Adaptační kurz 1A v Rokytnici
V pátek 6. 9. vyjela třída 1A na adaptační kurz do Rokytnice nad Jizerou. Doprovod nám dělala naše milá paní profesorka třídní Helena Hantonová, pan profesor Machurka a dvě moc šikovné lektorky, Ema Lojková a Eliška Schwarzová. My už jsme se mezi sebou tak nějak znali, přece jenom jsme spolu strávili pět dní ve škole, ale všichni jsme se těšili, co nám adapťák přinese.
Cesta proběhla hladce, pouze výšlap na chatu s krosnami nám dal trošku zabrat. To jsme ale ještě nevěděli, co nás čeká v sobotu! Po zdolání kopce jsme se ocitli na chatě Gymnázia Nymburk. Během vybalování a zabydlování jsme se dozvěděli, že půjdeme na procházku k Huťskému vodopádu. Cesta běžela stejně jako bujná konverzace. Pak nás čekala večeře. Byla vynikající. Večer.byly v plánu seznamovací hry pod vedením našich lektorek z vyšších ročníků Emy Lojkové a Elišky Schwarzové. Hry byly velice zábavné a nápadité. Po večerním programu se šlo na kutě.
Následující ráno jsme si zašli na výživnou snídani, sbalili si oběd na cestu a vyrazili k prameni Labe. A to byl teprve výšlap! Cestou nahoru na Dvoračky z nás kapal pot, ale stálo to za to. Výhledy byly naprosto dechberoucí. Pramen byl však bohužel vyschlý. Na Labské boudě jsme si dopřáli chvíli klidu, a kdo chtěl, i nějakou tu laskominu. Pak už jsme směřovali dolů k naší chatě. Ještě jednou jsme se zastavili na občerstvení. Spořádali jsme výbornou večeři od paní Kalátové a Sosnové a hup na večerní program, tentokrát z úplně jiného soudku. Naše lektorky si s námi zahráli na úvod hru a pak pan profesor Machurka jako metodik prevence nás seznámil s náplní své práce. Hráli jsme různé hry, diskutovali, nasávali pro některé z nás i úplně nové informace. Holky lektorky nakonec celé téma odlehčili další seznamovací hrou a pak se šlo zalehnout.
Ráno jsme zase zamířili na snídani a následně dolů do Rokytnice s cílem dopl
nit osobní zásoby. Vrátili jsme se včas na oběd a dali si odpolední klid. Pak nás čekal program s lektorkami – orientační závod. Běhali jsme a přitom plnili úkoly. Program byl zase velice nápaditý a moc hezky zpracovaný. Po doběhnutí všech skupin se šlo na večeři. Jako druhá večeře se udělal táborový oheň. Opékali se vuřty, marshmallows, zpívalo se za doprovodu kytary (děkujeme, pane profesore!). Na některé po druhé večeři však čekala méně oblíbená činnost, a to úklid společných prostorů.
Pondělní ráno bylo trochu studenější než ty předchozí, ale nenechali jsme se zastrašit. Ještě před snídaní jsme se pustili do balení svých věcí. Batohy jsme snesli do společenské místnosti a šlo se na snídani. Po návratu jsme se pustili do finálního úklidu. Každý se předchozí den zapsal k nějaké činnosti, a jakmile vše zvládnul, měl volno. Hrály se karty, ping pong, povídalo se, … Když jsme konečně dostali zprávu telefonem, že už přijel autobus, pustili jsme se v dešti z chaty na parkoviště.
Víkend utekl jako voda a myslím si, že splnil svůj účel.
Linda Ertnerová, 1A
Adaptační kurz se mi opravdu líbil a navzdory obávám, jsem si ho opravdu užila. Tedy šlapání do kopců méně, ale výhledy a výlety za to stály. Příroda kolem byla nádherná a počasí nám vyšlo. Jsem ráda za všechny seznamovací hry, protože jsem poznala spoustu fajn lidí. Teď už si pamatuji všechny jménem, takže seznamovací hry opravdu zafungovaly i na moji marnou paměť na jména. Nejvíc se mi ale líbilo povídání a zpívání u ohně. (KH)
Adaptační kurz jsem si moc užila. Líbily se mi hry a úkoly, které mě naučily něco nového o spolužácích. Potkala jsem mnoho nových kamarádů. Výlet k prameni Labe byl pěkný a měli jsme krásné počasí. Určitě bych jela na takový zájezd znovu. (AF)
Odjíždím s dobrým pocitem z kolektivu, do kterého si myslím, že jsem zapadla. (BM)
Adaptační kurz se mi líbil. Sedli jsme si a program byl dobře připravený. Odjíždím s dobrým pocitem z kolektivu. (JV)
Na adapťáku se mi líbily procházky po okolí. Myslím, že jsme se všichni velmi dobře seznámili, a už se těším na lyžák. (ND)
Adaptační kurz se mi moc líbil, líbily se mi výlety i včerejší odpolední orientační běh. Se všemi jsem se seznámila a myslím si, že jsme dobrá parta. (AB)
Líbilo se mi, že s námi byly i lektorky, které měly opravdu dobře vymyšlené hry. Měli jsme možnost seznámit se úplně se všemi tím, že byly např. týmy na orientační běh vybrány náhodně. (EP)
S adaptačním kurzem jsem spokojený, myslím si, že splnil svůj účel. Ema s Eliškou si pro nás vytvořily dobrý program, při kterém jsme se seznámili se spolužáky.
Výlet k prameni Labe také určitě přispěl k tomu, abychom se spřátelili a lépe poznali. Líbilo se mi vše a myslím si, že budeme dobrý kolektiv (HN)
Adaptační kurz byl pro mne zábavný, a byl podle mých očekávání. Ema a Eliška měly pro nás přichystaný výborný program a dokázaly nás skvěle seznámit s ostatními. Výlet k prameni Labe byl sice vyčerpávající, ale stálo to za to se tam podívat. Následující den byl taktéž velmi zábavný. Z celého adaptačního kurzu se mi nejvíc líbilo večerní grilování. Se svou třídou jsem spokojen. (AM)
Adaptační kurz byl moc fajn. Ty aktivity, které holky vymyslely, mi vážně pomohly zapamatovat si jména všech ve třídě. I ten výlet se povedl. Jsem ráda, že jsem poznala i jiné lidi než ty, s kterými jsem se už znala. (KH)