Zájezd do Berlína

Skupina 45 studentů naší školy se po třech dnech plných zážitků vrátila ze zájezdu do Berlína. Studenti se mohli seznámit s nejvýznamnějšími památkami, pohnutou historií i nejnovějšími stavbani tohoto velkoměsta. O bezprostředních dojmech z jejich pobytu v hlavním městě Německa čtete níže. Příspěvky budeme postupně ještě přidávat.

Berlín

1.den

Když jsme asi kolem půl jedenácté nebo dvanácté hodiny přijeli do Tropical Islands a vešli do té obrovské haly,všichni nebo alespoň většina lidí byla překvapena jak teplotou  tak vzhledem.

Zvenku je tato budova taková bílá tak trochu obyčejná,ale jakmile vejdete,změníte názor.V hale bylo spoustu tropických rostlin a něco kolem sedmadvaceti stupňů.

Když jsme prošli kolem recepce a podobných věcí,dali si věci do skříněk a převlékli se,ihned jsme vyrazili všemi směry které byli vidět.Když jsme se asi po pěti hodinách začali balit,bylo mi docela líto,že už odjíždíme.

Když jsme se dostali na hotel Ansbach a vybalili si,měli jsme asi dvě hodiny pro sebe a poté jsme vyrazili do Reichstagu,ale předtím než jsme se tam vydali tak jsme navštívili Brandenburskou bránu kde spousta lidí fotila jako o život.Než jsme se tedy dostali do Reichstagu,museli jsme projít kontrolou,ale ten výhled jaký se nám dostal,když jsme se dostali na vrcholek Reichstagu kde výhled na Berlín za to rozhodně stál.

2.den

Celý den jsme začali velkou snídaní v hotelu ze kterého jsme se poté vydali k Berlínské zdi a také se podívalo do muzea a potom jsme šli na menší vyhlídku odkud jsme se mohli seshora podívat na Berlínskou zeď.

Poté jsme šli na ostrov muzeií,kde jsme navštívili muzeum Pergamon.V muzeu byla nejspíše nejkrásnější Ištařina brána.

Když jsme prošli dvě patra Pergamonu,vydali jsme se k další památce,kterou byl pomník pálení knih v Berlíně.Když si všichni prohlédli památník vydali jsme se k dalšímu pomníku,kterým byl pomník holocaustu ke kterému patří i muzeum,které jsme navštívili.

Od pomníku holocaustu jsme se dostali až na Postupimské náměstí kde jsme došli k obchodnímu domu,kde jsme dostali asi hodinový rozchod.

Když jsme byli zpátky na hotelu tak si šli všichni zalézt do pokojů a nejspíš načerpat síly na večerní okružní jízdu Berlínem s dvoupatrovým autobusem.Když jsme vystoupili z autobusu dostali jsme se na Alexanderplatz.Celý den jsme zakončili na Hlavním nádraží kde jsme měli také rozchod a poté jsme šli na hotel.

3.den

Poslední den jsme také začali sytou snídaní a vydali jsme se na televizní věž na kterou jsme vyjeli výtahem,který byl opravdu rychlý. I přesto,že byla mlha byl výhled kouzelný.

Když jsme sjeli výtahem dolů as shromáždili se vydali jsme se k obchodům stojícím na Alexanderplatzu a to hlavně k Primarku ze kterého se jednoznačně stal obchod výletu.

Když si všichni nakoupili a shromáždili vydali jsme se na předposlední zastávku Ritter Sport.Po cestě jsme se ještě stavili na Checkpoint Charlie.Když jsme byli v čokoládovně mohli jsme si jak nakoupit kila čokolády,tak jsme se také mohli podívat jak se čokoláda vyrábí.

A poté následovala úplně poslední zastávka v Berlíně kterou byla obrovská zeď se spoustou grafitti.A poté jsme se už pouze rozloučili s Berlínem a jeli domů.

Eliška Novotná, SA

Dne 16. října jsme brzy ráno vyrazili na cestu do Německa. Výhled z autobusu byl krásný východ slunce, příroda a pasoucí se krávy na zelených pastvinách. Po několika hodinách cesty nás čekal zábavní aquapark Tropical Islands  plný zábavy a relaxace, kde nás nejvíce zaujala divoká řeka. Myslíme, že si všichni odnesli jedinečný zážitek. Autobus nás zavezl do Berlína, a to do našeho hotelu Ansbach, podle kterého se jmenovala i ulice, ve které se hotel nacházel. Po bezproblémovém ubytování následovala kratší procházka do centra Berlína. Později večer po návštěvě Braniborské brány jsme zamířili do Reichstagu, budovy parlamentu, s nádherným výhledem na noční oblohu a osvětlený Berlín. Byl to pro nás jeden z nejintenzivnějších, ale zato krásných zážitků.

Další den se po chutné snídaně v podání švédského stolu naše cesta uchýlila k Berlínské zdi, kam jsme dojeli metrem. Zastávka byla zdí rozdělena, proto byly na zdech fotky, jak to v metru vypadalo, když měla zeď ještě svou funkci. U zdi, která kdysi rozdělovala Berlín na západní a východní část, stálo také námi navštívené muzeum. Naším dalším cílem bylo Museumsinsel. kde jsme navštívili pouze to nejznámější. Podívali jsme se i na památník holocaustu a do muzea týkající se ho. Na večer nás doubledecker svezl na Alexanderplatz, kde jsme cestou zpět zavítali na Hlavní nádraží Berlín.

