Moderní učitel 21. století

  logo 

Číslo operačního programu: CZ.1.07

Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Číslo prioritní osy: 7.1

Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání

Číslo oblasti podpory: 7.1.3

Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení

 

Název projektu: Moderní učitel 21. století

Zkrácený název projektu: MU21

Rozpočet projektu celkem:                  32 642 291,00 Kč

Rozpočet projektu na GBHNB: 428 800,00 Kč

Doba realizace: říjen 2014 – září 2015

 

Stručný obsah projektu

Projekt je zaměřen na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků ZŠ a SŠ při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky, je určen pro pedagogické pracovníky základních a středních škol a jejich ředitele.

V rámci projektu budou ředitelé a jimi určení zaměstnanci proškoleni k veřejným zakázkám, pedagogové škol budou proškoleni na efektivní využití stávající techniky školy v oblastech vzdělávání a na možnosti využití moderní dotykové techniky v procesu vzdělávání.

Zrealizují se i aplikace moderní ICT do konkrétních předmětů (fyzika, cizí jazyk, apod.) na partnerských školách.

Pro realizované školení je připravena mohutná a rozsáhlá e-learningová podpora.

Aktivity garantuje a jejich hlavní část zajišťuje Centrum dalšího vzdělávání - Cedupoint, při Katedře telekomunikační techniky FEL ČVUT v Praze. Cedupoint má dlouholeté zkušenosti z projektů rozvoje lidských zdrojů (RLZ).

 Cíle projektu

Cílem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků základních a středních škol při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky. Jedním z pilířů je zabezpečení moderní dotykové techniky pro partnerské školy a jejich aktivní využívání.

Postup je založen na vzdělávání v moderních směrech, jako je cloudové řešení služeb, sdílení dat na bázi nezávislé na hardwaru a operačním systému (např. Google Drive), vzdálený přístup k datům, apod. Důležitou součástí konzultací je i analýza kybernetických hrozeb, aplikace a strategie na jejich eliminování a vysvětlení obranných nástrojů a mechanismů a dále na proškolení ředitelů (odpovědních pracovníků) škol k problematice výběrových řízení, nutného k nákupu ICT. V další (stěžejní) aktivitě budou školeni pedagogičtí pracovníci partnerských škol směrující k efektivnímu využití moderní techniky ICT v samotném pedagogickém procesu.

Školení budou podporována e-learningovými aplikacemi. Jedním z cílů školení je i naučit pedagogy škol tvorbě a užívání vzdálených elektronických forem výuky.

Celkovým výstupem projektu je 655 podpořených osob. Jejich struktura je následující:

  • 640 podpořených osob kategorie 07. 41. 10 Počet podpořených osob - klienti služeb.
  • 15 podpořených osob kategorie 07. 41. 20 Počet podpořených osob - poskytovatelé služeb.

Výstupem ve formě úspěšné podpořených osob (celkem: 465) je:

  • 165 úspěšně podpořených osob - muži,
  • 300 úspěšně podpořených osob - ženy.

Výstupem projektu je také zcela nově vytvořený funkční inteligentní portál sloužící jako úložiště vytvořených elektronických výukových materiálů a opor. Do portálu budou začleněny všechny v projektu vytvořené výukové materiály. Součástí výstupu bude i metodický návod pro využívání portálu.

 Popis cílové skupiny

Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci základních a středních škol a vedoucí pracovníci základních a středních škol. Celková velkost cílové skupiny je cca 1500 osob (pedagogičtí zaměstnanci a cca 120 osob (ředitelé a ostatní vedoucí pracovníci s ohledem na zapojení do výběrových řízení). Z této skupiny má za cíl projekt oslovit 40 ředitelů (nebo ředitelem určených vedoucích pracovníků) a 652 pedagogů (učitelé zejména technických předmětů (hlavně fyziky) a učitelé cizích jazyků).

Celkový počet partnerů s finančním příspěvkem je 40, z toho:

  • počet ZŠ je 32
  • počet SŠ je 8

Z celkového počtu zapojených škol je počet malých škol (do 200 žáků) 17 (53 % základních škol).

