Maturanti na stážích projektu ZkusTo! 2021

Maturanti na stážích projektu ZkusTo! 2021

DO ČLÁNKU DODATEČNĚ PŘIDÁNA ZPĚTNÁ VAZBA STÁŽISTŮ A STATISTIKA STÁŽÍ
Poprvé se v letošním roce mohli naši maturanti přihlásit na některou ze stáží projektu ZkusTo! čelákovické stomatoložky MUDr. Kateřiny Žemličkové. Díky týmu specialistů - nadšenců si i naši studenti mohli na pár hodin vyzkoušet, co reálně obnáší ta nebo ona profese. Vyzkoušení práce v běžném provozu a přímo na klientech daného zařízení či firmy proběhlo ještě před okamžikem volby skladby maturitních předmětů a také před podáním přihlášek na vysoké školy.

Stáží se z naší školy zúčastnilo 21 zájemců (vedle nich byli na stážích i maturanti z gymnázií v Čelákovicích a Brandýsa nad Labem). Každý si mohl vybrat až dvě stáže a byl v týdnu od 11. do 14. října 2021 na stáž nezapočteně uvolněn z výuky. Na zkoušku se tak maturanti změnili např. ve stomatology, dentální hygienistky, fyzioterapeutky, lékárníky, učitele na 1. stupni ZŠ, právníky. Vypravili se do finanční nebo projektové kanceláře, do vývojářského centra Škoda Auto a do IT studia. Dokumentují to fotografie, které jsme převzali z facebookového profilu projektu ZkusTo! Ze zachycených výrazů je dobře patrné, že si to stážisté báječně užili a stáže jim při plánování vlastní kariéry dobře prospěly. To ostatně potvrzují do jednoho i všichni účastníci, když projekt hodnotí jako přínosný, dobře vymyšlený i fungující.

Absolventi stáží následně sepsali i podrobnou zpětnou vazbu na projekt ZkusTo!, díky níž se můžeme dozvědět, co je na konkrétním pracovišti čekalo:
🦷 Stáž u dentální hygienistky přinesla informace o podmínkách studia pro získání kvalifikace k tomuto oboru. Byly pořízeny snímky dutiny ústní před a po návštěvě zubní hygieny, stážistka si vyzkoušela část postupu práce hygienistky s klientem (prohlédnutí chrupu, použití srpku, pískování, …). Došlo i na objasnění přibližné ceny za jednotlivé služby.
💊 Na stáži v lékárně si stážistka vyzkoušela něco málo z práce v laboratoři. Poté si s lektorkou prošli celou lékárnu, podívali se i do počítačového systému a také se dozvěděli o studiu farmacie a samotné práci v lékárně přímo od zkušené lékárnice.
👨‍💼 Finanční ředitel stážistům nejprve představil obor podnikání. Následovala informace o historii firmy YNOT, prohlídka jejích provozů a seznámení s aktuálními plány a problémy. Lektor také popsal, co obnáší jeho funkce ve firmě. Následovala praktická zkouška výpočtu mezd zaměstnanců a odvodu daní a pojištění a na závěr si všichni potiskli tričko logem projektu ZkusTo!
💆‍♀️ Na stáž u fyzioterapeutky přišli dva zájemci o tento obor v době, kdy bylo pozváno několik pacientů s různými typy zranění. Lektorka stážistům demonstrovala, jaká forma fyzioterapie je na každé zranění nejvhodnější a jak o pacienta odborně pečovat. Některé terapeutické cviky si pak maturanti vyzkoušeli i přímo na sobě.
👩‍🏫 Na stáži u učitelky I. stupně v základní škole se stážisté dostali přímo do role pedagoga, když ve výuce učili prvňáčky číst písmenka a řídit jejich práce ve skupinkách. Hráli s nimi různé hry na procvičování číslic a písmen, kontrolovali splnění úkolů a přidělovali hodnocení (jedničky a razítka).
👨‍⚖ Stáž z oboru práva probíhala s advokátem. Stážistky rozebíraly různé soudní případy, ale i otázky z předešlých přijímacích zkoušek na práva. Společně s lektorem navštívily jednu přednášku na Právnické fakultě UK a veřejné soudní řízení.
👩‍⚕️ O stáž v ordinaci stomatoložky byl největší zájem. Lektorka neopomněla seznámit stážisty s pozitivy i negativy svého zaměstnání, ukázala jim veškeré vybavení, mohli pozorovat stomatologa v jeho běžném pracovním dni a dokonce případně i zubařce asistovat. Zajímavý byl nácvik chirurgického šití rány na prasečích nohách, které si účastníci stáže před tím skalpelem nařízli. Dalším praktickým úkolem byla tvorba otisku chrupu, aplikace anestezie, cvičné vrtání, čištění a vyplnění kanálků i celého zubu, leštění zubů, zkouška postoje u křesla, práce se zubařskou vrtačkou. K tomu samozřejmě popis funkce různých lékařských nástrojů v ordinaci, informace o přibližných cenách úkonů a o studiu stomatologie.
👨‍🔧 Stáž u vývojáře motoru přinesla našemu zájemci o tento obor praktické informace o postupu výroby nového modelu auta. Na vlastní oči mohl uvidět stacionární testování motoru i celého auta a dokonce se zúčastnit i testovací jízdy (jako pasažér).

A ještě je k dipozici statistika účasti na stážích ZkusTo! z naší školy.

prof. Miroslav Soukup
školní kariérový poradce
Školní poradenské pracoviště

Zdroj: Website projektu

Aktuální informace

13.09.2022

úterý 4/10 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo

Významní absolventi

Jiří Teper

Absolvoval v roce 1973.

Narodil se 14. 7. 1954 v Nymburce. Již v průběhu středoškolských studií začíná s pokusy o literární tvorbu.

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Železnice z Berlína do Bagdádu

6. březen 1903

Vysoká porta (= vláda Osmanské říše) a Anatolská železniční společnost podepsaly smlouvu o stavbě tzv. bagdádské železnice. 

Nejčtenější

12.09.2022

V pátek 2.září se naše třída 1A vydala na adaptační kurz spolu s panem profesorem Machurkou a paní profesorkou Hornovou. Jely s námi také dvě dívky z oktávy, Kateřina a Vanda, které se v průběhu celého kurzu staraly o náš večerní program.

 

celý článek
16.09.2022
5. 9 se naši primáni vydali na adaptační kurz do Rokytnice, kde je nejdříve čekala "krutá cesta z parkoviště", marné hledání wi-fi na chatě, bolavé nožky a VEČERKA!!! Ale nenechali se odradit a nakonec si to pořádně užili a někomu se ani nechtělo domů...
celý článek
22.09.2022

I třída prima B vyjela na tradiční adaptační kurz. Během pěti dnů na chatě v Rokytnici nad Jizerou měli všichni čas a prostor seznámit se s novými spolužáky a získat první společné zážitky. Více informací o průběhu kurzu si můžete přečíst ve stručné zprávě reportérky Johanky...

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.