším zadaným badatelským úkolům na dnešní den. Také jsme nahlédli do jeskyně Kravská díra, jejíž název vznikl podle dřívějšího úkrytu pro pastevecká zvířata před sluncem. Byli tu nalezeni netopýr velký, pavouk meta a další. Dále jsme se přesunuli na Vilémovickou stráň, kde jsme strávili většinu dne a jelikož byly paní kuchařky tak hodné, dovezly nám i teplý oběd přímo do terénu. Zde proběhlo i vyhodnocení úkolů a zpětná vazba.

Čtvrtek byl už o něco klidnější než předchozí dny. Dopoledne jsme zkoumali vzorky vody, které byly odebrány v úterý na výletě. Změřily jsme u nich obsah minerálů, dusičnanů, teplotu, atd. Potom jsme si zahráli hru, která simulovala den na správě CHKO. Dostali jsme 36 úkolů, které se měli do oběda splnit. Odpoledne jsme dělali plán péče pro Moravský kras na dalších 10 let, následně jsme je předvedli ostatním a ukončili tak náš týdenní výzkumný program. Nakonec jsme si  zahráli  hru baterky a rozloučili se s lektory.

Celý týden byl nabitý všelijakými výzkumy, bádáním v terénu, hrami a spoustou dalších věcí. Také jsme měli možnost podívat se do míst Moravského krasu, kam bychom se jako návštěvníci nedostali. Tímto bychom chtěli poděkovat všem lektorům Lipky: Martinovi, Syslovi, Pavle, Janě, Petrovi a samozřejmě kuchařkám, které nám celý týden dobře vařili. O bezpečné dopravení a večerní program se postaraly paní učitelky Weissová a Bursová. Těm bychom chtěli moc poděkovat, že pro nás celý tento pobyt nachystaly a ještě ho s námi i absolvovaly.

Anička a Emnet

Zobrazeno: 1294x

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1927.

Narodil se 20. 8. 1905 v Nymburce. Psal do různých listů. V letech 1938-1945 vyl redaktorem nakladatelství Mazáč, kde redigoval knihovnu soudobé prózy „Nová cesta“.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Lov velryb

15. prosinec 1903

Norsko zakázalo na deset let lov velryb v pobřežních vodách.

Nejčtenější

15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

celý článek
12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

21.03.2024

Jaké je to být debatním rozhodčím? To si vyzkoušeli členové našeho debatního klubu na krajském kole Debatiády v Děčíně. Pro některé z nich to byla první příležitost rozhodovat soutěžní debaty naostro.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.