logo 

 

Rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině

Číslo projektu:          CZ.1.07/1.1.32/02.0055

Doba realizace:         1.4.2013 - 31.12.2014

Rozpočet projektu:    1 826 482,66 Kč

Základními cíli projektu bylo:

  • prostřednictvím nových metod, nástrojů a inovativních učebních materiálů rozvinout u žáků čtenářskou gramotnost ve francouzštině
  • zvýšit motivaci žáků ke studiu cizího jazyka
  • smysluplně využívat ICT techniku při práci s cizojazyčným textem
  • vytvořit metodiku pro práci s textem a její zpřístupnění pomocí internetového studijního portálu 

Cílů bylo dosaženo prestřednictvím klíčových aktivit:

  • Tvorba metodiky pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině
  • Tvorba studijního portálu s digitální knihovnou, e-learningovým modulem a elektronickým žákovským a učitelským portfóliem
  • Metodická příprava učitelů v práci s interaktivní tabulí a tablety
  • Realizace workshopů tzv. Literární kavárny

Zhodnocení projektu:

Realizace projektu přinesla významný kvalitativní posun v jazykových dovednostech žáků a didakticko-metodických kompetencí učitelů francouzštiny. Podařilo se vytvořit ucelenou metodiku pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině. Metodika podporuje výuku dějepisu, environmentální tématiky a frankofonních reálií ve francouzštině. Vzniklé materiály byly ověřeny přímo ve výuce francouzského jazyka na nižším i vyšším gymnáziu nebo na workshopech tzv. literárních kaváren. Metodika zohledňuje jazykové úrovně SERR A1 - B2 a je volně přístupná z webových stránek školy na záložce Studijního portálu, který je spolu s metodikou druhým z produktů projektu a nabízí využití metodiky v podobě e-learningu, mapování cesty rozvoje jazykových dovedností žáků prostřednictvím elektronického portfólia, práci s knihami v digitální knihovně i praktické úložiště materiálů v učitelském portfóliu.

Z prostředků projektu byla dovybavena školní žákovská knihovna o francouzské tituly dětské literatury či zjednodušené beletrie a pořízena sada žákovských tabletů pro efektivní práci s cizojazyčnými texty v hodině. Cenným přínosem projektu bylo i proškolení vyučujících francouzštiny v oblasti kritického myšlení a práci s interaktivní tabulí a tablety, které posunuly učitele ve vnímání užitečnosti textu při výuce cizího jazyka a práci s textem s podporou ICT technologií.

Francouzská knihovna v novém

Francouzská knihovna v novém

Ne, nikam se nepřestěhovala a čtenáři ji stále najdou v učebně 38. Změna spočívá v novém elektronickém katalogu knih, který vznikl jako produkt projektu "Rozvoj čtenářské gramotnosti ve FRJ".

Celý článek

Literární kavárna po čtvrté

Literární kavárna po čtvrté

Literární kavárny se staly již tradiční součastí výuky FRJ, při které se zhruba jednou za čtrnáct dní nebo tři týdny sešly vybrané třídy a stravily hodinu s francouzskou literaturou. Poslední literární kavárna z pondělí 20. října byla výjimečná v tom, že následovala již týden po té předchozí, takže nové informace z knížek ještě snad zůstaly v paměti, alespoň většiny účastníků. 

Celý článek

Třetí literární kavárna je za námi

Třetí literární kavárna je za námi

V pondělí 13. 10. proběhla třetí literární kavárna pro studenty francouzštiny. Lektorka Daniele Geffroy připravila aktivity pro studenty 2SA, 3TA, 4KA, 7MA a 4A. O tom, jak to v takové literární kavárně vypadá, si můžete udělat představu z přiložených fotografií.

Celý článek

Druhá literární kavárna

Druhá literární kavárna

V pondělí 22. 9. proběhla další literární kavárna pro studenty francouzštiny. Lektorka Daniele Geffroy opět připravila několik knih a s nimi souvisejících aktivit, které našim studentům obohacují klasickou výuku FRJ a zároveň vedou ke čtenářství, kde cizí jazyk není překážkou pro práci s knihou.

