Název projektu:                      Spoluprací k profesionalitě

Registrační číslo projektu:         CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000516  

Žadatel projektu:                    Společnost pro kvalitu školy, z. s.

Partneři projektu:                    Vysočina Education, p. o.

Krajské centrum dalšího profesního vzdělávání a Centrum uznávání a celoživotního učení Zlínského kraje, o.p.s.

Datum zahájení projektu:          1. 10. 2016

Datum ukončení projektu:         30. 9. 2020

www stránky projektu:             http://www.kvalitaskoly.cz/?q=node/405

 

Anotace projektu:

Projekt Spoluprací k profesionalitě je zaměřen na budování kapacit pro kolegiální podporu v zapojených 45 školách základních a středních Moravskoslezského, Středočeského, Zlínského kraje a Kraje Vysočina. Jednotlivé projektové aktivity jsou naplánovány tak, aby jejich prostřednictvím byly podpořeny specifické profesní kompetence vedoucích i pedagogických pracovníků zapojených škol k tomu, aby společně dosáhli cílů, které si v daném časovém období naplánují dle svých individuálních potřeb a potřeb škol. Zejména se jedná o kompetence pro poskytování kolegiální podpory v oblasti individualizace výuky, formativního hodnocení žáků a pedagogů a interního mentoringu. Zároveň budeme v rámci projektu dbát na to, aby účastníci tyto dovednosti ihned využívali v praxi a tento svůj osobnostní a profesní rozvoj dokumentovali ve svých profesních portfolií.

Strategické cíle projektu

  • podpora rovného přístupu ke kvalitnímu primárnímu vzdělávání prostřednictvím rozvoje škol
  • zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích prostřednictvím rozvoje profesních dovedností pedagogů (především KA2, KA3)
  • rozvoj dovedností pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA 4 a KA5)
  • podpora osobnostního i profesního rozvoje vedoucích pracovníků škol (KA2)
  • podpora osobnostního i profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol (KA3 - KA5)
  • podpora fungování škol jakožto učících se organizací, které díky dovednostem pedagogů v poskytování kolegiální podpory v maximální míře využívající ke svému rozvoji vnitřní zdroje (KA2 a KA3)
  • podpora zavádění interního mentoringu ve školách jakožto prostředku zvyšování kvality práce pedagogů, a tím kvality vzdělávání (KA3 – KA5)
  • rozvoj dovedností pedagogů v oblasti poskytování kolegiální podpory (KA2 – KA5)
  • podpora sebereflexe pedagogů a rozvoj dovedností pro ni potřebných (KA2 – KA5)

 

Strategické cíle pro zapojené školy

  • zlepšení kvality výuky (KA3)
  • zavedení systému formativního hodnocení pedagogů (KA2)
  • rozvoj dovedností pedagogů pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA4 a KA5)
  • budování kapacit pro trvalý rozvoj a využití vnitřních i vnějších zdrojů (KA2 - KA5)
  • podpora zavedení kolegiální podpory a interního mentoringu (KA3 - KA5))
  • systematický rozvoj pedagogů v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků – v rámci projektu budou dle kompetenčního modelu stanoveny konkrétní cíle, které budou školy v průběhu projektu postupně naplňovat – např. škola má sestavena pravidla hodnocení žáků, která dodržují všichni pedagogičtí pracovníci školy (KA3)

Klíčové aktivity:

KA1 - Řízení projektu

KA2 – Podpora a příprava vedoucích pracovníků škol v zavádění kolegiální podpory, interního mentoringu a formativního hodnocení pedagogů

KA3 – Podpora pedagogických pracovníků škol v zavádění kolegiální podpory v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků

KA4 – Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu – podpora interních mentorů – juniorů

KA5 – Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu – podpora interních mentorů - seniorů

Aktuální informace

26.03.2025

Beseda s absolventem školy proběhne v Městské knihovně Nymburk 8. 4. 2025 od 17.30 hodin.

25.03.2025

Oznamujeme, že jsme přes zaručenou komunikaci v DIPSY rozeslali pozvánky na oba termíny těm uchazečům,

Celý článek
14.01.2025

Pro školní rok 2025-2026 hledáme nové učitele těchto aprobací:

  • matematika,
  • fyzika,
  • chemie,
  • informatika

v libovolné kombinaci, případně i jednooborově.

26.10.2024

Rada školy dne 25. 10. schválila výroční zprávu o činnosti školy za rok 2023 - 2024.

Významní absolventi

doc. RNDr. Jitka Forstová, CSc.

Doc. RNDr. Jitka Forstová, CSc., vysokoškolská pedagožka, viroložka, zakladatelka a vedoucí Laboratoře virologie PřF UK, absolvovala na naší škole v roce 1961.

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Výstava nezávislých

20. březen 1903

Na výstavě Nezávislých v Paříži byla mj. vystavena i díla Henryho Matisse, Andrého Deraina, Maurice de Vlamincka aj. 

Nejčtenější

06.03.2025

ODKAZY NA VIDEOOBHAJOBY POSTUPUJÍCÍCH NOVĚ VE VÝSLEDKOVÉ TABULCE

V úterý 4. 3. 2025 byla přesně v poledne slavnostně zahájena Školní přehlídka SOČ 2025. První soutěžící začali obhajovat své práce už ve 12:15 před třemi komisemi. Tříčlenným komisím představilo své práce 19 studentů. Měli na to deset minut, pět minut bylo vyhrazeno dotazům komise. Ty měly do druhého dne rozhodnout o těch nejlepších, které pošlou do krajského kola.

DOPLNĚNY FOTKY ZE SLAVNOSTNÍHO VYHLÁŠENÍ

celý článek
26.02.2025

I v letošním školním roce budou nymburští gymnazisté dojíždět na stáže projektu Otevřená věda 2025, dalších skoro dvacet začíná obdobnou spolupráci (nebo už spolupracuje) na jiných odborných pracovištích nebo ve vědeckých laboratořích. Program Otevřená věda vyhlašuje Akademie věd ČR, v. v. i., už po dvacáté. Zájem je veliký, stážistů je letos 240 z celé republiky a v tom jsou započteni i čtyři studenti Gymnázia Bohumila Hrabala v Nymburce.

celý článek
10.03.2025

Gymnázium Bohumila Hrabala má dlouhodobě dobré vztahy s Právnickou fakultou Univerzity Karlovy. Díky nim i letos do výuky právního semináře (SVS) zavítali studentka a student z fakultního projektu Street Law, navíc naši úspěšní absolventi. Projekt se zaměřuje na interaktivní a hravé vzdělávání v oblasti práva, prioritu pro něj představuje tzv. zážitková metoda vzdělávání.

celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.