Zájezd do Berlína

23.9. - 25.9.
V ranních pondělních hodinách odjíždíme od školy. Po několika hodinách cesty náš autobus zastavuje u aquaparku Tropical Islands. Až tady nám dochází, že se ranní vstávání opravdu vyplatilo.

Na několika stovkách čtverečních metrů v bývalé továrně na vzducholodě Zeppelin se můžete nejen vykoupat, ale i dobře najíst, opálit se a nebo se dokonce ubytovat v bungalowu. Tady si příjde na své opravdu každý. My však pokračujeme dál do Berlína. Večer se ubytujeme a jdeme na krátkou procházku ke kostelu, z kterého zbyla kvůli válce jen věž. Také jsme se samozřejmě zastavili na večeři.

Následující den hned po snídani vyrážíme na autobus číslo 100 do samého centra Berlína. Procházíme ulicí Unter den Linden od německé Státní opery kolem Humboldtovy univerzity, kterou absolvovalo mnoho německých velikánů, Berlínského dómu a také kolem památníku s prázdnými policemi - který znázorňuje pálení zakázaných knih nacisty - až ke skoro čtyři sta metrů vysoké vyhlídkové věži Fernsehturm. Po návštěve ve dvou stech a třech metrech jsme dostali polední rozchod přímo na Alexanderplatzu. Hodně z nás ale stejně zamířilo k fast-food restauracím. Dosyta najezení jsme pokračovali k památce, která výrazně zasáhla do moderních dějin
Berlína, a sice k pozůstatku Berlínské zdi u Bernauerstraße. Místní muzeum nás provedlo celou její historií od bleskového postavení v roce 1961 až po její pád o 28 let později. Další zastávkou, nebo spíše doslova stanicí, bylo berlínské hlavní nádraží, jedno z nejmodernějších a největších nádraží v Evropě. Pak před námi leželo rozhodnutí, zda jet na hotel a lenošit, nebo horečně nakupovat v blízkém nákupním centru. Většina z nás zvolila druhou variantu. Po večeři jsme se opět všichni sešli před hotelem a absolvovali dobrodružnou jízdu patrovým autobusem nočním Berlínem. Po návratu na hotel jsme všichni měli radost, že máme po vyčerpávajícím dni nabitém památkami a zajímavostmi k dispozici postel.

Další a také bohužel poslední den na nás čekal už náš autobus. A také na nás čekaly poslední, ty nejzajímavější berlínské památky. Reichstag, dříve říšský sněm, potom muzeum a dnes německý parlament. Dále ta slavná Brandenburger Tor a také Holocaust památník a muzeum, které nás seznámilo s těžkým obdobím nejen pro židy, s obdobím studené druhé světové války.
Pak jsme se přenesli doslova v čase na Potsdamer platz, asi na nejmodernější náměstí v Berlíně plné vysokých mrakodrapů. Pak si přišli na své milovníci čokolády. Ritter sport čokoládovna v samém srdci Berlína, kde si mimochodem můžete vyrobit svoji vlastní čokoládu, byla naší poslední zastávkou v tomto úchvatném městě. Z časových důvodů jsme si údajně nejkrásnější náměstí v Berlíně (Gendarmenmarkt) a Checkpoint Charlie prohlédli pouze z autobusu.
A závěrem? Berlín je krásné město plné techniky, historie, módy a spoustu dalšího, kde si příjde na své opravdu každý. Takže, Auf wiedersehen, Berlin.

Bartoloměj Boška, Marek Jakl 4KA

Dne 23.9. 2019 se někteří němčináři již brzy ráno vydali do hlavního města  Německa, do Berlína. Dorazili jsme jestě před polednem a čekalo nás celé odpoledne v největším aqua parku v Německu, v Tropical Islands. Cestou do hotelu jsme se zastavili podívat se na zbytky Berlínské zdi. K večeru jsme se ubytovali v našem hotelu a vydali se na první večerní procházku po městě. Druhý den jsme se podívali na známé náměstí Alexanderplatz a poté jsme se nechali rychlým výtahem vyvézt na největší budovu Německa - televizní věž. Z Fernsehturm jsme viděli vše jako na dlani. A k večeru jsme se projeli dvoupatrovým autobusem a prošli si večerní Alexanderplatz. Třetí den jsme se podívali na Branderburgre Tor a pár dalších památek. Jako sladkou tečku jsme navštívili prodejnu i s výrobou známé čokolády Ritter SPORT a poté jsme se vydali na cestu zpět do České Republiky.

Celý výlet byl nádherný a Berlín také.
Děkujeme!

Anna Andrejsová 2SA

Berlín
Ráno dne 23.9.2019
Skupina 45 studentů němčinářů nasedla do červeného autobusu a jelo se!
Spousta zážitků, zajimavostí, objevování, dobré jídlo a nakupování k tomu patřily a moc jsme si to užili!
Taky jsme si procvičili anglický i německý jazyk, koupili spoustu dárků, viděli hrozně moc památek, dokonce jsme jeli dvoupatrovým autobusem a navštívili Tropical Islands.
Rozhodně to stálo za to, opakovat němčinu!

Básnička:
Konečně jedem v autobuse,
Sedačky všechny třesou se.
Viděli jsme stěnu berlínskou,
Vzpomínám na paní Malínskou!
Reichstag vypadá hezky,
Nenosím školní desky!

Sofiya Zakrevskaya ,SA

Dne 23.9. 2019 se někteří nemčináři školy gymnázia Bohumila Hrabala vydali prozkoumat hlavní město Německa,  Berlín. Jako první nás čekalo vydržet 5 hodin v autobuse dokud jsme neskočili do teplých vod Tropical Islands. Po 3 odpočinkových hodinách jsme se vydali konečně do samého Berlína.  Kde jsme se ubytovali a následně se přesunuli do samotneho centra. Druhý den jsme nastoupili do autobusu a vyjeli na Alexanderplatz. Kde jsme následně viděli celý Berlín z 203 metrů. Večer se nám poštěstilo a jeli jsme zpět tentokrát v double dackeru. A poslední den na nás čekalo překvapení. Jeli jsme do obchodu s čokoládou RITTER SPORT. Která je velmi dobrá.

Děkuji za všechni nemčináře, že jsme dostali šanci se podívat do tak pěkného města jako je Berlín.
Bylo to velmi hezké

V. FRANKOVÁ 2SA
Zobrazeno: 4916x

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Marta Balejová

Marta Balejová (*8. 5. 1953), zpěvačka a textařka, jedna z nejvýznamnějších českých šansoniérek, zabývajících se tímto specifickým hudebním žánrem, maturovala na nymburském gymnáziu v roce 1972 pod svým rodným příjmením Marta Fuglová.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Smetanovy opery v Národním divadle

12. květen 1903

U příležitosti výročí úmrtí Bedřicha Smetany (†12. 5. 1884) uvedlo Národní divadlo v Praze pod taktovkou Karla Kovařovice cyklus Smetanových oper, jimiž počíná skutečná česká národní opera.

Nejčtenější

28.02.2024

FOTOGALERIE Z BESEDY (Z FB MĚSTSKÉ KNIHOVNY)

Na letošní třetí alumni besedu jsme přizvali absolventa gymnázia z roku 1994. Je jím Mgr. Pavel Snítilý, archeolog a zástupce ředitele Městského muzea v Čelákovicích. V nymburské knihovně ve čtvrtek 29. února 2024 nám od 17.30 hodin popíše mj. moderní archeologické metody v besedě nazvané: Archeologie pod vaším domem?

celý článek
15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.