Geologický kurz 2A v Rokytnici n/J

Na druhý letošní geokurz vyrazila na chaty Rodičovského sdružení Gymnázia do Rokytnice nad Jizerou také třída 2A v počtu 27 mladých geologů. Pedagogický doprovod jim tvořila dvojice učitelů patřících do předmětových komisí, které mezi sebou na naší škole geologickou výuku pravidelně integrují: za biologii paní prof. Martina Weissová, za zeměpis pan prof. Miroslav Soukup. Oba se podíleli na kurzu jako lektoři. Dále v článku přinášíme hodnotící pohledy dvou nadějných geoložek z 2A na společné celotýdenní geosnažení, které bylo provázeno na rozdíl od kurzu 6XB i výborným počasím.

Dne 30. 9. 2013 jsme se vydali na pětidenní geologický kurz na školní chatu v Rokytnici nad Jizerou. Hned z rána jsme se sešli před školou, naložili věci do autobusu a vydali se směr Kozákov. Tam jsme navštívili Votrubcův lom a zkoušeli si zageologčit. Následně jsme se zajeli podívat na Kozákov. Poslední naše zastávka před příjezdem do Rokytnice byly Bozkovské dolomitové jeskyně. Po příjezdu do Rokytnice naše nadšení na chvíli pominulo. Jako vždy jsme si museli vyšlápnout obrovský kopec se všemi svými zavazadly. Na chatě už jsme jen vyplnili vstupní test, aby profesoři věděli, jak na tom jsou naše vědomosti z geologie.

Hned na druhý den pro nás profesoři připravili náročnou túru. Byli jsme rozděleni na dvě skupiny. Ta skupina, která byla zdatnější, šla s panem profesorem na túru po hřebenech, a skupina, která byla méně zdatná, šla s paní profesorkou na Dvoračky a oklikou do Horní Rokytnice. Obě skupiny měly za úkol do večera vyplnit pracovní list, ve kterém jsme měli uplatnit informace z celého dne.

Následující den byl odpočinkový. Celé dopoledne jsme v malých skupinkách mezi sebou soutěžili. Soutěže byly samozřejmě na téma geologie. Odpoledne pro nás pan profesor připravil cvičný geocaching. Pomocí GPS jsme hledali určené souřadnice, kde se nacházela vždy keška se souřadnicemi další kešky.

Předposlední den jsme autobusem vyrazili do Harrachova prohlédnout si Hornické muzeum. Tam jsme zašli do podzemních štol a snažili se pochopit, jak dříve vůbec doly fungovaly. Zpět na chatu jsme museli po svých. Cestou jsme se zastavili u Mumlavského vodopádu a ukazovali si obří hrnce. Po návratu na chatu na nás čekala závěrečná písemka a poznávačka, které jsme skoro všichni zvládli bez potíží.

Poslední den už jsme jen dostali konečnou známku z geologie, pečlivě uklidili chatu, nasedli na autobus a jeli domů.

Sama za sebe musím říct, že kurz byl velmi vydařený. Myslím si, že všem se moc líbil a moc jsme si ho užili.
Markéta Bajerová

V pondělí 30. 9. jsme odjeli do Rokytnice nad Jizerou na geologický kurz. Po cestě jsme se zastavili v muzeu u pana Votrubce a snažili se najít alespoň nějaké polodrahokamy v lomu hory Kozákov. Dále jsme navštívili Bozkovské dolomitové jeskyně. Ihned po ubytování jsme si vyplnili pracovní listy, abychom věděli, jak na tom s geologií jsme. Naše znalosti nebyly nejlepší, ale my to přesto nevzdali! V úterý ráno jsme se rozdělili na 2 skupinky. Jedna skupina šla k pramenu Labe a druhá na Dvoračky, Ručičky a přes Studenov zpátky do chaty. Nakonec se ale první skupina vrátila dříve, než druhá, protože orientační schopnosti druhé poloviny nebyly nejlepší a podařilo se jim zabloudit. Po pozdním obědě se necelé 4 úmorné hodiny promítaly prezentace, které si každý připravil a sám odprezentoval. Ve středu dopoledne jsme hráli společenské hry se zaměřením na geologii a odpoledne si vyzkoušeli geocaching. GPS nefungovaly zrovna výborně, ale i tak to všichni zvládli. Ve volném čase se každý snažil naučit kameny, z kterých se později psal poznávací test. Ve čtvrtek jsme navštívili Hornické muzeum a Mumlavské vodopády v Harrachově. Po příchodu z Harrachova nám zbyla chvilka na zopakování si všeho, co jsme se dozvěděli. Tedy na přípravu na test, kterému jsme neunikli. A v pátek jsme unavení odjeli domů.

Veronika Hliněná

Aktuální informace

21.04.2024

se konají v pondělí 29/4:

-17:30-18:00 hod
schůzky v učebnách
-18:00-19:30 hod
29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

plk. Jaroslav Čermák

Plk. letectva i. m. Jaroslav Čermák (27. 4. 1917-4. 6. 1943), pilot 310. a 313. stíhací perutě RAF, absolvoval v roce 1937.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

James Joyce

2. únor 1903

Irský spisovatel James Joyce (1882-1941) opustil ve dvaceti letech své domovské město Dublin a odešel do Paříže. Jeho hlavním problémem byl nedostatek peněz.

Nejčtenější

26.03.2024

Nymburští debatéři Luisa Anna Hofmanová (7MA), Sofie Fukalová (7MA), Tadeáš Brablc (8OB) a trenér Matěj Piller se poslední víkend před Velikonocemi vydali do České Třebové, kde se zúčastnili posledního turnaje Debatní ligy v této sezóně. Akce se uskutečnila v prostorech Střední školy technické a dopravní Gustava Habrmana.

celý článek
13.04.2024

Ve středu 10. dubna jsme ve složení Honza Kopeček (6XB), Anna Hířová, Štěpán Soulek a Mikuláš Vodenka (5QB) brzy ráno vyrazili do Prahy na VŠCHT na krajské kolo chemické olympiády kategorie C.

25.03.2024

Na dvě hodiny se učebna č. 73 proměnila v soudní síň, kde studenti právního semináře předvedli své dovednosti v simulovaném soudu z trestního práva. Projekt, na kterém naše gymnázium spolupracuje s Právnickou fakultou UK, dal studentům možnost prozkoumat právní systém z první ruky a zároveň rozvíjet kritické myšlení a rétorické schopnosti.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.