Poprvé v nové roli aneb kurz primy B z pohledu lektora

Poprvé v nové roli aneb kurz primy B z pohledu lektora

Bylo, nebylo, vyrazily jsme se třídou 1PB jako lektoři do Rokytnice nad Jizerou na adaptační kurz. Poprvé jsme s Kájou byly v jiné roli než studentské.

S napětím a stresem z mé strany a očekáváním ze strany Káji jsme vyhlížely den D.

Když jsme dorazily ke gymplu, tak se nám na první pohled zdály všechny přítomné děti naprosto stejné, a jak už jsme si zjistily předem, zdálo se nám naprosto nemožné zapamatovat si 6 Terezek, 3 Báry a jedna dvojčata špatně rozeznatelná i po bližším prozkoumání. 

Hned v autobuse jsme zjistily, že jsme zapomněly provázek na hry, takže jsme se přesvědčily, že na náš mozek není spolehnutí. Po tomto otřesu jsme znejistily, zda jsme na místo lektorů vhodné, ale hned naše první hra zlákala děti tak, že jsme o sobě přestaly pochybovat. Už když se hra rozjela, bylo nám jasné, kdo je vůdce, inteligent, či „tichá voda“.

Cestou na vodopád děti nevěnovaly pražádnou chuť pozorovat okolní přírodu, ale jejich oči se soustavně odrážely v displejích mobilních telefonů. Nedá se říci, zda to bylo dobře nebo špatně, protože hned druhý den se do této nálady zapojili i samotní profesoři, když si od malých teenagerů závislých na technice nechali radit při používání funkce bluetooth.

Druhý den byl zničující pro většinu z nás, profesory nevyjímaje. Cesta z muzea v Pasekách byla dlouhá, a jelikož se děti vyřádily už před muzeem, kde jsme hrály hry, některé neměly dost síly na konec cesty. Jak se nám přiznali i samotní učitelé, je někdy těžké zachovat úsměv na tváři před unavenými dětmi, když sám už jste taky docela vyčerpaný.

Večery samozřejmě patřily nám, a tak jsme si s dětmi hrály. Vše je bavilo a vždy, když už se setmělo, přišla na řadu hra s největším úspěchem a názvem „Sardele“.

Děti byly celou dobu až mimořádně hodné, chodily všude včas, večer uléhaly bez sebemenších problémů, až jsme měly někdy strach, jestli se vůbec probudí. Se studenty primy B jsme si vytvořily dobrý vztah, který, jak doufáme, potrvá i potom co opustíme Rokytnici a budeme se s nimi potkávat pouze ve škole. Snad si odsud odvezly i ony dobré zážitky.

Katka Horáčková

«2025»
MonTueWedThuFriSatSun
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011

Aktuální informace

14.01.2025

Pro školní rok 2025-2026 hledáme nové učitele těchto aprobací:

  • matematika,
  • fyzika,
  • chemie,
  • informatika

v libovolné kombinaci, případně i jednooborově.

26.10.2024

Rada školy dne 25. 10. schválila výroční zprávu o činnosti školy za rok 2023 - 2024.

Významní absolventi

Mgr. Martin Fér

Mgr. Martin Fér (*1974), evangelický farář, senior Poděbradského seniorátu Českobratrské církve evangelické a autor portálu biblehrou.cz, absolvoval v roce 1993.

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Hayova-Varillova smlouva

18. listopad 1903

Spojené státy a Panama uzavřely Hayovu-Varillovu smlouvu, který zaručila USA všechna práva ke stavbě, provozu a ochraně průplavu.

Nejčtenější

26.03.2025

Ve středu 26.3.2025 zorganizovalo naše gymnázium krajské kolo Konverzační soutěže ve francouzském jazyce, tzv. olympiádu ve FRJ.

celý článek
04.04.2025

Čtvrtá alumni beseda ve školním roce 2024/2025 se v městské knihovně Nymburk uskuteční v úterý 8. dubna 2025 od 17.30 hodin. Naším hostem bude RNDr. Václav Kašička, CSc., z Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR. Tématem setkání bude Kapilární elektroforéza.

celý článek
07.04.2025

Přinášíme Vám pohled na právě prožitý týden ve Velké Británii očima studentek 4KA.

Ve dnech 29.3. - 4.4. jsme se třída 4KB a osm studentů z 4KA vydali na jazykový a poznávací kurz na jih Anglie. Vyrazili jsme v sobotu v odpoledních hodinách zářivým oranžovým autobusem. Další den brzy ráno už jsme úspěšně prošli pasovou kontrolou a náš autobus najel do vlaku, kterým jsme podjeli kanál La Manche.

celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.