logo 

Číslo operačního programu: CZ.1.07

Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Číslo prioritní osy: 7.1

Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání

Číslo oblasti podpory: 7.1.3

Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení

 

Název projektu: Moderní učitel 21. století

Zkrácený název projektu: MU21

Rozpočet projektu celkem:                  32 642 291,00 Kč

Rozpočet projektu na GBHNB: 428 800,00 Kč

Doba realizace: říjen 2014 – září 2015

 

Stručný obsah projektu

Projekt je zaměřen na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků ZŠ a SŠ při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky, je určen pro pedagogické pracovníky základních a středních škol a jejich ředitele.

V rámci projektu budou ředitelé a jimi určení zaměstnanci proškoleni k veřejným zakázkám, pedagogové škol budou proškoleni na efektivní využití stávající techniky školy v oblastech vzdělávání a na možnosti využití moderní dotykové techniky v procesu vzdělávání.

Zrealizují se i aplikace moderní ICT do konkrétních předmětů (fyzika, cizí jazyk, apod.) na partnerských školách.

Pro realizované školení je připravena mohutná a rozsáhlá e-learningová podpora.

Aktivity garantuje a jejich hlavní část zajišťuje Centrum dalšího vzdělávání - Cedupoint, při Katedře telekomunikační techniky FEL ČVUT v Praze. Cedupoint má dlouholeté zkušenosti z projektů rozvoje lidských zdrojů (RLZ).

 Cíle projektu

Cílem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků základních a středních škol při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky. Jedním z pilířů je zabezpečení moderní dotykové techniky pro partnerské školy a jejich aktivní využívání.

Postup je založen na vzdělávání v moderních směrech, jako je cloudové řešení služeb, sdílení dat na bázi nezávislé na hardwaru a operačním systému (např. Google Drive), vzdálený přístup k datům, apod. Důležitou součástí konzultací je i analýza kybernetických hrozeb, aplikace a strategie na jejich eliminování a vysvětlení obranných nástrojů a mechanismů a dále na proškolení ředitelů (odpovědních pracovníků) škol k problematice výběrových řízení, nutného k nákupu ICT. V další (stěžejní) aktivitě budou školeni pedagogičtí pracovníci partnerských škol směrující k efektivnímu využití moderní techniky ICT v samotném pedagogickém procesu.

Školení budou podporována e-learningovými aplikacemi. Jedním z cílů školení je i naučit pedagogy škol tvorbě a užívání vzdálených elektronických forem výuky.

Celkovým výstupem projektu je 655 podpořených osob. Jejich struktura je následující:

  • 640 podpořených osob kategorie 07. 41. 10 Počet podpořených osob - klienti služeb.
  • 15 podpořených osob kategorie 07. 41. 20 Počet podpořených osob - poskytovatelé služeb.

Výstupem ve formě úspěšné podpořených osob (celkem: 465) je:

  • 165 úspěšně podpořených osob - muži,
  • 300 úspěšně podpořených osob - ženy.

Výstupem projektu je také zcela nově vytvořený funkční inteligentní portál sloužící jako úložiště vytvořených elektronických výukových materiálů a opor. Do portálu budou začleněny všechny v projektu vytvořené výukové materiály. Součástí výstupu bude i metodický návod pro využívání portálu.

 Popis cílové skupiny

Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci základních a středních škol a vedoucí pracovníci základních a středních škol. Celková velkost cílové skupiny je cca 1500 osob (pedagogičtí zaměstnanci a cca 120 osob (ředitelé a ostatní vedoucí pracovníci s ohledem na zapojení do výběrových řízení). Z této skupiny má za cíl projekt oslovit 40 ředitelů (nebo ředitelem určených vedoucích pracovníků) a 652 pedagogů (učitelé zejména technických předmětů (hlavně fyziky) a učitelé cizích jazyků).

Celkový počet partnerů s finančním příspěvkem je 40, z toho:

  • počet ZŠ je 32
  • počet SŠ je 8

Z celkového počtu zapojených škol je počet malých škol (do 200 žáků) 17 (53 % základních škol).

 Přínos pro cílovou skupinu

Přínosem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků základních a středních škol při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky. Partneři nejenom že dostanou moderní dotykovou techniku, ale bude jim poskytnuta i zásadní podpora ve využití moderních služeb (sociální sítě, sdílení dat v cloud-systémech, společné spravování dat, online spolupráce na dokumentech, závislost/nezávislost na operačním systému a hardwarové platformě). Kromě používání moderního zařízení ICT a aktivního i pasivního využívaní technologií e-learningu budou osoby CS schopny i samostatné tvorby elearningových aplikací/studijních opor se zaměřením na žáky základních a středních škol.

