MASTER
Srdíčkový den o. s. Život dětem proběhl poprvé v tomto školním roce v září.
Pomáháme již tradičně nemocným dětem a přispíváme na jejich léčbu a různé nezbytné pomůcky a přístroje, aby byl jejich život kvalitnější.
Zapojíme se do této charitativní akce i v zimě a na jaře, protože je smysluplná, potřebná a každý rok pomáhá i rozvoji vzdělávání na SŠ a ZŠ.
Na web.str. www.zivot detem.cz se dočtete například o finanční pomoci malé Marušce, žačce 1.třídy, jejíž rodiče využili příspěvku k nákupu mechanického vozíku pro ni…
Děkuji všem dobrovolnicím ze septimyB a 1.A a všem, kteří přispěli a přispívají!
Jiřina Koláčná
David Noll a Anežka Nováková jsou olympijskými vítězi!
![David Noll a Anežka Nováková jsou olympijskými vítězi!](https://gym-nymburk.cz/images/thumbs/lod-2013.jpg)
Město Zlín hostilo v tomto týdnu mladé sportovce ze všech koutů a krajů republiky na Hrách VI. letní Olympiády dětí a mládeže.
V týmu Středočeského kraje jsme měli hned tři naděje, plavce Davida Nolla, plavkyni Míšu Frebortovou (oba 2SB) a triatlonistku Anežku Novákovou (2.A).
Ekologický kurz Krásensko kvarty A
![Ekologický kurz Krásensko kvarty A](https://gym-nymburk.cz/images/thumbs/ekologicke-badani-kvarty-a.jpg)
Od 17. do 21. 6. se většina žáků z 4KA v doprovodu paní Hanlové a pana Liptáka zúčastnila EKO-kurzu v Krásensku na pracovišti Lipky-Rychtě. Nikdo přesně nevěděl, co nás mělo čekat ani co si pro nás zaměstnanci Rychty připraví.
Krajské kolo Biologické olympiády v Mělníku
První rok výuky dějepisu ve francouzštině je za námi
![První rok výuky dějepisu ve francouzštině je za námi](https://gym-nymburk.cz/images/thumbs/seminarka.png)
A jaké jsou názory účastníků? Z pohledu studentů kvinty A, kteří jako první vyzkoušeli tuto výuku, která v sobě zahrnuje klasické české hodiny dějepisu prokládané hodinami v cizím jazyce s využitím metody CLIL, plyne, že předmět nepřidělal mnoho vrásek na čele.
Je spíše vnímám pozitivně a studenti oceňují jazykový přínos. Během prvního roku studia pominul i strach z nadměrné náročnosti. Předmět je vnímám jako náročnější, ale většina studentů to nevidí jako něco nepřekonatelného. Často bylo také zmíněno rychlejší tempo probírání látky. To je ovšem nutné i v klasickém dějepisu vzhledem k rozložení učiva.