Geokurz 2A (červen 2018)

V červnu se svého geokurzu dočkala i 2A, jejíž celotřídní účast v klasickém podzimním termínu byla ze závažného důvodu v té době vyloučena. S ohledem na vynikající počasí a také další příznivé okolnosti lze ale soudit, že odklad až na konec školního roku se vlastně vyplatil.

V pondělí 18. června v 8 hodin ráno jsme se vydali směr Rokytnice nad Jizerou. Cestou jsme se zastavili v Bozkovských jeskyních a bývalém břidlicovém lomu poblíž Jílového u Držkova. Nejvíc záživné bylo půlkilometrové couvání autobusu do kopce po úzké silnici, když pan řidič zajel, kam podle značek neměl. Když jsme se po pětihodinové jízdě konečně dostali na chatu, tak už se nikomu nikam nechtělo. Večer jsme stihli odprezentovat nějaké ty prezentace na minerály a pak už jsme měli (studijní) volno.
V úterý nás čekal budíček brzy ráno a odjezd linkovým autobusem z Horního náměstí až do Harrachova, kde jsme navštívili Hornické muzeum spolu s doly pod ním a prošli se kolem Mumlavy a Mumlavského vodopádu. Cestu zpátky jsme si tudíž museli vyšlápnout sami. Po návratu nás čekal oběd a poté odprezentování zbylých prezentací, které utíkaly rychleji než předchozí, takže jsme měli více volného času. Po večeři jsme měli úplně volný večer, který jsme trávili podle sebe, a někteří se rozhodli pro kolektivní hry.
Ve středu jsme si mohli naopak přispat a hned po snídani jsme vyrazili na celodenní výlet, kdy motivací bylo občerstvení na zpáteční cestě na Dvoračkách. Prošli jsme se po lavinových svazích v Kotelních jámách, za něž můžou dva horské ledovce z doby ledové. Vystoupali jsme na Zlaté návrší a dobyli Harrachovy kameny, odkud jsme měli nádherný rozhled nejen na naši dopolední cestu v jámách, ale i na pěkný kousek naší krásné vlasti. Kuchyně na Dvoračkách je široko daleko vyhlášená, takže jsme po degustaci některých jejich produktů krásně s hladem vydrželi až do večeře, kterou nám připravil zase náš zkušený kuchař pan Palma. Po celodenním výletu ale začali být někteří nervózní, protože nás následující den čekalo psaní testů a poznávačka.
Ve čtvrtek jsme byli dopoledne zasvěceni do geocachingu a o poledním klidu vyladili formu na poznávačku vzorků minerálů a hornin. Ve tři hodiny jsme napsali testy ve společenské místnosti a na kantorské cimře zaznamenali názvy všeho, co jsme poznali. Všichni byli rádi, že už to konečně mají za sebou. Večer jsme mohli své úspěchy oslavit různými aktivitami.
V pátek ráno jsme si zabalili své věci a vzorně uklidili chatu. Za mírného deštíku jsme vyrazili k parkovišti a pak už klimatizovaným busem směr Nymburk.

Geokurz jsme si užili a společně strávený čas mimo školu byl v tuto dobu jednoznačně příjemnější. Počasí bylo na túry akorát - dvacet stupňů a oblačnost, tedy žádné pařáky. Zkazilo se až ve čtvrtek odpoledne, kdy nám ale déšť ani trochu nevadil, jen podtrhl a dokreslil pochmurnou atmosféru při testu a poznávačce. Po celý kurz nedošlo k žádnému porušení pravidel, alkoholtester vždy signalizoval nulu. Svou reputaci si druháci napravili nade vší pochybnost. Už se těšíme na lyžařský zájezd v zimě. Vedoucím kurzu za pedagogy byl náš třídní prof. Miroslav Soukup, jako lektor mu sekundoval pan prof. Tomáš Barančík. Fotografovali především pan Barančík a také Adam Fišer.

S. Němcová & D. Pěnkavová (2A), poněkud doplnil Sk (2A)

Aktuální informace

06.04.2024

Uchazečům, kteří podali přihlášku elektronicky prostřednictvím DIPSY, nejsou pozvánky zasílány poštou. Dostávají je pouze prostřednictvím zaručené komunikace opět v DIPSY.

Jiří Kuhn

30.03.2024

Upozorňujeme rodiče a uchazeče, že v tomto týdnu byly odeslány pozvánky k přijímacím zkouškám takto:

Celý článek
29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

prof. MUDr. Václav Šimon, DrSc.

Prof. Václav Daniel Šimon, DrSc. (*29. 5. 1926), přední český urolog, chirurg, gynekolog, vysokoškolský učitel a akademický pracovník, absolvoval na nymburském gymnáziu v roce 1946.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Neúspěšná jednání o úředním jazyku

3. leden 1903

Němečtí a čeští poslanci se sešli ve Vídni na konferenci, která měla vyřešit jazykový problém v Čechách.

Nejčtenější

21.03.2024

Jaké je to být debatním rozhodčím? To si vyzkoušeli členové našeho debatního klubu na krajském kole Debatiády v Děčíně. Pro některé z nich to byla první příležitost rozhodovat soutěžní debaty naostro.

celý článek
19.03.2024

Aktuální mistři České republiky v kategorii U14 Kateřina Kammová a Bruno Topenčík z 3TB byli hlavními tahouny našich šachistů na krajském kole v šachu družstev.

26.03.2024

Nymburští debatéři Luisa Anna Hofmanová (7MA), Sofie Fukalová (7MA), Tadeáš Brablc (8OB) a trenér Matěj Piller se poslední víkend před Velikonocemi vydali do České Třebové, kde se zúčastnili posledního turnaje Debatní ligy v této sezóně. Akce se uskutečnila v prostorech Střední školy technické a dopravní Gustava Habrmana.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.