Název projektu:                      Spoluprací k profesionalitě

Registrační číslo projektu:         CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000516  

Žadatel projektu:                    Společnost pro kvalitu školy, z. s.

Partneři projektu:                    Vysočina Education, p. o.

Krajské centrum dalšího profesního vzdělávání a Centrum uznávání a celoživotního učení Zlínského kraje, o.p.s.

Datum zahájení projektu:          1. 10. 2016

Datum ukončení projektu:         30. 9. 2020

www stránky projektu:             http://www.kvalitaskoly.cz/?q=node/405

 

Anotace projektu:

Projekt Spoluprací k profesionalitě je zaměřen na budování kapacit pro kolegiální podporu v zapojených 45 školách základních a středních Moravskoslezského, Středočeského, Zlínského kraje a Kraje Vysočina. Jednotlivé projektové aktivity jsou naplánovány tak, aby jejich prostřednictvím byly podpořeny specifické profesní kompetence vedoucích i pedagogických pracovníků zapojených škol k tomu, aby společně dosáhli cílů, které si v daném časovém období naplánují dle svých individuálních potřeb a potřeb škol. Zejména se jedná o kompetence pro poskytování kolegiální podpory v oblasti individualizace výuky, formativního hodnocení žáků a pedagogů a interního mentoringu. Zároveň budeme v rámci projektu dbát na to, aby účastníci tyto dovednosti ihned využívali v praxi a tento svůj osobnostní a profesní rozvoj dokumentovali ve svých profesních portfolií.

Strategické cíle projektu

  • podpora rovného přístupu ke kvalitnímu primárnímu vzdělávání prostřednictvím rozvoje škol
  • zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích prostřednictvím rozvoje profesních dovedností pedagogů (především KA2, KA3)
  • rozvoj dovedností pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA 4 a KA5)
  • podpora osobnostního i profesního rozvoje vedoucích pracovníků škol (KA2)
  • podpora osobnostního i profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol (KA3 - KA5)
  • podpora fungování škol jakožto učících se organizací, které díky dovednostem pedagogů v poskytování kolegiální podpory v maximální míře využívající ke svému rozvoji vnitřní zdroje (KA2 a KA3)
  • podpora zavádění interního mentoringu ve školách jakožto prostředku zvyšování kvality práce pedagogů, a tím kvality vzdělávání (KA3 – KA5)
  • rozvoj dovedností pedagogů v oblasti poskytování kolegiální podpory (KA2 – KA5)
  • podpora sebereflexe pedagogů a rozvoj dovedností pro ni potřebných (KA2 – KA5)

 

Strategické cíle pro zapojené školy

  • zlepšení kvality výuky (KA3)
  • zavedení systému formativního hodnocení pedagogů (KA2)
  • rozvoj dovedností pedagogů pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA4 a KA5)
  • budování kapacit pro trvalý rozvoj a využití vnitřních i vnějších zdrojů (KA2 - KA5)
  • podpora zavedení kolegiální podpory a interního mentoringu (KA3 - KA5))
  • systematický rozvoj pedagogů v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků – v rámci projektu budou dle kompetenčního modelu stanoveny konkrétní cíle, které budou školy v průběhu projektu postupně naplňovat – např. škola má sestavena pravidla hodnocení žáků, která dodržují všichni pedagogičtí pracovníci školy (KA3)

Klíčové aktivity:

KA1 - Řízení projektu

KA2 – Podpora a příprava vedoucích pracovníků škol v zavádění kolegiální podpory, interního mentoringu a formativního hodnocení pedagogů

KA3 – Podpora pedagogických pracovníků škol v zavádění kolegiální podpory v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků

KA4 – Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu – podpora interních mentorů – juniorů

KA5 – Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu – podpora interních mentorů - seniorů

Aktuální informace

11.09.2019

úterý 24/9 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo
08.09.2019

Beseda s významným absolventem školy, místopředsedou Akademie věd ČR, se uskuteční ve středu 2. října 2019 od 17 hodin. Podrobnosti

Významní absolventi

Růžena Merunková

Růžena Merunková (*21. 3. 1940), vynikající česká herečka, recitátorka a dabérka, absolvovala v roce 1957.

Anketa

 
Jak jste spokojeni s rozvrhem?
Paráda! 10 %
Vcelku dobré 28 %
Nic moc... 17 %
Hrůza! 46 %
Celkový počet hlasů: 145
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Finská ústava

15. duben 1903

Na příkaz ruského cara Mikuláše II. byla na tři roky pozastavena platnost finské ústavy. 

Nejčtenější

03.09.2019

Tradiční akcí byl zahájen školní rok. Studentský parlament připravil uvítání nových žáků a učitelů na školním dvoře. Noví studenti otiskli své dlaně na budoucí prapor své třídy a spolu se svými třídními učiteli zapózovali fotografům. Akci provázelo krásné počasí.

celý článek
07.09.2019

Pouhých 25 setin sekundy od titulu mistrů republiky!!!

Závody juniorských posádek byly do programu Mistrovství republiky dračích lodí poprvé zařazeny v roce 2016. Již od prvního ročníku závodily v této kategorii převážně školní posádky. Občas si tímto závodem obohatí závěr sezony různé oddíly vodních slalomářů, nebo rychlostních kánoistů. V letošním roce závodilo v krásném prostředí olympijského centra v Račicích 11 posádek. Posádka našeho gymnázia složená ze studentů 5XA a 6XB vylovila z vod račického kanálu fantastické druhé místo a titul vícemistrů České republiky. 

celý článek
06.09.2019

Komu je služba určena?

Studentům, personálu školy, rodičům.

Jak tato myšlenka vznikla?

Potřebu začlenění školního psychologa či sociálního pedagoga vnímá vedení školy i rodiče žáků delší dobu. Její potřebu si uvědomují i studenti. Na jednání Rady školy se často řešily problémy, kterým by cílená pomoc psychologa mohla předejít. Právě na popud členů Rady školy a zejména studentů vznikla nabídka ze strany rodičů v této věci pomoci.

Původně mlhavá představa o možnostech a formě spolupráce vznikla díky iniciativě pana Petra Plaňanského dohoda mezi vedením gymnázia a nymburskými církvemi o pravidelné cílené podpoře žáků a učitelů školy. Ale nejen jich! Službu mohou využít i rodiče našich žáků. Služba je poskytována bezplatně, a je k dispozici těm, kdo ji potřebují a rozhodnou se jí využít.

celý článek
 
Sókratés: Kdo chce pohnout světem, musí se nejdříve pohnout sám.