Celý článek

Aktivity francouzštinářů v novém školním roce - druhý díl - Literární kavárna

Aktivity francouzštinářů v novém školním roce - druhý díl - Literární kavárna

Ani studenti francouzštiny s aktivitou nezahálejí. A tak již v pondělí 8. 9. zahájily první skupiny z nižšího i vyššího gymnázia další sérii Literárních kaváren s lektorkou paní Danièle Geffroy. Stejně jako v loňské roce budou mít i letos v prvním pololetí možnost objevovat frankofonní literaturu, zlepšovat své čtenářské dovednosti nebo výslovnost. Zážitky z první kavárny přibližuje článek Lukáše Jančíka z 3TA, Terezy Šolcové z 4KA a Anežky Jislové a Alžběty Zavadilové  z 2SA.

Celý článek

Reportáž z Dijonu

Reportáž z Dijonu

Vše začalo, když do naší školy přijel pan Lukáš Macek, ředitel pobočky Sciences Po, jedné z nejúspěšnějších škol ve Francii. Během této návštěvy se zmínil o projektu, který by chtěl zrealizovat – simulace Evropského parlamentu. Nikdo tomu nevěnoval zvláštní pozornost do doby, kdy nám paní profesorka Prokešová připomněla, že se tento projekt blíží. Začalo se hlásit mnoho zájemců, takže bylo nutné vymyslet nějaké výběrové řízení – motivační dopis ve francouzštině. Prošlo 10 studentek, které se nemohly dočkat výletu do Francie. Ještě před odjezdem si musely projít základní informace o Evropském parlamentu a vyplnit pracovní list, který odeslaly panu Mackovi...

Celý článek
1 2 3 4 5 další >

Aktuální informace

25.06.2019

každé pondělí 9:00 - 11:00 hod. Průkazky na dopravu potvrzujeme až na začátku školního roku v září.

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1950.

Půl století působil na nejvyšší úrovni střídavě jako hráč a trenér basketbalu a jako expert při OSN.

Anketa

 
Vyberte motto školního roku 2019-2020
Motto 1 14 %
Motto 2 20 %
Motto 3 58 %
Moto 4 8 %
Celkový počet hlasů: 132
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Reformy v Makedonii

23. únor 1903

Turecký sultán schválil rakousko-uherský plán reforem v Makedonii.

Nejčtenější

01.08.2019

Prázdniny, ač se nám to líbí nebo ne, se přehouply do své druhé poloviny. Jako každý rok dáváme na výběr 4 možnosti pro motto školního roku. Nedá se pochybovat o tom, že i nadcházející rok bude rokem velice bohatým a činorodým. Žáky a učitele čeká spousta práce, učení a zážitků. Pro některé bude tento rok prvním na Gymnáziu Bohumila Hrabala, pro někoho rokem posledním. Každý z nás přijde do školy s různými představami, předsevzetími, cíli a přáními. Věříme, že přesto je pro nás všechny jedno společné - snaha o co nejlepší výsledky.

Dejte hlas myšlence, která by nás měla celým školním rokem provázet a ke které se budeme v jeho průběhu obracet. Bude nás motivovat a vést k cíli. V anketě, která je zveřejněna v první srpnový den, jsou citáty uvedeny jen číslem motta. Autorem všech myšlenek, které se i z dnešního pohledu jeví jako velice aktuální, je řecký filozof Sokrates (469 - 399 p. n. l.).

Zde je jejich kompletní přehled.

Motto 1

Silné mysli diskutují o myšlenkách, průměrné o událostech a slabé mysli o lidech.

Motto 2

Tajemstvím změny je soustředit veškerou svou energii ne na boj se starým, ale na budování nového.

Motto 3

Kdo chce pohnout světem, musí se nejdříve pohnout sám.

Motto 4

Nebudeme žít lépe, pokud nebudeme hledat, jak se stát lepšími.

 

celý článek
29.07.2019

Přejeme všem návštěvníkům našich stránek krásné léto a na konci srpna se těšíme na shledanou!

celý článek
 
J. W. Goethe: Nestačí vědět. Nestačí chtít. Je třeba konat.