Název projektu:                      Spoluprací k profesionalitě

Registrační číslo projektu:         CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000516  

Žadatel projektu:                    Společnost pro kvalitu školy, z. s.

Partneři projektu:                    Vysočina Education, p. o.

Krajské centrum dalšího profesního vzdělávání a Centrum uznávání a celoživotního učení Zlínského kraje, o.p.s.

Datum zahájení projektu:          1. 10. 2016

Datum ukončení projektu:         30. 9. 2020

www stránky projektu:             http://www.kvalitaskoly.cz/?q=node/405

 

Anotace projektu:

Projekt Spoluprací k profesionalitě je zaměřen na budování kapacit pro kolegiální podporu v zapojených 45 školách základních a středních Moravskoslezského, Středočeského, Zlínského kraje a Kraje Vysočina. Jednotlivé projektové aktivity jsou naplánovány tak, aby jejich prostřednictvím byly podpořeny specifické profesní kompetence vedoucích i pedagogických pracovníků zapojených škol k tomu, aby společně dosáhli cílů, které si v daném časovém období naplánují dle svých individuálních potřeb a potřeb škol. Zejména se jedná o kompetence pro poskytování kolegiální podpory v oblasti individualizace výuky, formativního hodnocení žáků a pedagogů a interního mentoringu. Zároveň budeme v rámci projektu dbát na to, aby účastníci tyto dovednosti ihned využívali v praxi a tento svůj osobnostní a profesní rozvoj dokumentovali ve svých profesních portfolií.

Strategické cíle projektu

  • podpora rovného přístupu ke kvalitnímu primárnímu vzdělávání prostřednictvím rozvoje škol
  • zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích prostřednictvím rozvoje profesních dovedností pedagogů (především KA2, KA3)
  • rozvoj dovedností pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA 4 a KA5)
  • podpora osobnostního i profesního rozvoje vedoucích pracovníků škol (KA2)
  • podpora osobnostního i profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol (KA3 - KA5)
  • podpora fungování škol jakožto učících se organizací, které díky dovednostem pedagogů v poskytování kolegiální podpory v maximální míře využívající ke svému rozvoji vnitřní zdroje (KA2 a KA3)
  • podpora zavádění interního mentoringu ve školách jakožto prostředku zvyšování kvality práce pedagogů, a tím kvality vzdělávání (KA3 – KA5)
  • rozvoj dovedností pedagogů v oblasti poskytování kolegiální podpory (KA2 – KA5)
  • podpora sebereflexe pedagogů a rozvoj dovedností pro ni potřebných (KA2 – KA5)

 

Strategické cíle pro zapojené školy

  • zlepšení kvality výuky (KA3)
  • zavedení systému formativního hodnocení pedagogů (KA2)
  • rozvoj dovedností pedagogů pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA4 a KA5)
  • budování kapacit pro trvalý rozvoj a využití vnitřních i vnějších zdrojů (KA2 - KA5)
  • podpora zavedení kolegiální podpory a interního mentoringu (KA3 - KA5))
  • systematický rozvoj pedagogů v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků – v rámci projektu budou dle kompetenčního modelu stanoveny konkrétní cíle, které budou školy v průběhu projektu postupně naplňovat – např. škola má sestavena pravidla hodnocení žáků, která dodržují všichni pedagogičtí pracovníci školy (KA3)

Klíčové aktivity:

KA1 - Řízení projektu

KA2 – Podpora a příprava vedoucích pracovníků škol v zavádění kolegiální podpory, interního mentoringu a formativního hodnocení pedagogů

KA3 – Podpora pedagogických pracovníků škol v zavádění kolegiální podpory v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků

KA4 – Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu – podpora interních mentorů – juniorů

KA5 – Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu – podpora interních mentorů - seniorů

Aktuální informace

14.10.2018

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2017-2018.

30.09.2018

Ředitel školy zveřejnil kánon literatutry pro maturitní zkoušku ve školním roce 2018 - 2019.

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1960.

Narodil se 30. 12. 1943 v Nymburce. Nebyl doporučen k dalšímu studiu, a proto pracoval jako dělník v Elektroisole v Kolíně.

Anketa

 
Je 8 týdnů letních prázdnin málo nebo moc?
Je to málo. 59 %
Stačí to. 36 %
Je to moc. 6 %
Celkový počet hlasů: 502
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Návštěva Leopolda II. ve Vídni

17. říjen 1903

Belgický král Leopold II. navštívil císaře Františka Josefa I.

Nejčtenější

21.12.2018

Dne 19. 12. 2018 před sedmou hodinou ranní se vydali žáci třetích ročníků (především biologického semináře) v doprovodu pana profesora Barančíka a paních profesorek Svěcené a Novotné do krásného saského města Drážďany. Hlavním cílem byly nejen, jak už to většinou bývá, proslulé vánoční trhy, ale také muzeum, jenž se zabývá kulturními, společenskými a vědeckými otřesy naší doby, a které je oblíbenou destinací pro turisty z celého světa - DeutschesHygiene- Museum Dresden.

celý článek
21.12.2018

Již podruhé jsme před Vánocemi pozvali do školy zajímavé filmy. V pátek 21.12.2017 se zde odehrál druhý ročník akce Vánoční filmová nadílka aneb Učíme se filmu a filmem.

celý článek
22.12.2018

Ve školním kole Geologické olympiády se v kategorii A ("žáci ZŠ") umístila na 1. místě Anna Vávrová z 4KB. V kategorii B ("středoškoláci") byl nejúspěšnějším náš loňský reprezentant i v KK GeO Martin Laš ze 6XB.

celý článek
 
J. W. Goethe: Nestačí vědět. Nestačí chtít. Je třeba konat.