Poslední den našeho skvělého výletu jsme opět začali, jak jinak než, snídaní, sbalili věci, dali do autobusu, který nás poté dopravil na Alexanderplatz. Na, nám už známém náměstí, jsme vyjeli výtahem do 203 metrů na dominující Televizní věž Fernsehturm, ale mlha pokrývala celý Berlín, takže výhled nebyl úplný. Nálada se nám zlepšila po návštěvě Primarku, prodejny a výrobny čokolád Ritters, jež nám velmi zachutnaly. Návštěva Berlína byla zakončena u East Side Gallery Berlin, která se nám zalíbila pro své umělecké a výjimečné malby. Následovala dlouhá cesta domů.

Výlet se nám velice líbil a tímto bychom chtěly poděkovat všem účastníkům zájezdu a především paní profesorce M. Novotné a V. Martínkové, panu Matouškovi a ostatním, kteří se podíleli na tomto skvělém výletu.

Danke schön

P. Kameníková, V. Samohelová a K. Zdvořilá TB

V pondělí 16. října vyrazila skupina nadšených němčinářů na poznávací pobyt do Berlína. Vyrazili časně ráno a cestou se stavili ve vodním parku Tropical Islands. Po příjezdu do Berlína se ubytovali v hotelu Ansbach nedaleko Kunfüsterdamm Straße. Na večer se vydali do Reichstagu, kde si užili pohled na večerní Berlín, a cestou se stavili u Braniborské brány.

Druhý den odstartovali bohatou snídaní a zamířili k Berlínské zdi, která rozdělovala Berlín na východní a západní část. Prohlídli si její muzeum a poté se přemístili na Museumsinsel, kde navštívili muzeum Pergamon. Když se vynadívali na Ištařinu bránu, přesunuli se k jednomu z nejzajímavějších památníků v Evropě. Tím je památník připomínající první pálení knih v Berlíně na Bebelplatzu. Ulice Unter den Linden je zavedla až k památníku holocaustu. K němu je připojeno i muzeum, ten den poslední, co navštívili. Odtud se dostali až na Postupimské náměstí k obchodnímu domu Arkaden, kde dostali rozchod. Po návratu na hotel je čekala večerní projížďka dvoupatrovým autobusem až na Alexanderplatz. Cestou si udělali krátkou zastávku na Hlavním nádraží a pak už pokračovali rovnou na hotel.

Poslední den opět zahájili vydatnou snídaní. Poté se nechali vyvézt výtahem na Televizní věž do výšky 204 metrů. Jelikož byla mlha, neměli příliš jasný výhled. Avšak to jim nebránilo vydat se na nákupy na Alexandrplatz a to především do Primarku. Předposlední zastávkou jejich třídenního pobytu byla prodejna Ritterschokolade. Třešničkou na dortu se stala East Side Gallery Berlin s grafity na zbytku zdi. Pak už je čekala pouze cesta domů. Sie hatten tolle Zeit in den Berlin.

N. Šafaříková a L. Murčová  TA

Při přejezdu hranic bylo jasně poznat, že se již nacházíme v Německu- bylo vidět na více než metr a na pasekách kolem dálnice se vesele pásly spolkové německé kravičky. Německé hlavní město nás uchvátilo především svou čistotou a noblesností. K nejoblíbenějším zážitkům patří polehávání pod otevřeným nočním nebem v nejvyšším patře Reichstagu, popíjení pravého německého alkoholfrei Bier ve svitu německého slunce a objednávání všeho možného i nemožného jídla v tak nemelodickém a přesto krásném jazyce - němčině. Největší pomocí a životní jistotou se nám samozřejmě staly naše paní profesorky, za to jim děkujeme. Berlín byl prostě a jednoduše wunderschön!

V. Žampová, E. Jeřábková a M. Šafránková   SXA, SPA

více fotografií zde:

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

doc. RNDr. Jitka Forstová, CSc.

Doc. RNDr. Jitka Forstová, CSc., vysokoškolská pedagožka, viroložka, zakladatelka a vedoucí Laboratoře virologie PřF UK, absolvovala na naší škole v roce 1961.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Uvěznění Poláků

26. duben 1903

Carské úřady uvěznily ve Varšavě 82 Poláků za účast v národní demonstraci.

Nejčtenější

28.02.2024

FOTOGALERIE Z BESEDY (Z FB MĚSTSKÉ KNIHOVNY)

Na letošní třetí alumni besedu jsme přizvali absolventa gymnázia z roku 1994. Je jím Mgr. Pavel Snítilý, archeolog a zástupce ředitele Městského muzea v Čelákovicích. V nymburské knihovně ve čtvrtek 29. února 2024 nám od 17.30 hodin popíše mj. moderní archeologické metody v besedě nazvané: Archeologie pod vaším domem?

celý článek
15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.