Ekologický kurz 4KB

Krásensko 2011

Dne 11.4.2011 jsme se sešli se třídou o půl osmé na nádraží, odkud jsme se měli vydat na naši týdenní výpravu za poznáním ekologie. Cesta trvala něco přes tři hodiny, ale i tak poměrně rychle utekla.

Kolem jedenácté hodiny jsme vystoupili na nádraží v Blansku, odkud jsme po necelé hodině čekání, kterou si mnozí z nás zpříjemnili nákupem nějakého toho občerstvení, odjeli autobusem do Krásenska. Nelze však nezmínit naše veliké „nadšení“ ze zjištění, že autobus nás nedoveze až do cíle, ale pouze na jakési rozcestí asi půl kilometru před Krásenskem.

Po příjezdu jsme se naobědvali, vybalili si a seznámili se s prostředím a lidmi, kteří nás celý týden provázeli. Odpoledne jsme si zahráli hru – O rychtovní klíč mám tušení, že se jmenovala a večer si ještě zaběhli orientační běh po Krásensku.

Druhý den, tedy v úterý nás čekal celodenní výlet s Malví a Petrem. Počasí nebylo nic moc, ale i tak jsme si prolézání skal a přeskakování různých bažinek a potůčků kolem Rudic užili. Dokonce jsme se dozvěděli i něco nového, a tak jsme kolem třetí hodiny celý promáčení konečně odjeli autobusem zpět na Rychtu s novými zážitky a poznatky. Po zbytek dne byl volný program, který většina z nás využila jako spací volno.

Ve středu dopoledne nás čekala další hra tentokrát pro změnu s Petrem a Michalem. Při této hře se v nás probudila taková ta dětská hravost, a tak jsme si touto hrou zpříjemnili dopoledne. Cílem hry bylo dozvědět se, co se stane, pokud by se nepřestalo s hromadnými výlovy ryb v oceánech. Následoval oběd a poté odpolední program ve formě pečení chleba. Asi nejvíce zábavná činnost celého týdne! Každý jsme si vyrobili svůj vlastní, originální výtvor, který jsme si mohli odvést domů. Po upečení chleba nás ještě čekalo povídání o tamějších chovech.  Gekončíci, chameleón, švábi a mnohá další zvířátka jsme si mohli „pohladit“.   Možná by stál za zmínku fakt, že ve středu 13.dubna sněžilo! :)

Byl čtvrtek ráno a my už zase hráli hru! Tentokráte na téma osévání polí. I přesto, že tato hra nikoho moc nezaujala, tak alespoň zkrátila dlouhé čekání na oběd. Po obědě nás čekal výlet k tamějšímu rybníčku. Byla zima, foukal vítr a my měli lovit živočichy ve vodě nebo zjišťovat složení vody! Hrůza! Takže po urputném nadávání na zdejší vítr, stěžování si na to, že nemáme teplejší oblečení a podobně jsme konečně po hodině kluky přemluvili, aby se s námi vydali zpět k chatě. Tam nám byl zadán projekt na téma rybníček, který jsme měli zpracovat na následující den. Čekal nás poslední večer, který jsme si zpříjemnili opékáním buřtů a po přemlouvání paní profesorky také různými hrami! Ani posunutá večerka nás však nezastavila a prakticky nikdo nešel spát dřív, než ve dvě hodiny ráno :)!

V pátek ráno, náš poslední den, jsme si museli ještě před snídaní sbalit, dodělat své projekty o rybníčku a celkově uklidit chatu. Následovala poslední snídaně, po které jsme se všichni odebrali nahoru do sálu, kde jsme odprezentovali své projekty a už zbývalo jen se rozloučit, poděkovat, zamávat a hurá domů!

V Blansku jsme nasedli na vlak, ve kterém většina z nás doháněla poslední noc – spala. V Kolíně jsme si přesedli na přecpaný „osobák“ a kolem druhé hodiny jsme se už vrhali do náruče našim drahým rodičům na nymburském nádraží.

Za 4KB Erika Černá

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

doc. RNDr. Noemi Čeřovská, CSc.

Doc. RNDr. Noemi Čeřovská, CSc., (*18. 12. 1953), imunoložka, viroložka botanička a biochemička, bývalá dlouholetá vedoucí Laboratoře virologie Ústavu experimentální botaniky Akademie věd ČR, absolvovala na nymburském gymnáziu v roce 1973 ještě pod svým dívčím jménem Noemi Nováková.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

První Ford

19. červenec 1903

V Detroitu se začaly prodávat první automobily z továrny Henryho Forda. (Model A stál 950 dolarů.)

Nejčtenější

28.02.2024

FOTOGALERIE Z BESEDY (Z FB MĚSTSKÉ KNIHOVNY)

Na letošní třetí alumni besedu jsme přizvali absolventa gymnázia z roku 1994. Je jím Mgr. Pavel Snítilý, archeolog a zástupce ředitele Městského muzea v Čelákovicích. V nymburské knihovně ve čtvrtek 29. února 2024 nám od 17.30 hodin popíše mj. moderní archeologické metody v besedě nazvané: Archeologie pod vaším domem?

celý článek
15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.