Název projektu:                      Spoluprací k profesionalitě

Registrační číslo projektu:         CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000516  

Žadatel projektu:                    Společnost pro kvalitu školy, z. s.

Partneři projektu:                    Vysočina Education, p. o.

Krajské centrum dalšího profesního vzdělávání a Centrum uznávání a celoživotního učení Zlínského kraje, o.p.s.

Datum zahájení projektu:          1. 10. 2016

Datum ukončení projektu:         30. 9. 2020

www stránky projektu:             http://www.kvalitaskoly.cz/?q=node/405

 

Anotace projektu:

Projekt Spoluprací k profesionalitě je zaměřen na budování kapacit pro kolegiální podporu v zapojených 45 školách základních a středních Moravskoslezského, Středočeského, Zlínského kraje a Kraje Vysočina. Jednotlivé projektové aktivity jsou naplánovány tak, aby jejich prostřednictvím byly podpořeny specifické profesní kompetence vedoucích i pedagogických pracovníků zapojených škol k tomu, aby společně dosáhli cílů, které si v daném časovém období naplánují dle svých individuálních potřeb a potřeb škol. Zejména se jedná o kompetence pro poskytování kolegiální podpory v oblasti individualizace výuky, formativního hodnocení žáků a pedagogů a interního mentoringu. Zároveň budeme v rámci projektu dbát na to, aby účastníci tyto dovednosti ihned využívali v praxi a tento svůj osobnostní a profesní rozvoj dokumentovali ve svých profesních portfolií.

Strategické cíle projektu

  • podpora rovného přístupu ke kvalitnímu primárnímu vzdělávání prostřednictvím rozvoje škol
  • zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích prostřednictvím rozvoje profesních dovedností pedagogů (především KA2, KA3)
  • rozvoj dovedností pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA 4 a KA5)
  • podpora osobnostního i profesního rozvoje vedoucích pracovníků škol (KA2)
  • podpora osobnostního i profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol (KA3 - KA5)
  • podpora fungování škol jakožto učících se organizací, které díky dovednostem pedagogů v poskytování kolegiální podpory v maximální míře využívající ke svému rozvoji vnitřní zdroje (KA2 a KA3)
  • podpora zavádění interního mentoringu ve školách jakožto prostředku zvyšování kvality práce pedagogů, a tím kvality vzdělávání (KA3 – KA5)
  • rozvoj dovedností pedagogů v oblasti poskytování kolegiální podpory (KA2 – KA5)
  • podpora sebereflexe pedagogů a rozvoj dovedností pro ni potřebných (KA2 – KA5)

 

Strategické cíle pro zapojené školy

  • zlepšení kvality výuky (KA3)
  • zavedení systému formativního hodnocení pedagogů (KA2)
  • rozvoj dovedností pedagogů pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA4 a KA5)
  • budování kapacit pro trvalý rozvoj a využití vnitřních i vnějších zdrojů (KA2 - KA5)
  • podpora zavedení kolegiální podpory a interního mentoringu (KA3 - KA5))
  • systematický rozvoj pedagogů v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků – v rámci projektu budou dle kompetenčního modelu stanoveny konkrétní cíle, které budou školy v průběhu projektu postupně naplňovat – např. škola má sestavena pravidla hodnocení žáků, která dodržují všichni pedagogičtí pracovníci školy (KA3)

Klíčové aktivity:

KA1 - Řízení projektu

KA2 – Podpora a příprava vedoucích pracovníků škol v zavádění kolegiální podpory, interního mentoringu a formativního hodnocení pedagogů

KA3 – Podpora pedagogických pracovníků škol v zavádění kolegiální podpory v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků

KA4 – Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu – podpora interních mentorů – juniorů

KA5 – Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu – podpora interních mentorů - seniorů

Aktuální informace

03.03.2021

Na emailové adresy zákonných zástupců uchazečů o studium na naší škole byly odeslány informační maily s dotazníky. 

Celý článek
02.03.2021

Upozorňujeme zákonné zástupce uchazečů do 1.ročníku ve školním roce 2021-22, že v pondělí 1.3.  skončilo období, kdy bylo možné podat přihlášku ke studiu.

Celý článek

Významní absolventi

Bohumil Hrabal

JUDr. Bohumil Hrabal (28. 3. 1914–3. 2. 1997), rozený Bohumil František Kilian, jeden z nejvýznamnějších českých spisovatelů 20. století, absolvoval na nymburské reálce v roce 1934.

Svět v roce založení školy

Rusifikace Finska

17. prosince 1903

Bývalý ruský ministr financí Sergej J. Vitte uveřejnil v kodaňských novinách článek proti rusifikaci Finska.

Nejčtenější

10.02.2021

V sobotu 6.2. a v neděli 7.2. reprezentovala Českou republiku sourozenecká dvojice Kateřina a Daniel Mrázkovi na juniorských mezinárodních závodech „Egna Dance Trophy 2021“ v italském městě Egna.

celý článek
04.02.2021

Otevřená věda je otevřená i v této době - covidové pandemii navzdory! S velkou radostí dáváme na vědomí, že do letošního ročníku Otevřené vědy vybrali pracovníci Akademie věd ČR celkem 5 studentů nymburského gymnázia. Tři z nich svou stáž absolvují na Fyzikálním, jedna na Botanickém a jedna na Geofyzikálním ústavu AV ČR.

celý článek
16.02.2021

Podívejte se na video, které o škole natočili!

V "normální době" vždy na Dnech otevřených dveří provází naši studenti návštěvníky a uchazečům o studium a jejich rodičům podávají zasvěcené informace, co a jak na škole funguje, čím je škola zajímavá a jak splnila jejich očekávání. To bohužel není dnes možné a tak se Studentský parlament obrací na zájemce o studium touto cestou.

celý článek
 
Les Brown: Nemusíte být skvělí, abyste začali, ale musíte začít, abyste byli skvělí!