Ekoden 2024 - Odpady
Tématem letošního ekodne ke Dni Země, který se uskutečnil 23. dubna byly odpady. Jak projektový den ve třídách NG probíhal se můžete dočíst v reportech od samotných žáků.
Prima A
První hodinu nás navštívil pán z projektu Tonda Obal na cestách. Vysvětloval nám, jak správně třídit, proč je to potřeba a také nám vysvětlil jak funguje systém spaloven a skládek. Poté jsme s paní učitelkou Hornovou vyrazili do ulic Nymburka. Dostali jsme pokyny a byla vyhlášena soutěž o největší množství
nasbíraných odpadků. Šli jsme kolem školy Komenského do parku u Kokosu. Zde v parku se nám podařilo najít sklo, plechovky a jiné zajímavé věci. Pokračovali jsme v naší cestě až k Městské vodárně, kde jsme chvíli zůstali na hřišti. Naši výpravu za odpadky jsme ukončili Na Rejdišti, kde jsme vytřídili
všechen odpad do kontejnerů. Soutěž vyhrála Kačka, která nasbírala pytel plný skla, plastu, papíru a navíc z keře vytáhla dopravní značku. Všichni jsme za naši skvělou práci dostali od paní učitelky hračku. Byl to zajímavý den, a doufám, že jsme pomohli nejen našemu městu.
Marie Hubáčková 1PA
Prima B
Dnes děláme výrobky z odpadků. Proč? Jednoduše tím chceme poukázat na fakt, že odpadky začínají pohlcovat svět. Snažíme se vyrobit z odpadků mořské živočichy například medúzy, želvy a další. Bohužel na to máme jen dvě vyučovací hodiny, takže není čas se moc rozmýšlet a vybavovat. Na výsledek naší práce se můžete podívat ve fotogalerii nebo na chodbách školy.
Sekunda A
Der Ökotag
Wir haben in der Deutschstunde viele lustige Aktivitäten gemacht. Am Anfang haben wir Wörter im Zusammenhang mit dem Thema Abfall gelernt. Dann haben wir drei Gruppen gemacht, weil wir anderen Mitschülern neue Wörter vorgestellt haben. Dann haben wir ein Kreuzworträtsel gemacht. In dem Kreuzworträtsel haben wir die neuen Vokabeln verwendet. Das war der Ökotag in Sekunda A in der Deutschstunde.
Daniel Říha und Lukáš Schytil - 2SA
Déchets aneb odpadky
Nejdříve jsme si napsali do myšlenkové mapy slova spojena s odpadem, která už jsme znali. Potom jsme se rozdělili do skupinek. Každá skupinka si vybrala jeden barevný koš, poubelle jaune, verte, bleue, rouge, grise a brune. Na papír jsme psali slovíčka odpadků, která patří do koše, který jsme si vybrali. Potom každá skupinka postupně představila svůj koš a navzájem jsme se naučili slovíčka, tedy naplnili koše a vybarvili. Když jsme to vše odprezentovali, dostali jsme křížovku na procvičení a potom jsme si zazpívali písničku.
A co jsme se naučili a dozvěděli? Hromadu nových slovíček, například jeter, ramasser, trier, recycler, ale i le verre, les plastiques, le papier, les métaux, la pille, le trognon a další a další. A že koš/ popelnice - la poubelle, se jmenuje po panu Poubellovi, který ji vymyslel už v roce 1884, protože měl plné zuby odpadků všude. Každý si užil něco jiného, někdo plnění košů, někdo křížovku a někdo písničku:)
Sekunda B
Ekoden jsme začali výtvarnou výchovou. Nejprve jsme si pustili dokument o znečišťování moří a oceánů. Velký problém je, že v oceánech plavou pytlíky, které připomínají medúzy a želvy to nerozeznají a pytlíky sežerou. Proto jsme se snažili z odpadků vytvořit něco jiného, aby neskončily v mořích - tematicky jsme v týmech vyráběli medúzy. Všichni jsme si to moc užili a pokud byste měli zájem naše medúzky vidět, visí v učebně 92.
Agáta Cimrmannová, Jakub Svěcený, Daniel Kalný, Kateřina Marková
Tercie A
V dnešní hodině chemie jsme zhlédli video Plasty kolem nás. Seznámili jsme se s některými plasty, jejich využitím, jejich negativním vlivem na životní prostředí a jejich možnou recyklací. Diskutovali jsme o nutnosti třídění odpadů. Vysvětlili jsme si některé pojmy, jako např. objemný odpad nebo nebezpečný odpad. Vyplňovali jsme pracovní list a ukázali si, kde a jak se třídí odpad u nás na škole.
Haasová Anna, Čermáková Nora a Horáková Jana
Tercie B
Na začátku hodiny jsme si povídali o různých kategoriích odpadu a statistice produkce odpadu v České Republice - v domácnostech i v různých odvětvích průmyslu. Dále jsme si řekli, co patří do nebezpečného odpadu, co je možné odevzdat na sběrném dvoře a na co už je potřeba zavolat speciální firmu, která nejvíce nebezpečný odpad odveze. Ukázali jsme si i značky na obalech chemikálií, které nás varují před nebezpečnými látkami. Dále jsme si povídali o třídění odpadu a pouštěli jsme si krátký film o tom, jak to chodí na třídících linkách a jak je možné zpracovaný odpad dále využít. Také jsme se bavili o tom, co všechno je dnes možné s odpadem dělat - recyklovat, skládkovat nebo spalovat. Následoval krátký film o spalovně komunálního odpadu v Brně, dozvěděli jsme se jak se odpad spaluje, jak se pak čistí spaliny a že spalovna kromě likvidace komunálního odpadu zároveň vyrábí i elektřinu a páru pro ústřední topení v Brně.
Kvarta B
První dvě hodiny úterního Ekodne jsme strávili angličtinou s paní profesorkou Havlinovou. Nejprve jsme si připomněli anglickou slovní zásobu, která se týkala tématu třídění odpadů. Poté následovala křížovka s těmito slovíčky. Zároveň jsme si na téma odpadů zahráli anglický kahoot. Druhou hodinu jsme věnovali výrobě plakátů ve skupinách a dvojicích.
Šimon Urban
Ke stažení | ||
---|---|---|
PL - český jazyk |