První rok výuky dějepisu ve francouzštině je za námi

První rok výuky dějepisu ve francouzštině je za námi

A jaké jsou názory účastníků? Z pohledu studentů kvinty A, kteří jako první vyzkoušeli tuto výuku, která v sobě zahrnuje klasické české hodiny dějepisu prokládané hodinami v cizím jazyce s využitím metody CLIL, plyne, že předmět nepřidělal mnoho vrásek na čele. 

Je spíše vnímám pozitivně a studenti oceňují jazykový přínos. Během prvního roku studia pominul i strach z nadměrné náročnosti. Předmět je vnímám jako náročnější, ale většina studentů to nevidí jako něco nepřekonatelného. Často bylo také zmíněno rychlejší tempo probírání látky. To je ovšem nutné i v klasickém dějepisu vzhledem k rozložení učiva.

Z pohledu vyučujícího lze říct, že výuka studenty nijak neznevýhodňuje oproti klasickému vyučování dějepisu, spíše naopak. Cizí jazyk působí jako aktivizační prvek a nutí studenty se soustředit. Program prvního ročníku byl splněn bez problémů. O tom, že předmět se dá zvládat i ve FRJ svědčí výsledky ročníkových zkoušek, kde si dějepis vybralo 5 studentů a ti byli ohodnoceni dvakrát jedničkou a třikrát dvojkou. Součástí zkoušek byla i francouzská část testu.

Dalším potvrzením toho, že tato výuka má na gymnáziu své místo, jsou i studentské referáty za obě pololetí. Ve třídě se nalezlo několik prací, které pozitivně hodnotili i francouzští kolegové na Lycée Alphonse Daudet v Nîmes. Nezanedbatelným faktem je také to, že všichni studenti jsou schopní napsat text na odbornější téma v rozsahu několika stran! U současné maturitní zkoušky z FRJ je nejdelší text vyžadován v rozsahu cca 150–180 slov na obecné téma. Jedinou "zásadní" nevýhodou tak zůstává jen počet učebnic, kdy místo jedné mají studenti dvě, jednu vlastní a jednu zapůjčenou:)

Věříme, že přes určitou náročnost, bude výuka dějepisu ve FRJ pro studenty užitečná a pomůže jim jednak zvládnout lépe cizí jazyk a jednak vnímat dějiny i z jiné perspektivy a naučí je o nich přemýšlet. Některým pak může pomoci se třeba i profilovat pro další studium na VŠ.

Přejeme jim všem hodně dalších úspěchů.

Aktuální informace

21.04.2024

se konají v pondělí 29/4:

-17:30-18:00 hod
schůzky v učebnách
-18:00-19:30 hod
29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Mgr. Lubomír Košťál, Ph.D.

Mgr. Lubomír Košťál, Ph.D., expert v oboru početních neurověd, fyzik, matematik, statistik, vedoucí Oddělení Početních neurověd Fyziologického ústavu AV ČR, v. v. i., laureát prestižní ceny Otto Wichterleho, maturoval na nymburském gymnáziu v roce 1997.

Anketa

 
Motto školního roku 2023-24
Arnošt Lustig 6 %
Tony Wagner 24 %
William Blake 9 %
Oscar Wilde 49 %
Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

James Joyce

2. únor 1903

Irský spisovatel James Joyce (1882-1941) opustil ve dvaceti letech své domovské město Dublin a odešel do Paříže. Jeho hlavním problémem byl nedostatek peněz.

Nejčtenější

26.03.2024

Nymburští debatéři Luisa Anna Hofmanová (7MA), Sofie Fukalová (7MA), Tadeáš Brablc (8OB) a trenér Matěj Piller se poslední víkend před Velikonocemi vydali do České Třebové, kde se zúčastnili posledního turnaje Debatní ligy v této sezóně. Akce se uskutečnila v prostorech Střední školy technické a dopravní Gustava Habrmana.

 

celý článek
13.04.2024

Ve středu 10. dubna jsme ve složení Honza Kopeček (6XB), Anna Hířová, Štěpán Soulek a Mikuláš Vodenka (5QB) brzy ráno vyrazili do Prahy na VŠCHT na krajské kolo chemické olympiády kategorie C.

celý článek
25.03.2024

Na dvě hodiny se učebna č. 73 proměnila v soudní síň, kde studenti právního semináře předvedli své dovednosti v simulovaném soudu z trestního práva. Projekt, na kterém naše gymnázium spolupracuje s Právnickou fakultou UK, dal studentům možnost prozkoumat právní systém z první ruky a zároveň rozvíjet kritické myšlení a rétorické schopnosti.

celý článek
 
Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.