 Přínos pro cílovou skupinu

Přínosem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků základních a středních škol při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky. Partneři nejenom že dostanou moderní dotykovou techniku, ale bude jim poskytnuta i zásadní podpora ve využití moderních služeb (sociální sítě, sdílení dat v cloud-systémech, společné spravování dat, online spolupráce na dokumentech, závislost/nezávislost na operačním systému a hardwarové platformě). Kromě používání moderního zařízení ICT a aktivního i pasivního využívaní technologií e-learningu budou osoby CS schopny i samostatné tvorby elearningových aplikací/studijních opor se zaměřením na žáky základních a středních škol.

 Klíčové aktivity:

  • Vzdělávání ředitelů škol
  • Mentoring a podpora pedagogických pracovníků
  • Metodik ICT
  • Trendy ICT
  • Moderní pedagog 21. století
  • Odborná pedagogika 21. století

Na realizaci se podílí:

40 základních a středních škol včetně Gymnázia Bohumila Hrabala v Nymburce + ČVUT Praha

Díky tomuto projektu škola získá 20 tabletů pro pedagogy, kteří je začlení do své výuky. Časem pak vzniknou sady vzdělávacích materiálů pro ucelené tématické oblasti.

 

Výtvarníci na exkurzi ve “veletržáku”

Do Veletržního paláce v Praze, kde nás čekala prohlídka s odborným výkladem o moderních výtvarných směrech, se naše třída 2.A po roce opět vrátila. Doprovodem nám byla paní profesorka Sedlatá.

Celý článek

Aktuální informace

25.06.2019

každé pondělí 9:00 - 11:00 hod. Průkazky na dopravu potvrzujeme až na začátku školního roku v září.

Významní absolventi

Michal Plavec

Michal Plavec (*1973), (regionální) historik, novinář a kurátor sbírky letectví Národního technického muzea v Praze, odmaturoval na nymburském gymnáziu v roce 1991.

Anketa

 
Vyberte motto školního roku 2019-2020
Motto 1 14 %
Motto 2 20 %
Motto 3 59 %
Moto 4 7 %
Celkový počet hlasů: 135
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Výnos cara Mikuláše II.

11. březen 1903

V Rusku byl vydán výnos cara Mikuláše II.

Nejčtenější

01.08.2019

Prázdniny, ač se nám to líbí nebo ne, se přehouply do své druhé poloviny. Jako každý rok dáváme na výběr 4 možnosti pro motto školního roku. Nedá se pochybovat o tom, že i nadcházející rok bude rokem velice bohatým a činorodým. Žáky a učitele čeká spousta práce, učení a zážitků. Pro některé bude tento rok prvním na Gymnáziu Bohumila Hrabala, pro někoho rokem posledním. Každý z nás přijde do školy s různými představami, předsevzetími, cíli a přáními. Věříme, že přesto je pro nás všechny jedno společné - snaha o co nejlepší výsledky.

Dejte hlas myšlence, která by nás měla celým školním rokem provázet a ke které se budeme v jeho průběhu obracet. Bude nás motivovat a vést k cíli. V anketě, která je zveřejněna v první srpnový den, jsou citáty uvedeny jen číslem motta. Autorem všech myšlenek, které se i z dnešního pohledu jeví jako velice aktuální, je řecký filozof Sokrates (469 - 399 p. n. l.).

Zde je jejich kompletní přehled.

Motto 1

Silné mysli diskutují o myšlenkách, průměrné o událostech a slabé mysli o lidech.

Motto 2

Tajemstvím změny je soustředit veškerou svou energii ne na boj se starým, ale na budování nového.

Motto 3

Kdo chce pohnout světem, musí se nejdříve pohnout sám.

Motto 4

Nebudeme žít lépe, pokud nebudeme hledat, jak se stát lepšími.

 

celý článek
29.07.2019

Přejeme všem návštěvníkům našich stránek krásné léto a na konci srpna se těšíme na shledanou!

celý článek
 
J. W. Goethe: Nestačí vědět. Nestačí chtít. Je třeba konat.