 Klíčové aktivity:

  • Vzdělávání ředitelů škol
  • Mentoring a podpora pedagogických pracovníků
  • Metodik ICT
  • Trendy ICT
  • Moderní pedagog 21. století
  • Odborná pedagogika 21. století

Na realizaci se podílí:

40 základních a středních škol včetně Gymnázia Bohumila Hrabala v Nymburce + ČVUT Praha

Díky tomuto projektu škola získá 20 tabletů pro pedagogy, kteří je začlení do své výuky. Časem pak vzniknou sady vzdělávacích materiálů pro ucelené tématické oblasti.

 

Výtvarníci na exkurzi ve “veletržáku”

Do Veletržního paláce v Praze, kde nás čekala prohlídka s odborným výkladem o moderních výtvarných směrech, se naše třída 2.A po roce opět vrátila. Doprovodem nám byla paní profesorka Sedlatá.

Celý článek

Aktuální informace

18.01.2021

Konverzační soutěž ve FRJ - krajské kolo Středočeský kraj

Olympiáda se v letošním roce bude skládat pouze z individuální ústní části (nebude obsahovat společnou poslechovou část jako v předchozích letech). Individuální ústní část se bude skládat z popisu obrázku a z „jeu de rôle“ (pro kategorie ZŠ/VG I, ZŠ/VG II) nebo z popisu obrázku a argumentace (pro kategorie SŠ I, SŠ II).

 

Celý článek
25.11.2020

Obědy je možno odebírat podle způsobu výuky takto:

  • při distanční výuce  - pouze odběr (take away)
  • při prezenční výuce - běžné stravování

Při obou způsobech je ale nutné stravu předem objednat v systému a DODRŽOVAT pravidla určená provozovatelem. Doba pro výdej obědů je od 11:00 do 14:00 hod.

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1923.

Narodil se 15. 2. 1905 v Mostě. Dětství prožil v Lounech. Studoval na reálce v Lounech a Nymburce, kde pracoval jeho otec jako strojvůdce.

Svět v roce založení školy

Svaz českých lyžařů

21. listopad 1903

V Jablonci nad Jizerou byl založen Svaz českých lyžařů.

Nejčtenější

21.12.2020

V roce 2020 jsem se zúčastnila projektu Otevřená věda, který organizuje Akademie věd ČR. Díky tomuto programu se mohou studenti středních škol ucházet o roční stáže, které vypisují vědečtí pracovníci. Na výběr je z oblastí živé a neživé přírody i humanitních oborů.

celý článek
08.01.2021
PES rozhodl o tom, že uchazeče o studium nebudeme moci letos přivítat na lednovém Dnu otevřených dveří na živo přímo ve škole. 
 
Je jasné, že jak pro školu, tak pro uchazeče a jejich rodiče, je předání potřebných informací o škole samotné, školním vzdělávacím programu a zejména o podobě přijímacích zkoušek a kritériích pro přijetí, naprosto zásadní a veledůležité. Z toho důvodu jsme připravili
 

Den otevřených dveří v on-line podobě

DOD se bude konat ve středu 13. 1. 2021 v době od 18:00 do 20:00 hod.
 
DOD bude probíhat formou společné schůzky v prostředí Google Meet. 
Adresa schůzky je
Pro úspěšné přihlášení je nutné použít osobní Gmail účet.
 
Program DOD bude rozdělen do čtyř obsahově shodných bloků s trváním 30 minut. Jejich začátky budou v 18:00, v 18:30, v 19:00 a 19:30 hod. V úvodu každé půlhodinky zazní informace vedení školy a zbytek času bude věnován dotazům.
celý článek
14.01.2021

Sdělujeme smutnou zprávu. V pondělí 11. 1. 2021 zemřel pan prof. RNDr. Libor Pátý, CSc., zakladatel oboru vakuové fyziky v Československu, vysokoškolský pedagog, spoluzakladatel Občanského fóra, náměstek ministra školství, od roku 2003 čestný absolvent nymburského gymnázia. 

 

 

celý článek
 
Les Brown: Nemusíte být skvělí, abyste začali, ale musíte začít, abyste byli skvělí!